FIN04701TL - uusi yritys

Esittele oma Locost

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

FIN04701TL - uusi yritys

Post by Mika Hirvonen »

Hain 701sen uuteen kotiin tänään. Tarkoitus olisi käydä auto kokonaan läpi ja päivittää se nykyisten sääntöjen mukaiseksi. Auton mukana tuli lavallinen R1 osia eli tekniikkaa ei tartte sen enempää arpoa.
Eka vaihe on auton purkaminen, jotta pääsee kartoittamaan urakan todellista mittakaavaa.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: FIN04701TL - uusi yritys

Post by Tomi Jutila »

jotenkin mä arvasin että toi meni sulle mäkkärin näpeistä kun espooseen oli menny :shock:
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: FIN04701TL - uusi yritys

Post by Mika Hirvonen »

Joo juttelinkin jo mäkkärin kanssa asiasta alkuviikosta.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Re: FIN04701TL - uusi yritys

Post by Johan Svahn »

Haluan vaan muistuttaa että kaaret ovat Cr Moly.. ;)
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: FIN04701TL - uusi yritys

Post by Mika Hirvonen »

Kaaret on jo melkein hoidettu. Pitää vain lisätä ylimääräinen kattoputki ja sivuun se alasmenevä lisäpätkä.
Etupääkin näyttäisi silmämääräisesti olevan jo muutettu oikeanlaiseksi. Vanhat iskarin korvakkeet vaan täytyy poistaa. Takapäässäkin iskarin paikat on jo muutettu kohdilleen.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: FIN04701TL - uusi yritys

Post by Tomi Jutila »

tais tulla tää projekti vähän niinku puskista eli hetken mielijohteesta "otampa talteen" :wink:
laitas hyviä kuvia näytille että miltä kampe näyttää nyt ja jatkossa
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: FIN04701TL - uusi yritys

Post by Mika Hirvonen »

Kävin katsomassa autoa n. kuukausi sitten toisen ostajaehdokkaan kanssa, mutta silloin asia ei edennyt pidemmälle.

Onhan tämä auto osa Locostien historiaa Suomessa, joka pitäisi saada takaisin kisoihin mukaan.

Laitan blogiini pari kuvaa autosta.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: FIN04701TL - uusi yritys

Post by Tomi Jutila »

aika suuri ero 2004-2012 kuvissa. kovasti on rähjääntynyt vaikka autolla ei ole oikeastaan edes ajettu, tommonen on aika yleistä muissakin "historiallisissa" projektiautoissa.
projekti ei ole muuten ole paha osaavalle niinku ilmotuksessa luki, kun ei jää mussuttamaan joka ongelmaa vaan tekee suuret ja selväpiirteiset ja siistit muutokset. purkamalla koko laite ihan tyhjäksi päässee helpoimmalla?
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: FIN04701TL - uusi yritys

Post by Mika Hirvonen »

Joo runkoon asti kannattaa purkaa, että pääsee kunnolla käsiksi
kaikkeen.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: FIN04701TL - uusi yritys

Post by Mika Hirvonen »

Innostuin purkamaan auton ja saatiin se kannettua sisätiloihin.

http://2.bp.blogspot.com/-cn7ae3I_MOw/U ... 26_001.jpg

Otin illalla kaikki ruuvarilla ja jakkarilla irtoavat osat pois ja kävin runkoa vähän tarkemmin läpi.

Mulla oli locost säännöt auki mun uudessa 920sessä Nokiassa. Luuri oli rungon päällä josta se putos lasi edellä lattialle joka meni tietenkin ihan pirstaleiksi... halpa alku projektille :(

Blogissa on vähän tarkempaa katsausta rungosta. Lisää tietoa luvassa kunhan projekti taas etenee.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: FIN04701TL - uusi yritys

Post by Tomi Jutila »

on varmaan ollut ulkosalla jonkinaikaan kun on pintaruoste iskenyt jokapaikkaan, meinaakko puhalluttaa rungon puhtaaksi?
pohjapelti on tosiaan rotansyömä mutta tommoseen ihantyhjään runkoon varmastikkin kannattaa vaihtaa.
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: FIN04701TL - uusi yritys

Post by Mika Hirvonen »

Runkoon on alunperin vedetty ruosteen värinen ruosteenestomaali, joka on nyt paistaa aika monesta kohtaa läpi. Ruostetta ei juurikaan ole.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: FIN04701TL - uusi yritys

Post by Tomi Jutila »

näyttää vaan niin kirjavalta...tai mihin on tottunut, mulla ei ole autossa kun kahta eri maalia koko laitteessa.
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: FIN04701TL - uusi yritys

Post by Mika Hirvonen »

Väripaletti on aika kirjava. Löytyy mustaa, sinistä, harmaata, ruskeata ja paljasta pintaa :)

täytyy tähän väliin sanoa, että auto on alun perin tehty taidolla.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Re: FIN04701TL - uusi yritys

Post by Johan Svahn »

Mika Hirvonen wrote:
täytyy tähän väliin sanoa, että auto on alun perin tehty taidolla.
Taisto osaa kyllä hitsata.. teki sitä työkseen.
Hän teki myös monelle FF-, F3/F4 -kuskeille tukivarsia ja siipiä.
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
Post Reply