710 FIN

Esittele oma Locost

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Post Reply
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

710 FIN

Post by Marko Leino »

Tervehdys kaikille!

Kuljettajan nimi: M. Leino
Paikkakunta: Vihti

Lyhyt kertomus itsestään:
Moottoripyöräilyä harrastellut 30 vuotta ja siinä sivussa autojakin laitellut.
Kilpailukokemusta Supermotosta 3.kautta 1997-1999 jokunen pyttykin jäi haaviin.

Auto
Rungontekijä: Kannus
Moottori: Yamaha R1.
Jäähdyttäjä: Yamaha R1.
Pakosarja: 4-2-1 omavalmiste.
Akselisto: Enkkuperä lukolla 3.88.
Kardaani: Volvo 200srj.
Rattiputki: Omavalmiste
Hammastanko: Escort
Olka-akseli: Taunus
Tukivarret: Edessä uniball, takana uniball, panhard uniball.
Jarrut: Wilwoodit
Iskarit: AVO
Vanteet: Aero 8x13

Lyhyt kertomus projektista:
Projekti aloitettu syksyllä 2009. Ensimmäiset testit kesällä 2012.

Kuvia lisäilen sitä mukaan hommat edistyy: http://locostalliance.blogspot.com/
https://plus.google.com/photos/11058188 ... 747/albums
Last edited by Marko Leino on 04 Sep 2012, 13:40, edited 21 times in total.
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: 710 FIN

Post by Marko Leino »

Jotta homma etenis niin mikä on virallinen Locost kanta tolle tunnelin etuosalle kun se on mulla korotettu tuosta etupäästä, eikä putket lähde heti viistosti alaspäin niin kuin yleensä :?: Käsittääkseni tunnelia sais tekniikan mukaan hieman muutella. Eli jätänkö tunnelin etupään tolleen vai tuleeko hylky katsastuksessa :?: http://kuvablogi.com/nayta/2295317/
Tossa on alunperin ollut se kallis pakkisysteemi murkula vissiin sille haettu lisää tilaa...
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Re: 710 FIN

Post by markku »

minä en ainakaan pikaisella silmäyksellä huomannut mitään outoa. mutta enhän minä näistä mitään ymmärräkään :?
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: 710 FIN

Post by Jari Kauttonen »

Eipä tuo taida oikeesti vaikuttaa mihinkään. Tietysti jos haluut varman päälle pelata, niin kuvat ja katkaisulista käteen, sixpäkki viereen ja käy kaikki putket oikeesti läpi. Onko putki oikeaa kokoa, oikean mittainen ja oikeassa paikassa.

Säännöissähän annetaan joitain muutosvapauksia sillä ehdolla että ne eivät jäykistä / vahvenna runkoa.
Tais just tunnelissa olla vaihdelaatikon kohta, krdaanin linja ja perämurikka mitä saa muuttaa.

Korjatkaa jos olen väärässä :roll:
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: 710 FIN

Post by Mika Hirvonen »

Kesti vähän aikaan tajuta mitä tarkoitetaan. P-poikittaisputken takana kardaanitunnelin 'katto'putket jatkuu vaakasuoraan, eikä viistä heti alas, kuten kirjan rungossa.

jotenkin näin:
Image
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: 710 FIN

Post by Jari Kauttonen »

Juurikin noin mäkin kuvasta tulkitsin, tuo tuskin muuttaa rungon jäykkyyttä / lujuutta?
No katsastajat tuon viime kädessä sanoo pitääkö muuttaa vai ei :roll:
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Re: 710 FIN

Post by pasi.t »

ko. autoon oli tulossa ihan oikea pakkilaatikko, sen takia muistaakseni ilpo laittoi noin ison tunnelin. tarkista myös turvakaaren etuosasta taaksepäin lähtevän putken halkaisija, meillä oli ainakin kaikissa autoissa väärää kokoa, ja ilpo katkoi kaikkiiin 5 autoon silloin putket.
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: 710 FIN

Post by Marko Leino »

Mika teki sen mitä aluksi itsekkin ajattelin piirrellä, hyvä että selvis :)
Mielestäni tuosta ei ole haittaa eikä hyötyä, saman verran 20x20mm putkea tossa on kuin muillakin, kulma vaan eri kohdassa. Turhaa duunia olisi muuttaa jos sit saakin olla tuollainen.

Kukas täällä etelässä katsastelee ja miten runkojen katsastukset käytännössä hoidetaan, viedäänkö runko jonnekkin vai tuleeko joku paikanpäälle tarkastelee?

Pasi T. Juu täytynee kattella noi sivuputket. Tarkoittanet varmaan N1 ja A1 välissä olevaa etummaista vinossa olevaa putkea joka säännöissä sinisellä 20x20mm?

Edit: Mittailin niin väärähän se on (25mm putkea) eli pitäneee vaihtaa.
Last edited by Marko Leino on 12 Oct 2009, 09:02, edited 2 times in total.
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Re: 710 FIN

Post by markku »

aika monella nuo putket on just noin. tunneli on ollut mitoitaan kokolailla vapaa.

kannattaa olla todella tarkkana korvien ja putkien kanssa niin säästyy kisapaikalla turhilta "MIKS TOI ON NOIN" kyselyiltä. aika monelta kuskilta tuntuu olevan säännöt lukematta tai ainakin ne on jäänyt ymmärtämättä.

katsastus menee niin että autoa käydään katsomassa runko valmiina ensimmäisen kerran. sitten valmiina katsastetaan viimeistään ekassa kisassa. mielummin aikaisemmin että kerkeää korjata pikku juttuja ennen kisoja.

ensivuoden katsastajasta päätetään vasta syyskokouksessa.


minulla autojen katsastus kausi tältä vuodelta loppui alastaron kisaan.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: 710 FIN

Post by kippo »

markkkuuu....


kai sitä nyt vois pestinsä loppuunasti hoitaa :roll: uudethan astuu voimaan vasta vuoden vaihtuessa :oops:
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: 710 FIN

Post by Mika Hirvonen »

Menee hieman aiheen ohi, mutta katselin tuota blogissa olevaa uutta runkoa ja huomasin että FU1 ja 2 putket on kiinnitetty jo nyt. Omaa runkoa tehdessä huomasin, että oli järkevää kiinnittää nuo putket vasta kun tukiarsien korvakkeita kiinnitetään runkoon. FU putket estää alakorvakkeiden linjaamisen toisiinsa vaikka jollain tangonpätkällä.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
User avatar
t1502
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Posts: 13
Joined: 22 Dec 2008, 08:16
Location: Loppi

Re: 710 FIN

Post by t1502 »

Näin sitä oppii... :D Täytyypä seuraavaksi tehdä tommonen jigi noille korvakkeille, niin nähdään kuinka metsään meni ...ja sit rälläkkä kouraan ja FU putket tarvittaessa uusiksi :?
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: 710 FIN

Post by Marko Leino »

Hyvä kun vinkkejä tulee niitä tarvitaan :)

Onko hyviä vinkkejä paikoista täällä etelässä mistä ootte hommanneet alumiinilevyä? Rupeis pikku hiljaa nikkaroimaan kylkiä, konepelti, takapäätä ja sisustan peltejä. Muistatteko suurinpiirtein montako neliötä noihin menee?
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: 710 FIN

Post by Mika Hirvonen »

Hain putket ja levyt Teräskolmio Oy:stä, Hyvinkäältä. Firma sittemmin vaihtanut nimeä Haloma Oy:ksi http://www.haloma.fi/ .
Mustaakseni varasin projektiin kolme levyä alumiinia ja yksikään levy ei jäänyt ehjäksi.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: 710 FIN

Post by Marko Leino »

Kiitoksia, kysellään tuolta Halomalta.

Minkä paksuisesta ootte tehneet noita paneleita? Alastarolla kyselinkin mut en enää muista oliko se 1mm vai 1.5mm... :?: Tietty 1mm helpommin taivuteltavissa :roll:
Post Reply