MH 721 FIN

Esittele oma Locost

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: MH 721 FIN

Post by Mika Hirvonen »

Vähän juttua uusista tukivarsista lisäilty blogiin.
Image
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: MH 721 FIN

Post by Jari Kauttonen »

Eikös toi hydrauliikka putki poikkee kirjan mitoista -> eli ei sääntöjen mukainen? Ymmärsin että Janikin olis tekemässä uusia tukivarsia kirjan mukaan?? Vai oonko väärässä :?:
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Re: MH 721 FIN

Post by hege »

Poikkeaa kirjan mitoista joissa käytetään 19mm putkea. Etutukivarret saa myös tehdä 20mm putkesta kun joistain paikoista 19mm putkea on hankala saada.

Mika: Mikä sulta hajosi Alastaron kisassa? Onks kuvia?
Ois kiva saada se virhe esille ettei muut tee samaa.
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: MH 721 FIN

Post by Mika Hirvonen »

Joo kirjassa on 19mm, mutta 20mm on käynyt kanssa. Aikoinaan kyselin asiasta tässä ketjussa -> klicks

Tukivarsi petti kohdasta jossa putki loppuu ja latta alkaa. Mä käytin aika rankasti kanttareita hyväkseni perjantain testeissä... jos olisi pysynyt radalla, niin olisi saattanut kestää pidempään. Alapuolen kuvasta näkyy Kipon tekemät korjaukset. Lauantain kisa ajettiin kokoonparsituilla tukivarsilla ja hyvin tuntuivat kestävän.
Jälkeenpäin lisäsin 6mm latat vahvistamaan heikkoa kohtaa. En tosin päässyt ajamaan autolla Alastaron jälkeen.
Noi tukivarren putket olisi pitänyt jatkua vähintään nivelen keskikohdan tasolla tai sitten latan paksuus/materiaali olisi pitänyt olla mitoitettu astetta järeämmäksi.
Uusissa tukivarsissa on opittu edelisen kauden virheistä elinimoimalla kyseinen latta kokonaan pois tukivarresta.

Image
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Re: MH 721 FIN

Post by hege »

Kannattaa huomata ylläolevasta kuvasta iskarin säätönupikan varmistaminen teipillä. Tollaset hienosäädöt ja viimeistellyt yksityiskohdat erottaa yleensä nopeet ja hitaat autot radalla.

En sitten tiie mikä on ollu ongelmana. Onks avonien säätönupikat niin löysät vai haluaako varikkotiimi estää ettei kuski pääse itse säätämään autoa? :wink:

Lisään ton 19 - 20mm putkikohdan tonne sääntöihin.
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: MH 721 FIN

Post by Mika Hirvonen »

Kartingissa on opittu että kaikki pitää varmistaa rautalangalla, nippusiteillä tai teipilla :)
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: MH 721 FIN

Post by Mika Hirvonen »

Flunssan hyvänä puolena on, että ehtii päivitellä blogia :?
http://mhlocost.blogspot.com/
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: MH 721 FIN

Post by Mika Hirvonen »

Blogia taas kerran päivitetty.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: MH 721 FIN

Post by Tomi Jutila »

hyväkuntoisen näköinen toi "vara"moottori.mulla on pelannut kaikki koneet mitäniitä nyt n.10 kpl on tallissa ollut,öljypohjan ja kytkin kopan oon aukassut kiertokanget on niin syvällä koneessa että niitten kunnon olen katsonut vasta radalla(tai siis ei niitä radalta ole tarvinut keräillä).kaasarit on joskus vuotanut kun ovat olleet kuivillaan pitkään eli niihin kannattaa vaihtaa varsinkin o-renkaat mitkä on neularungon ja kaasarin välissä.
ittekkin mietin noita wilwoodin jarruja mutta mun citikan jarrut oli sturen jäljiltä aika hyvät paitsi viimekesänä pullataikina versiot kun rupes pääsylinterit vuotaan joten uusin vaan ne.muuteskin toi auton sääntöpäivitys oli aika iso proggis ja alkoi oleen takki aika tyhjä ja hella alko savuttaan niin tarvii kattoo noi jarrut sit ens talvena...eikä kauden alkuunkaan ole enään kun reilu 2kk (jurva avoin luokka 9.5)
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: MH 721 FIN

Post by Mika Hirvonen »

Blogia taas päivitelty. Oli eilen HANS tuki testissä. Lisää juttua -> http://mhlocost.blogspot.com/

Image
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: MH 721 FIN

Post by Mika Hirvonen »

Okei... kypärä ja Hansi ostettu. Nyt on todella turvallinen olo. :)
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: MH 721 FIN

Post by Tomi Jutila »

sytytystulppia kannattaa ostaa ebaysta,itse tilasin just ngk iridium tulpat 4 kpl kuluineen 35e.ekan setin ostin aikanaan "halvalla" yamaha liikkeestä n.95e/sarja....

niin ja tulpat kannattaa laittaa momenttiavaimella kiinni mulla ja markulla on katkennut tulppa kanteen...kisoissa tietenkin eipä ne kotitallissa laittaessa katkeile :shock:
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: MH 721 FIN

Post by Mika Hirvonen »

Vai että oikein iridiumia. Siinä lienee Tomin vauhdin salaisuus :)

Hankin momenttivääntimen pari viikkoa sitten, mutta ei olisi tullut mieleen vetää tulppia sillä kiinni.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
tumpelo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 637
Joined: 25 Nov 2007, 12:01
Location: Tampere

Re: MH 721 FIN

Post by tumpelo »

Se on hassu peli tuo momenttiavain. Pääsääntöisesti kaikki ruuvit ja pultit menee käsivaralta aivan liian tiukalle ja rikkoo jotain ennemmin tai myöhemmin. Erityisesti moottoripyörissä.

Kokemusperäisesti toisinpäin eli löysälle meinaa jäädä vasta hyvänmatkaa yli 200Nm vedettävät pulteroiset. Tallista löytyykin siksi momenttiavaimet 8Nm...820Nm välille. Vielä pitäs löytää semmonen ruuvarin mallinen noille ihan pienille mutta pakkaavat olemaan aina 1 per momenttiarvo.

Tumpelo
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: MH 721 FIN

Post by Tomi Jutila »

Mika wrote:mutta ei olisi tullut mieleen vetää tulppia sillä kiinni.
niinpä,sen kyllä voi ymmärtää että minä katkon tulpan kanteen kirvesmiehen rannemomentilla mutta kun markullakin kävi -07 samanlailla.tulpan runko kierteen kohdalta on aika ohut ja siittä se sitten katkee kun ranteella tulee kuiteskin vedettyä liian kovaan... :oops:
Post Reply