JH 7?? FIN

Esittele oma Locost

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

M200
Jäsen
Jäsen
Posts: 71
Joined: 29 Aug 2006, 20:46
Location: EP

JH 7?? FIN

Post by M200 »

Lienee aika tulla ulos kaapista tämän projektin kanssa.

Kuljettajan nimi: Jukka Hankonen
Ikä: niin paljon että pitäis ymmärtää lopettaa nämä konhotukset jo

Speksit:

Rungontekijä: Kellosalo
Moottori : BMW M10B20
Taka-akseli: Volvo 1030 välitys 4,88
Lukko: Kitkalukko
Kardaani: Volvo/BMW
Vaihteisto: Sport Getrag
Pakki: tietysti
Jäähdyttäjä: BMW
Rattiputki: Ford Sierra/Escort MK3
Jarrut: Wilwood
Iskarit: GAZ 1.9".
Muuta: Runko lienee lähtenyt Kellosaloilta Tampereen seudulle josta se hieman jalostuneena siirtyi Seinäjoelle josta se aika pikaisesti siirtyi Isoonkyröön.


Projekti aloitettu syksyllä 2008 ja auto on tarkoitus saada testiin kesällä 2019.

Kuvia tulossa.
Last edited by M200 on 14 Oct 2011, 21:02, edited 2 times in total.
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: JH 7?? FIN

Post by Mika Hirvonen »

Hienoa, että uusia projekteja on käynnissä!
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
M200
Jäsen
Jäsen
Posts: 71
Joined: 29 Aug 2006, 20:46
Location: EP

Re: JH 7?? FIN

Post by M200 »

Dohc4x4
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 251
Joined: 19 Jun 2006, 21:46
Location: Sein

Re: JH 7?? FIN

Post by Dohc4x4 »

hieno kuva siitä "M" Koneesta.
Laitatko mittoja siitä lumikko syyläristä.
Pete
0405883436
M200
Jäsen
Jäsen
Posts: 71
Joined: 29 Aug 2006, 20:46
Location: EP

Re: JH 7?? FIN

Post by M200 »

Puoli vakavissaan tuota M oottoria suunnittelin, mutta ei se sopinut tuonne keulaan millään.

Lumikon syyläri on mitoiltaan:

Korkeus 495mm(korkkiin asti)
Leveys 435mm
Paksuus 65mm

Eli aika iso möhkälehän tuo on. Pojat ovat käyttäneet näitä F-ryhmän Escorteissa hyvällä menestyksellä.

En nyt ole aivan varma saako keulakappaleeseen tehdä reikää isoa jäähdytintä varten koska ainakin säännöissä reikien teko kielletään mutta sivulla 6 Sääntökeskustelua tuleville kausille (2009-) viestiketjussa Teemun kysymykseen Hege vastasi 2. tammikuuta näin:

TAI kirjoitti:
Jäähdyttimestä oli puhetta myös kokouksessa, niissä tapauksissa missä on suuri jäähdytin sai nokkapalan alle tehdä kotelon että sai mahtumaan, ehtona oli ettei ole ilmareikiä. Onko tarpeen olla eritelty sääntöihin ?


Oishan toi ihan hyvä lisätä että toikin tieto löytyisi säännöistä.

Eli toi kohta menis jotenkin näin:
Mikäli käytössä on suuri jäähdytin, saa nokkapalan alle tehdä kotelon että jäähdytin mahtuu korirakenteen sisälle.

Tilan kannalta jäähdytintä koskevaan osioon mahtuis vielä paljon muutakin


Jäikö tämä tarkennus pois vahingossa vai eikö niitä reikiä sitten tehdä?
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Re: JH 7?? FIN

Post by hege »

M200 wrote:Jäikö tämä tarkennus pois vahingossa vai eikö niitä reikiä sitten tehdä?
Moro

Mitä oon noita sääntöjä kirjannut niin niissä lukee seuraavasti:
6.1.3 Jäähdytysjärjestelmä
Jäähdyttäjä moottorin eteen. Muuten vapaa.
Mikäli käytössä on suurikokoinen jäähdytin, saa nokkapalan alle tehdä kotelon että jäähdytin mahtuu korirakenteen sisälle.


Vuosikokouksessa päätettiin ettei ylimääräisiä reikiä saa olla nokkakappaleessa.
M200
Jäsen
Jäsen
Posts: 71
Joined: 29 Aug 2006, 20:46
Location: EP

Re: JH 7?? FIN

Post by M200 »

hege wrote:
M200 wrote:Jäikö tämä tarkennus pois vahingossa vai eikö niitä reikiä sitten tehdä?
Moro

Mitä oon noita sääntöjä kirjannut niin niissä lukee seuraavasti:
6.1.3 Jäähdytysjärjestelmä
Jäähdyttäjä moottorin eteen. Muuten vapaa.
Mikäli käytössä on suurikokoinen jäähdytin, saa nokkapalan alle tehdä kotelon että jäähdytin mahtuu korirakenteen sisälle.


Vuosikokouksessa päätettiin ettei ylimääräisiä reikiä saa olla nokkakappaleessa.

No niin nyt on anteeksipyynnön paikka. Putkiaivona luin vain seuraavan kohdan enkä yhtään edemmäs:

Nokkakappaleena sallitaan vain nykyisin käytettävän näköinen. Nokkakappaleeseen ei saa tehdä ylimääräisiä reikiä tai ilmanohjaimia.
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Re: JH 7?? FIN

Post by hege »

Njoo, mä ajattelin että toi on jäähdytintä koskeva poikkeus eikä nokkakappaletta koskeva. Mutta voi olla että ajattelin väärin. Se on varmaan paras laittaa tonne nokkakappaleeseen.
asassi
Jäsen
Jäsen
Posts: 91
Joined: 10 Jun 2006, 20:23
Location: Lahti

Re: JH 7?? FIN

Post by asassi »

Moro!

Onko sport getrag race välityksillä, perän välityksestä päätellen ilmeisesti on? Mitä lukkoa meinasit volvon perään? Tuollaista olen itse funtsinut: http://www.ringpinion.com/ProductDetail ... rodID=3062 eli torsenihan tuo on. Quaifelta taitaisi löytyä myös torsen, mutta hinta paljon kovempi. Koita nyt vielä, jos tuon M-koneen saisit mahtumaan, saataisi kunnon vääntöä locostiin :shock:

t, Ari
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: JH 7?? FIN

Post by Jari Kauttonen »

Jos vakio sportti niin on suora vitonen.
Ei varmaan kannata paljoon näillä säännöillä haaskata aikaa saada tuota ///M:ää tuonne jos ei sitten haluu tehdä vaan itselleen ratalelua jolla ei saa ajaa kilpaa locostien kanssa :roll:
asassi
Jäsen
Jäsen
Posts: 91
Joined: 10 Jun 2006, 20:23
Location: Lahti

Re: JH 7?? FIN

Post by asassi »

Moro!

Getrag 265 Sport (race)

1. 2.337
2. 1.681
3. 1.355
4. 1.163
5. 1.000
R. 2.56

myös tämä laatikko on sport getrag ja vitonen on suora. Välitykset jotain aivan muuta kuin perus sport getragissa. Eikö tuo M-kone ole sallittujen koneiden listalla, vai miksi sitä ei kannattaisi laittaa?

t, Ari
M200
Jäsen
Jäsen
Posts: 71
Joined: 29 Aug 2006, 20:46
Location: EP

Re: JH 7?? FIN

Post by M200 »

asassi wrote:Moro!

Onko sport getrag race välityksillä, perän välityksestä päätellen ilmeisesti on? Mitä lukkoa meinasit volvon perään? Tuollaista olen itse funtsinut: http://www.ringpinion.com/ProductDetail ... rodID=3062 eli torsenihan tuo on. Quaifelta taitaisi löytyä myös torsen, mutta hinta paljon kovempi. Koita nyt vielä, jos tuon M-koneen saisit mahtumaan, saataisi kunnon vääntöä locostiin :shock:

t, Ari

Se on A-ryhmän E30 M3:n vanha laatikko ja välitykset on juurikin nuo. Vitonen ainoa sama välitys kuin vakio sportti getragissa.
Kitkalukkoa olen yritellyt kalastella mutta ei ole sattunut vielä eteen. Tuo jonka linkkasit näytti aika edulliselta, varastosaldo ei vain näyttänyt kovin lupaavalta.
Ei se M sinne sovi, yritetty on. Kaksilitraisena versiona S14B20 se sopisi sääntöihin mutta sitä on tehty alle 5000kpl. S14B23 taas on muutaman kymmenen kuutiota liian suuritilavuuksinen.
asassi
Jäsen
Jäsen
Posts: 91
Joined: 10 Jun 2006, 20:23
Location: Lahti

Re: JH 7?? FIN

Post by asassi »

Moro!

No nyt jos kerran on noin mahtava vaihteisto käytettävissä, niin sitten vaan eteen joku moderni 1.8-2.0L moniventtiilikone vaikka miltä valmistajalta. Varsin mehukas ja mielenkiintoinen paketti tulossa. Eikös sun tiheään perään kävisi tämä: http://www.ringpinion.com/ProductDetail ... rodID=5341

t, Ari
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Re: JH 7?? FIN

Post by Johan Svahn »

Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
asassi
Jäsen
Jäsen
Posts: 91
Joined: 10 Jun 2006, 20:23
Location: Lahti

Re: JH 7?? FIN

Post by asassi »

Aamuja!

Volvolandiassa on jonkun verran käyttäjien kokemuksia noista lockereista volvon perässä. Tilasivat jenkeistä jonkun valmistajan malleja. Kannattaa käydä lukemassa. Itse ymmärrän, että torsen tai kitkalukko olisi parempi vaihtari kuin lockeri locostiin. Danan kitkalukkoa on ilmeisesti vaikea nykyään saada.

t, Ari
Post Reply