Penkki ongelma

Runkoon liittyvät kysymykset

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Post Reply
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Penkki ongelma

Post by Jari Kauttonen »

Eli tänään piti komeasti ostaa itselle joululahjaksi penkki, mutta kuinka ollakkaan tulin mitanneeksi penkkiä ennen kaupan tekoa. Tulos penkki vaatii 490mm tilaa leveydestä ja oma runko on 435mm leveä kuskin paikalta :evil:
Tallilla sitten ihmettelin tilannetta ja kirosin kun pohjalevyt ja muut on jo paikalla. Nyt kysymys kuuluu. Saako tunnelia muuttaa / Siirtää niin että tuollaisen jakkaran saa mahtumaan? Tai tietääkö kukaan kapeampaa penkkiä? Nuo mitä katsoin oli OMP:n ja MOMO:n penkkejä.
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Post by Johan Svahn »

Oli vähän sama ongelma Triumphin kanssa.. Triumphissa käytän Cobran jakkaraa. Penkki näyttää isolta mutta on aika kapea. En muista mittoja mutta voin mitat penkin etu osaa jos haluat..

Osoite ei tunnu toimivan kun Cobra on suluissa, kopio ja liitä osoite niin näet minkä Cobran minulla on :wink:
http://johansvahn.com/images/tr4%20dela ... Cobra).jpg
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Post by Mika Hirvonen »

Mulla on Sparcon perus pulkka (olisko mallia Sprint) pelikäytössa ja sen pohjan leveys on noin 410mm. Lantion kohdalta leveys noin 450mm.
Penkki on FIA hyväksytty, mutta munavoiden paikka puuttu, joten ei käypä Locostiin.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Post by Jari Kauttonen »

Jos vaan Johan kerkeet niin mittaa tuo penkki, kun juuri haen penkkiä missä on pää tuet. Jos ei tuollaista saa mahtumaan niin voin sitten hyvin ajella lasikuitu/uretaani/itsemurha pankilläkin.
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Post by Johan Svahn »

mittaan huomenna..
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Post by Johan Svahn »

Löysin Demon Tweeksin luettelosta mitat.. Punaisella alleviivattu kohta on se norsunkorva penkki :wink:

Image

Mutta jos runko on 435mm leveä kuskin paikalta niin näyttää siltä että joudut tekemään uretaani penkkin.. :roll:

tässä vaihtoehto "norsunkorville" jos käyttää uretaanipenkkiä http://www.demon-tweeks.co.uk/products/ ... e=S/S890ZB
Luettelossa hinta 309 puntaa :roll: :roll: :roll: Onkohan engelsmannit nostanut hintoja nyt kun verot aleni 17,5% -> 15%??
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Post by Jari Kauttonen »

Juu jos runkoa ei saa mitoista muokata niin ainooksi jää uretaani/lasikuitu/itsemurha penkki :( No pitänee koittaa rakentaa siitä norsunkorva malli, ei pitäis olla paha rasti.

Kiitokset Johanille mitoista!!

Niin ja hyvää Joulua kaikille tasapuolisesti!
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Post by hege »

Pienemmät muutokset keskitunneliin sallitaan niin että istuimelle, vaihdelaatikolle ja starttimoottorille saadaan enemmän tilaa (mm. alempaa poikkitukea voi siirtää 100 mm taaksepäin, jonka voi myös korvata vaihtoehtoisella ruuvattavalla tuella).
Enks mä vaan ymmärrä? Mun mielestä kardaanitunnelia saa sääntöjen perusteella muokata että penkille saa tilaa. Tän jälkeen keskitunnelia saa muokata niin että tekniikalle saa tilaa.
BATMAN
Jäsen
Jäsen
Posts: 89
Joined: 15 Sep 2006, 07:25
Location: Askola

Post by BATMAN »

hege wrote:
Pienemmät muutokset keskitunneliin sallitaan niin että istuimelle, vaihdelaatikolle ja starttimoottorille saadaan enemmän tilaa (mm. alempaa poikkitukea voi siirtää 100 mm taaksepäin, jonka voi myös korvata vaihtoehtoisella ruuvattavalla tuella).
Enks mä vaan ymmärrä? Mun mielestä kardaanitunnelia saa sääntöjen perusteella muokata että penkille saa tilaa. Tän jälkeen keskitunnelia saa muokata niin että tekniikalle saa tilaa.
No niin minä ainakin olen asian ymmärtänyt, ja tuon sääntökohdan joudun käyttämään hyväkseni jos meinaan auton joskus omin voimin saada liikkumaan.
Eli kardaani olisi olisi kiva saada paikalleen myös takapäästä :?:
tai muutoin joutuu taka-akselin säätämään melko lailla toiseen reunaan.
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Post by hege »

BATMAN wrote:No niin minä ainakin olen asian ymmärtänyt, ja tuon sääntökohdan joudun käyttämään hyväkseni jos meinaan auton joskus omin voimin saada liikkumaan.
Eli kardaani olisi olisi kiva saada paikalleen myös takapäästä :?:
tai muutoin joutuu taka-akselin säätämään melko lailla toiseen reunaan.
Mä oon ymmärtänyt ton niin että kardaanitunnelin saisi tehdä tekniikan mukaan. Eli vaikkei tossa luekaan niin MP-pakille, kardaanille tai muille pakollisille varusteille saa tehdä tilaa.
Post Reply