KK 724 FIN

Esittele oma Locost

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Post Reply
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

KK 724 FIN

Post by KakeK »

Ylistaron Halkosaaressa runko rupeaa olemaan rullaavassa kunnossa pikkuhiljaa :lol: . Hitsaushommat palautunu muistiin pidemmän tauon jälkeen.. Koneeksi tulossa Gsxr 1000 -04.
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Post by KakeK »

Tekniikkaa hieman tarkemmin:

Kone: GSXR 1000 -04
Perä: Ford 3.54 Guaife ATB
Alusta: Avo 12"/13"
Jarrut: Wilwood powerlite, pedalbox+paineensäädin
Ohjaus: Ford RH 2.4 kierrosta, Momo 280mm, Wilwood pikakiinnitys
Pyörät: Compomotive CXR 1380

Niin ja kuljettaja:Aloittelija :lol:
Last edited by KakeK on 17 Jul 2009, 20:31, edited 6 times in total.
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Post by KakeK »

Oikeankokoiset renkaat alla. CXR vanne tuntuis olevan asiallinen locostiin. Joulunpyhinä tarkoitus laittaa auto tulille ensimmäistä kertaa 8)
Last edited by KakeK on 06 Dec 2008, 19:25, edited 1 time in total.
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Post by KakeK »

:shock:
PMC
Jäsen
Jäsen
Posts: 84
Joined: 12 Jun 2006, 13:46
Location: Hollola
Contact:

Post by PMC »

Mistä näihin katilla varustettuihin koneisiin löytää ilmoitetun teholukeman ilman kattia?
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Post by KakeK »

Tietääkseni sellaisia ei kyllä tehdas ilmoita mutta jos viisampia niin kertokaa.
Oman koneeni ilmoitus 164hp ja ei muuta. Suoraan Suzukin teknisistä tiedoista mikkä maahantuoja antaa huoltotiedoissa. Voin kysäistä virallisesti Yamahalta R1 /FZS tehoa 2 viikon päästä huoltokoulutuksessa niin ei pitäisi olla epäselvää sen jälkeen. :roll:
Ja Katilla ei juurikaan pitäisi olla vaikutusta tehoon enää nykylaitteissa....
Tehty tuplaputkilla jos virtausta tarvitaan enemmän kuin pata tarvii.......
PMC
Jäsen
Jäsen
Posts: 84
Joined: 12 Jun 2006, 13:46
Location: Hollola
Contact:

Post by PMC »

Sillä ihan kysyin, koska ennen tähän ei ole törmätty. Kaikki kisoissa mukana olevat auton on kaasarikoneita ja näissä ei ole ollut vakiona kattia. Säännöthän sanovat, että painon laskentaan käytetään ilmoitettua tehoa ilman kattia. Säännöissä olevassa painonlaskentaesimerkissä on ruisku R1, johon on lisätty 3 hv ilmoitetun tehon päälle. Jonkun pitäisi varmaan Norjasta tarkistaa, miten tätä sääntöä tulkitaan.
Last edited by PMC on 06 Oct 2008, 14:19, edited 1 time in total.
tumpelo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 637
Joined: 25 Nov 2007, 12:01
Location: Tampere

Post by tumpelo »

Tarkottaako toi että jos auton koneessa katilla on ilmoitus likimain 200 nii pitää laittaa katti? Mitataanko että se myös toimii? Pitääkö olla alkuperänen?

Edit...toi näemmä koskikin vaan mopoja...

Tuomo
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Post by KakeK »

Runkokatsastus tehty. Mahdollisesti joutuu hieman käyttää ohutta laikkaa :lol:
Dohc4x4
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 251
Joined: 19 Jun 2006, 21:46
Location: Sein

Post by Dohc4x4 »

Ennen maalausta ja pellitystä se laikan käyttö on vielä suht heleppoo. :shock:
Pete
0405883436
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Post by KakeK »

Juu näistä asioista keskustellaan missä laikka käy. Jos se käy kk projektissakin... :D
markku

Post by markku »

juu kyseessä kevyt ensitarkistus. runkokatsastus tehdään sitten myöhemmin.

käynnissä oli se hyvä että sääntöihin tulee lisää kuvia jossa kerrotaan mitä kuvia kirjassa on. ja mitä niistä kuvista käytetään. säännöt kirjoitetaan kokonaan uusiksi(asiat ei muutu) jotta saataisiin helpommin ymmärrettävät niille jotka aloittavat rakentamaan ensimmäistä autoaan.
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Post by KakeK »

Koskas markku tehdään raskas runkokatsastus ja annetaan jopa runkonumero? Vai missä vaiheessa moinen myönnetään?
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Post by Johan Svahn »

Runko numero myönnetään silloin kuin auto on valmis.
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Post by hege »

Dohc4x4 wrote:Ennen maalausta ja pellitystä se laikan käyttö on vielä suht heleppoo. :shock:
Oli ehkä ihan hyvä että sääntöihin tehtiin kuvat mitä putkea rungossa saa missäkin käyttää. Meillä melko lahjakkaasti sotkettu pyöreät ja neliöputket keskenään. Menee 8 putkea vaihtoon per runko. Näköjään meilläkin toi luetun ymmärtäminen vaikeeta.

Kylkipellit 2mm alumiinia ja kiinnitetty koriliimalla, eikun irrottelemaan. :lol:
Post Reply