TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Esittele oma Locost

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Antti Tuomainen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 553
Joined: 06 Oct 2011, 15:36
Location: Vaasa

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Post by Antti Tuomainen »

Ihan silkasta mielenkiinnosta....osaako joku sanoa että minkä navetan takana noita Caprin akseleita kasvaa? Aluksi nyt vaikka noihin viiteen autoon mitkä tiedän että on työn alla. Kiire ei oo, mutta hyvähän se ois tietää.

Suomen ja ruotsin romarien nettilistoilla ei oo yhtään ja ebaystakin löyty vaan yks vaatimattomaan 1200 punnan hintaan. Saksan romareille mulla ei riitä kielitaito.
Iteku tekkee, niin saa semmosen ku tullee.
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Post by Tomi Jutila »

kakelta ostin yhen banjon ja toisen vetareineen tältä hoosier roadsportti carpi kuskilta, ryösti saatana kokonaisen 40e vaikka vetarit oli priimat. nettivaraosassa oli ilmotus.
User avatar
JK
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 127
Joined: 18 Aug 2007, 18:11
Location: Toholampi

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Post by JK »

Kyyllä niitä vannoutuneilta voorttimiehiltä vielä löytyy..
Jyri Kellosalo #707
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Post by KakeK »

Löytyy jos vaan viittii kysellä pikkasen. paljokos vetari on pitee capris 20-25mm?
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Post by KakeK »

Tero Frondelius wrote:
KakeK wrote:Joo eikähä toi oo ok. Tavallaan sama asia jos laitettaisiin puolikelluvat vetarit. Akselia ei tarvi muokata. Eskon perä caprin vetareilla ja tuplalaakerilla joillekka tehty sopiva pesä.
Ymmärsin että
1. puolikelluvat vetarit eivät ole ok.
2. eskon perä tuplalaakereilla olisi ok.

Juurihan Mika tuossa yllä listasi mitä saa tehdä, eikä listalla ollut pyöränlaakerin pesän koneistuksia. Ymmärsinkö jotenkin väärin?
Tarkoitin että eikö puolikelluvat oo ok ku ei akselia tarvi modata jos kerta laakeri ja vetari on vapaa. kuin myös tuo laakeriviritys pesällä mikä pultataan akseliin.
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Post by kippo »

Mitäs eroa on granadan panjossa ja vetareissa tai ne taitaa olla aikapaljon ainakin raskaammat. Olikos taunus sama kuin granada
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Post by Tomi Jutila »

kippo wrote:Mitäs eroa on granadan panjossa ja vetareissa tai ne taitaa olla aikapaljon ainakin raskaammat. Olikos taunus sama kuin granada
granadan olat ainakin käy muttei navat, oisko perä sitte järeempi (atlas)
caprin vetari muistaakseni 680mm pööripästä laipan ulkopintaan, akseli tais olla 1270 levee laippojen ulkopinnoista.
englannis cortina tarkoittaa taunusta, granadaa ei oikeen locost osissa ole näkyny oisko sitte tosiaan erilaiset osat.
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Post by KakeK »

saattaa olla kumpaaki akselia granus niinku esim. gt3000 capris atlas muistaakseni.

Lainaus foorttimiehiltä:

taunuksenperä on salisbyry ja escortin
saksan mallin perä ilmeisesti sen edeltäjiä.
atlaksenperiä ei käsittääkseni löydy
kuin 3000 caprista ja escorttien tehtaan
kilpureista sitten vielä kestävämpiä versioita
aina 4 ryhmän 300 hv asti.

Eli olisko granuski sitte salisbury?
mäkkäri
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 340
Joined: 08 Sep 2008, 17:11

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Post by mäkkäri »

Siis onks Caprissakin enkkuperä mut vaan leveempi? Ku tossa ylhäällä puhutaan atlaksesta.
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Post by Tomi Jutila »

mäkkäri wrote:Siis onks Caprissakin enkkuperä mut vaan leveempi? Ku tossa ylhäällä puhutaan atlaksesta.
Jep. Josain tehomallissa atlas mut pääosin levee enkku. Se caprin panjo miinus6 et vanteella on locostiin maksimi levyinen ilman spacereita
Jari Perälä
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Posts: 43
Joined: 03 Dec 2013, 20:57
Location: Vaasa

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Post by Jari Perälä »

Tomi Jutila wrote:
kippo wrote:Mitäs eroa on granadan panjossa ja vetareissa tai ne taitaa olla aikapaljon ainakin raskaammat. Olikos taunus sama kuin granada
granadan olat ainakin käy muttei navat, oisko perä sitte järeempi (atlas)
caprin vetari muistaakseni 680mm pööripästä laipan ulkopintaan, akseli tais olla 1270 levee laippojen ulkopinnoista.
englannis cortina tarkoittaa taunusta, granadaa ei oikeen locost osissa ole näkyny oisko sitte tosiaan erilaiset osat.
1350 on minulla olevan enkkuperän laippaväli. Myyjän mukaan oli peräisin escortista.
Jari Perälä
0400-837 199
mäkkäri
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 340
Joined: 08 Sep 2008, 17:11

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Post by mäkkäri »

Mulle tarjottiin äsken yhtä perää jonka leveys laipasta laippaan on kuulemma 138 senttiä. Joku ei ny täsmää..
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Post by Tomi Jutila »

mäkkäri wrote:Mulle tarjottiin äsken yhtä perää jonka leveys laipasta laippaan on kuulemma 138 senttiä. Joku ei ny täsmää..
kävin vintillä kattomas caprin akselin, n.1270mm laipan päästä-päähän ILMAN vetareitä. ne on sitte sakuakseleita tai mitattu vetarit paikoillaan. toi perälän 1350 ei kans oikeen ole sopeva mihinkään.
mäkkäri
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 340
Joined: 08 Sep 2008, 17:11

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Post by mäkkäri »

Oho. Mulla siis vetarin laipasta laippaan..
Jari Perälä
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Posts: 43
Joined: 03 Dec 2013, 20:57
Location: Vaasa

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Post by Jari Perälä »

eli tuo mun perä on vetarit paikoillaan vetarin laipasta laippaan 1350
Jari Perälä
0400-837 199
Post Reply