PK742FIN [Uutta projektia]

Esittele oma Locost

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Koskela Petri
Jäsen
Jäsen
Posts: 59
Joined: 05 Jan 2014, 00:30

PK742FIN [Uutta projektia]

Post by Koskela Petri »

Piirustukset tulostettu ja henkisesti valmistauduttu Locost auton tekoon,mutta jos jollain olisi tallin perukoilla projekti ,josta luopuminen ei raastaisi sydäntä verille.Sitä voisi tarjota meille aihioksi .
Last edited by Koskela Petri on 25 Mar 2015, 19:34, edited 1 time in total.
tuomo kellosalo
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Posts: 16
Joined: 07 Jan 2012, 18:24

Re: Uutta projektia

Post by tuomo kellosalo »

Terve : Hienoa että löytyy uusia harrastajia joukkoonme.... Minulla on yksi runko 708 se on kolarikorjattu uusilla keula putkilla,ja kurvakaret on uusittu .Voisin vaikka
myydä sen ? 0500 369110 Tuomo tuomo.kellosalo@kotinet.com
Koskela Petri
Jäsen
Jäsen
Posts: 59
Joined: 05 Jan 2014, 00:30

Re: Uutta projektia

Post by Koskela Petri »

Aihio löytynyt ;Huomenna La.25.01 nouto ja alkaa tod. näköisesti monet ongelmat....Onneksi aikaa kauden 2015 alkuun on vielä jonkin verran.
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: Uutta projektia

Post by kippo »

missäpäin tämä projekti majailee ostitko ton 708 rungon
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Re: Uutta projektia

Post by KakeK »

Kysymällä yleensä pääsee monesta ongelmasta yli jo ekalla yrityksellä ja kaikenlaisia osia on rakentelijoilla ylijäämää nurkis/kontakteja mistä palikkaa löytyy.
Koskela Petri
Jäsen
Jäsen
Posts: 59
Joined: 05 Jan 2014, 00:30

Re: Uutta projektia

Post by Koskela Petri »

Runko aihio siirretty Jämsäkoskelta tallille Tervakoskelle. https://www.dropbox.com/s/klcve18rj5fb8 ... 164839.jpg
katsotaan miten alkaa etenee, Tämähän on sellainen Isä & Poika projekti .
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: Uutta projektia

Post by kippo »

Koskela Petri wrote:Runko aihio siirretty Jämsäkoskelta tallille Tervakoskelle. https://www.dropbox.com/s/klcve18rj5fb8 ... 164839.jpg
katsotaan miten alkaa etenee, Tämähän on sellainen Isä & Poika projekti .
äkikseltään katottuna kardaanitunnelin väli näyttää kyllä ainakin kuvassa liian ahtaalta ja etummaiset vinotuet pitäs olla pyöreetä 19mm putkea ja siittä seuraava vinotuki taaksepäin pitäs olla 20mm kanttista huonekkalu putkea
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Uutta projektia

Post by Tomi Jutila »

Koskela Petri wrote:Runko aihio siirretty Jämsäkoskelta tallille Tervakoskelle. https://www.dropbox.com/s/klcve18rj5fb8 ... 164839.jpg
katsotaan miten alkaa etenee, Tämähän on sellainen Isä & Poika projekti .
kävit sitten tuossa 5km päässä, oisin voinu vilkasta Ry:n yhtenä runkotarkastajana pikkasen ostosta, samalla antaa ehken jopa muutakin infoa :?

no pääasia on että olette ymmärtäneet ostaa rungon valmiina, tuosta se työ vasta alkaa.
Koskela Petri
Jäsen
Jäsen
Posts: 59
Joined: 05 Jan 2014, 00:30

Re: Uutta projektia

Post by Koskela Petri »

Kardaanitunnelin loppu rälläköity.. purkuhomman on aina onnistunut kasaus onkin sitten toinen juttu ..
Onko jotain mittaa mitä pitäis olla ? (180mm) https://www.dropbox.com/s/15xo2yltb4gbc ... .32.00.jpg .Ja ne pitäisi olla 20x20mm putkea jos oikein tulkitsemme. seuraavaksi leikataan irti noi tukivarsien korvakkeet.. vähän turhan vahvat.
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: Uutta projektia

Post by kippo »

mulla on muistaakseni istuin osat 43cm per.puoli jäiköhän kardaani tunneli ulkoleveys 15cm leveeksi mutta takapystöputket on putken verran leveämmällä kumpikin puoli joten elikkä putkien sisäväli on 15cm siihen ainakin mahtuu ladanperä ja ford juuri ja juuri ehkä oikea pysty vois olla hitusen vielä leveemmällä. ja tunnelisto pitää olla 20x20mm ja seinämä 1,5mm max 2,0mm putkea
raulironkko
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 223
Joined: 10 Mar 2012, 21:22

Re: Uutta projektia

Post by raulironkko »

Isä&poika-tuotantoa on toi Tervakosken toinenkin locosti, the Hirvoset 732, mallia voi käydä katsomassa niiku puhe oli. Laitteen saa kyllä vek vaunusta, vaikka mitäänaikaansaamatonracingteam on tän kevään ilman tallia.
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: Uutta projektia

Post by Mika Hirvonen »

vähän lisää rälläköitävää
Attachments
FreshPaint-5-2014.01.26-09.54.26 (2).png
FreshPaint-5-2014.01.26-09.54.26 (2).png (593.28 KiB) Viewed 3352 times
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Koskela Petri
Jäsen
Jäsen
Posts: 59
Joined: 05 Jan 2014, 00:30

Re: Uutta projektia

Post by Koskela Petri »

Kiitos, tosin toi 20x20 lähti samoilla innoilla eilen , D19 jätettiin paikalleen, kun joidenkin rakennuskuvissa sekin on pyöreetä...Olisko jollain (M.Hirvonen) tukivarsista mittakuvaa?
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Uutta projektia

Post by Tomi Jutila »

tukivarsien mitoista yleinen huomio että ylätukivarren pituus on vapaa mutta rungonpään korvakkeiden ja olka-akselin pään keskinäinen suhde eteen-taakse (caster) tulee olla kirjan ilmoittamissa mitoissa, runkokatsastaja T Kellosalo kertoi tässä ihan hiljan että niitä tullaan enskesänä mittailemaan.
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: Uutta projektia

Post by kippo »

Koskela Petri wrote:Kiitos, tosin toi 20x20 lähti samoilla innoilla eilen , D19 jätettiin paikalleen, kun joidenkin rakennuskuvissa sekin on pyöreetä...Olisko jollain (M.Hirvonen) tukivarsista mittakuvaa?

jos joku muukin tätä katsoessaa tuntee piston sydämmessään että reiden kohdalla on pyöreää 19mm putkea eikä 20x20 kanttiputkea niin vois muutella. Tuossa vaiheessa teidän on vielä helppomuuttaa kun ei ole peltejä päällä.

Ei kannnata kaikkien runkokuvia tuijotella koska nettiin on jäänyt paljon niitä vanhanajan vääriä runkoja joita on jälkeenpäin päivitelty uusiksi kannattaa mennä ihan runkopiirrustuksien mukaan pääsee vähemmällä kattoo mallia vaikka esim. jutilan 733 rakennus kuvastosta siellä on kaikki putket oikeita ja oikeilla paikoilla.

tuskin kellään muulla on hirvosen mitoilla tehtyjä tukivarsia kuin mikalla itsellään. Tukivarsia tehdessä pitää olla tiedossa ensin vanneteen et. mitä tulee käyttämään sitten siihen sopeva tukivarren mitta.
Post Reply