JK 716 FIN+Muutama aloittelijan kysymys

Esittele oma Locost

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Post Reply
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

JK 716 FIN+Muutama aloittelijan kysymys

Post by Jari Kauttonen »

Tervehdys arvon Locost kansa

Olen tässä jo jonkin aikaa tutkinut foorumia ja etsinyt vastauksia kysymyksiini. Kyllä laji kiinnostaisi kovin, tosin tämä nykyinen työni "hiukan" haittaa kaikkea harrastamista.
Mutta mutta, meinasin nyt vakavasti kasata tuollaisen kulkineen ja kerran runko pitää tehdä itse niin meinasin samalla tekasta niitä kaksin kappalein.

Siis muutamat asiat ovat jääneet minulle hieman auki vielä. Toki tuon kirjan olen jo tilannut ja sitä odotellaan tuolta saarivaltiosta saapuvaksi muutaman viikon sisään, mutta udellaan nyt täältäkin.

1. Jos teen itse rungon, runkonumerohan kulkee juoksevassa järjestyksessä, mutta mistä saan tietoon tuon numeron itselleni ja missä vaiheessa?
Saako numeron vasta ekassa katsastuksessa?

2. Entäs tuo katsastus kortti? Ilmeisesti kun auto on valmis?

3. Tekeekö ihmiset itse penkit vai käyttääkö joku kaupan penkkejä? Lueskelin tuosta itse tehdystä ja jäin hiukan kaipaamaan kommentteja?

4. Kuituosien hankinta? Onhan tuo lujitemuovipuoli melko tuttua itselleni (joskus opiskellut oikein tuota alaa) mutta kenellä suomessa on moiset muotit ja ketä noita tekee?

Tuossa nyt muutamia kysymyksiä alkuun, varmaan tulee matkan varrella paljon paljon lisääkin, mutta aloitellaan näillä.

Katsotaan sitten tuleeko tästä mitään sen enempää vai tuleeko tästä ehkä vaan lelu itselle :roll:
Last edited by Jari Kauttonen on 15 Jan 2008, 23:14, edited 1 time in total.
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Post by markku »

no kun ei muut tunnu kerkiävän vastata niin minä kokoan hiukan ajatuksia.

1. runkonumeron saa kun auto alkaa olla valmis. elikkä just ennen runkokatsastusta. tällä yritetään pitää lista "todellisena". jos kaikille annettas numerot aloittaessa niin keskeyttäneitä olis autoissa joukossa.

2. kortin voi tilata akk:lta kun auto on saanut numeron ja menossa runkokatsastukseen.

3. penkkejä on käytössä uretaanisia paikalleen valettuja ja fia kuppipenkkejä. kuppipenkki komeempi (hankala saada käymään hyvin) mutta valetulla saa paremmin ajoasennon sopivaksi (vaatii erillisen niskatuen).

4. meidän osista tehtyjä muotteja alkaa olemaan useammassa paikassa. kannattaa kysellä. meiltä saa valmista sarjaa (6 osaa) matalalle ja korkealle keulalle riippuen käytettävästä koneesta.

ps: kannattaa säästää aikaa ja ostaa valmis runko kellosalolta jos niitä löytyy vielä hyllystä kun on kauppa käynyt. voi kaiken rakentamiseen liikenevän ajan laittaa kasaamiseen. millekkäs moottorille olisi auto tehdä?
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Post by Tomi Jutila »

uretaanista paikallaan valetun penkin kustannus pyörii 20-50e kieppeillä riippuen montako satsia urtsua menee harjoitteluun ja millä penkin pinnoittaa.mitälie kuppipenkit maksaa mutta ei niitä tuohonrahaan kuitenkaan saa ja valupenkistä tulee "henkilökohtainen" eli siinä on varsin hyvä istua ja ajoasennon pystyy muokkaamaan lähes millaiseksi vaan (itselläni aika makaava)
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Post by Jari Kauttonen »

markku wrote:no kun ei muut tunnu kerkiävän vastata niin minä kokoan hiukan ajatuksia.

1. runkonumeron saa kun auto alkaa olla valmis. elikkä just ennen runkokatsastusta. tällä yritetään pitää lista "todellisena". jos kaikille annettas numerot aloittaessa niin keskeyttäneitä olis autoissa joukossa.

2. kortin voi tilata akk:lta kun auto on saanut numeron ja menossa runkokatsastukseen.

3. penkkejä on käytössä uretaanisia paikalleen valettuja ja fia kuppipenkkejä. kuppipenkki komeempi (hankala saada käymään hyvin) mutta valetulla saa paremmin ajoasennon sopivaksi (vaatii erillisen niskatuen).

4. meidän osista tehtyjä muotteja alkaa olemaan useammassa paikassa. kannattaa kysellä. meiltä saa valmista sarjaa (6 osaa) matalalle ja korkealle keulalle riippuen käytettävästä koneesta.

ps: kannattaa säästää aikaa ja ostaa valmis runko kellosalolta jos niitä löytyy vielä hyllystä kun on kauppa käynyt. voi kaiken rakentamiseen liikenevän ajan laittaa kasaamiseen. millekkäs moottorille olisi auto tehdä?
1. Ok eli siis runkokatsastus=>valmis auto?

2. Jep jep perus setti siis

3. Pitänee tehdä uretaani testi. Onhan tuosta tehty kaiken näköisiä kikkaroita ja muotteja aikoinaan.

4. Vaikuttaako tämä runkoon? Eli jos korkeampi setti niin onko myös runko korkeampi? Ei kai?

Hmmm.. Materiaalit itselleni 0€ toisaalta aina lasken työlleni palkkaa koska tuonkin ajan voisin tehdä jotain mistä tuota rahaa saa? Vehkeet ja vermeet löytyy omasta takaa, pitänee tehdä laskelmia. Itse tehtynä kuitenkin houkuttelee enemmän.

Jos nyt pari runkoa teen tulee toinen mopon koneelle jahka kaverin kauppaan tulee sopiva luovuttaja ja toinen tulee varmaan auton koneelle.

Suur kiitos näin alkumetrien vastauksille!!! :D
Dohc4x4
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 251
Joined: 19 Jun 2006, 21:46
Location: Sein

Post by Dohc4x4 »

Rungossa aina samat mitat, lasikuituosissa korkeus ero.
Pete
0405883436
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Post by Jari Kauttonen »

Onkos jollain tässä turun seudulla Locostia omistuksessa? Meinasin vaan että jos tuollaista pääsisi hiukan vakoilemaan?
Vai pitääkö odotella kevääseen että kaikki kaivavat taas autot radalle? :roll:
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Post by markku »

turun suunnalla pitäisi olla useampikin auto tulossa. eiköhän joku päästä autoaan katsomaan.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Post by pasi.t »

:?: niin ja jos on jotain kysyttävää, niin näillä palstoilla saa kyllä vastauksen, ainakin todennäköisesti. ja voit aina soittaa esim minulle, niin pyrin vastaamaan mahdollisuuksien mukaan. pasi 040-5573049, myös muut rakentajat voivat myös soittaa, ihan vaikka ei olisi ongelmiakaan.
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Post by Jari Kauttonen »

Joo kiitosta vaan kaikista vastauksista, kyllähän noita kysymyksiä varmaan ilmenee matkan varrella huomattavasti kun tuon rojektin saa kunnolla polkaistua käyntiin.

Tosin pitää jossain vaiheessa päästä livenä tutustumaan tuollaiseen autoon, silloin hiukan paremmin hahmottaa miten noita on tehty.

Että jos joku tässä Turun nurkilla tuollaisen omistaa tai rakentaa niin vois vaikka ilmoitella joskos pääsis tutustumaan.? :roll:

Minut saa kiinni seuraavista:


040 552 8829
Last edited by Jari Kauttonen on 02 Apr 2010, 22:08, edited 1 time in total.
Sume
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Posts: 29
Joined: 05 Feb 2007, 14:16

Post by Sume »

Soita 044-0505221 ni sovitaan aika ku tuut kattoo Tuulissuolle projektia :D
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Post by Jari Kauttonen »

Juu kiitosta vaan pistelen numeron ylös. Olen ens viikon työ reissulla, mut sen jälkeen vois koitella tulla.
Sume
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Posts: 29
Joined: 05 Feb 2007, 14:16

Post by Sume »

Juu teretulemast vaa :lol:
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Post by Jari Kauttonen »

markku wrote: millekkäs moottorille olisi auto tehdä?
No nyt pitäis kone olla laivan kyydissä tulollaan suomeen päin 8)
Kone on vankkaa japanian rautaa ja JIS hevosvoimia :D Eli kyseessä 4 AGE Black top.

Nähtäväksi jää jaksaako tuota ikinä rakentaa paikalle asti. :roll: Pitäisi löytää meinaan jostain kelpo aski tuohon ja oikeestaan ainoa varteen otettava taitaa olla Getrag 245/2.00 T eli sportti getrag jossa suora vitonen.
Sitten pitäisi kaikki saada vielä sopimaan keskenään :cry: ja vielä toimimaankin :roll:

No kun halvalla koneen sain ni pakkohan se oli ottaa. Kai tuosta eroon pääsee jos siltä tuntuu?

Perkaleen kirja saisi kanssa hiljalleen tulla tuolta Englannista :evil:
Pääsis lukemaan sen ja sitten voisi aloitella tuota itse rungon tekoa.
User avatar
Tero Kellosalo
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 259
Joined: 18 Sep 2006, 09:03
Location: Toholampi
Contact:

Post by Tero Kellosalo »

Alfamerilta olis kirja ehkä tullu nopeempaa..
http://www.alfamer.fi/naytatuote.asp?haku=HH636
No hyvähän se näin jälkikäteen "neuvoa"..:)
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Post by Jari Kauttonen »

TK707 wrote:Alfamerilta olis kirja ehkä tullu nopeempaa..
http://www.alfamer.fi/naytatuote.asp?haku=HH636
No hyvähän se näin jälkikäteen "neuvoa"..:)
Tuolta mä sen tilasin. Toinen painos kaikki suomesta loppu ja ei tietoa kuinka nopeasti saavat suomeen. Eli luulen että netin kautta olisi tullut nopeammin? :roll:
Post Reply