MT 734 FIN

Esittele oma Locost

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Marko
Jäsen
Jäsen
Posts: 66
Joined: 10 Dec 2009, 21:59
Location: Aura

Re: MT 7XX FIN

Post by Marko »

Kaikennäköistä tullut tehtyä. Pari kuvaa lisätty todisteeksi. Vähitellen runko valmiina puhallukseen ja maalaukseen. Sen jälkeen pitäisi keskittyä moottoriin että saisi käyntikuntoon. Eiköhän ensi vuonna olla viivalla heti alusta lähtien.

Image
Marko
0415024946
VP Partanen
Jäsen
Jäsen
Posts: 74
Joined: 12 Apr 2011, 20:57

Re: MT 7XX FIN

Post by VP Partanen »

Hyvältä näyttää! Toivottavasti nähdään ainakin kaksi uutta autoa viivalla ens kaudella :D Vois tulla taas vakoilee joskus ja saa mun autoakin tulla katsomaan kun näin lähekkäin asutaan...
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: MT 7XX FIN

Post by Mika Hirvonen »

Jees alkaa näyttää hyvätä. Hienoa, että uusia autoja valmistuu ensi kauden karkeloihin :!: .

Puolat kannattaa suojata hyvin, jos meinaa pitää niitä noin lähellä pakosarjaa. Viime aikoina aika monessa Yamahassa on puolat ylikuumenneet.
Jos jäähdyttimen laittaa moottorin eteen, niin pitää jotenkin huolehtia, että kuuma ilma pääsee pois konehuoneesta.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Re: MT 7XX FIN

Post by pasi.t »

8) jep. alkaa näyttää lupaavalta. toivottavasti sadaan ens vuonna ennätysmäärä autoja viivalle.
Marko
Jäsen
Jäsen
Posts: 66
Joined: 10 Dec 2009, 21:59
Location: Aura

Re: MT 7XX FIN

Post by Marko »

Mika Hirvonen wrote:Puolat kannattaa suojata hyvin, jos meinaa pitää niitä noin lähellä pakosarjaa. Viime aikoina aika monessa Yamahassa on puolat ylikuumenneet.
Jos jäähdyttimen laittaa moottorin eteen, niin pitää jotenkin huolehtia, että kuuma ilma pääsee pois konehuoneesta.
Puolia ei vielä ole kiinnitetty. Kiinnityspaikkaa tullut kyllä mietittyä mutta ei johdot hirveästi vaihtoehtoja anna kun ovat niin lyhyet.
Tuli jätettyä tuo kylkien avaaminen myöhempään kohtaan kun ei saatu päätettyä miten se loppuen lopuksi tehdään.
VP Partanen wrote:Hyvältä näyttää! Toivottavasti nähdään ainakin kaksi uutta autoa viivalla ens kaudella :D Vois tulla taas vakoilee joskus ja saa mun autoakin tulla katsomaan kun näin lähekkäin asutaan...
Ei haittaisi vaikka olisi enemmänkin kuin kaksi.
Voi sitä vakoilemaan tulla. Nyt kun on tullut ja varmaankin myös tulee vietettyä aikaa tallilla melko usein. Tarvis ehtiä jossain välissä katsomaan kärsämäkeen. Eikö se auto siellä ollut? Onko moottori jo löytynyt?
Marko
0415024946
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: MT 7XX FIN

Post by Mika Hirvonen »

Puolanjohdot on mahdollista vaihtaa, mutta tärkeintä on, että puolat on viileässä paikassa.

Puolien asennussuunnallakin oli jotain väliä ainakin jos mr Jutilaa on uskominen... ja miksei olisi. Lusikka-asento ei ainakaan ollut hyvä... miten 69? :D
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
VP Partanen
Jäsen
Jäsen
Posts: 74
Joined: 12 Apr 2011, 20:57

Re: MT 7XX FIN

Post by VP Partanen »

Ei haittaisi vaikka olisi enemmänkin kuin kaksi.
Voi sitä vakoilemaan tulla. Nyt kun on tullut ja varmaankin myös tulee vietettyä aikaa tallilla melko usein. Tarvis ehtiä jossain välissä katsomaan kärsämäkeen. Eikö se auto siellä ollut? Onko moottori jo löytynyt?[/quote]


Vois pistäytyy kun ajelen ilmarisissa päin.
Kärsämäessä leafin tiloissa on mulla talli. ei ole vielä mosaa löytyny, ei ole avk:llakaan ollu aikoihin Yamahoita.
Tein tässä kolmannen kerran kardaanitunnelin, koska päädyin taas urtsipenkkiin ja toivottavasti siinä nyt pysytään :D
Sulla kun näyttää tuo penkki jo löytyvän ja kokemusta niin voisit tulla käymään niin pidetään "valutalkoot".
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: MT 7XX FIN

Post by Tomi Jutila »

niin käytin lomasta kolmepäivää ihmetellessä puolien kans ja ne ei toisiaan toimi jos ne laittaa päällekkäin esim. kahteen samaan kierretangon pätkään,käänsin ne pohjat vastakkain ja sit pelaa.vierekkäinkin varmastikin toimii.
tumpelo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 637
Joined: 25 Nov 2007, 12:01
Location: Tampere

Re: MT 7XX FIN

Post by tumpelo »

Ne vois toimia päällekkäin jos välissä olis millin peltilevy.... :idea:

Maailmassa on noin kolme asiaa, joita mies ei kykene ymmärtämään, Nainen, moottorisahan kaasutin ja mopedin sytytysjärjestelmä...

T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Marko
Jäsen
Jäsen
Posts: 66
Joined: 10 Dec 2009, 21:59
Location: Aura

Re: MT 734 FIN

Post by Marko »

Edellisestä viestistä on mennyt jo jonkin aikaa joten jotain on tapahtunutkin mm. runko/kaaret maalattu ja osat alkavat vähitellen löytämään paikkojaan pysyvästi.

Tänään auto oli ensimmäistä kertaa käynnissä. Ei paria nestevuotoa suurempaa ongelmaa. Pitkä on ollut odotus mutta kai se oli sen arvoista.

Takajarrusatulat ja kardaani paikalleen niin auto olisi teoriassa ajettavissa. Kardaani tosin pitää saada ensin tasapainotukseen.

Muutaman kuvan tämän hetkisestä tilanteesta laitan myöhemmin esille.
Marko
0415024946
Marko
Jäsen
Jäsen
Posts: 66
Joined: 10 Dec 2009, 21:59
Location: Aura

Re: MT 734 FIN

Post by Marko »

Nyt löytyy muutama tänään otettu kuva autosta. Ensi tiistaina olisi ensi metrit radalla tiedossa jos keli on kuiva. Auto on nyt lähes testi kunnossa paitsi takalokasuojat ja vyöt puuttuu + muutamia kiristyksiä ja varmistuksia. Kisoja varten tekemistä vielä riittää reilusti.

Löytyisikö mitään suuntaa antavia vinkkejä rengaspaineisiin ja GAZin iskareiden säätöihin että olisi edes siellä päin kun radalle lähtee? Tai jotain muita hyviä yleisiä neuvoja...

Kuvia siis täällä.
Marko
0415024946
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: MT 734 FIN

Post by Tomi Jutila »

ratoja ajetaan myötäpäivään pl.motopark.tarkoitus on ajaa asfaltilla valkoisten viivojen välissä... :roll:

aloita rengaspaineet hakeminen enemmin 1 barista kun 2 barista,gazeista en tiedä,ruuvaa löysemmästä päästä vaikka 5-10 napsua tiukemmalle.jos on kylmää niin pito voi olla kehno,kylmällä renkaalla jokatapauksessa ennenkun lämpiävät.itteku ajoin ekankerran kylmällä kelillä vanhoilla mediumeilla hommasta ei tullu mitään,spinnasin 2krt per kierros.kun sai alle paremmat (lämpöset) gummit alkoi päästä juonenpäästäå kiinni.varovasti kannattaa alottaa vaikka intoa tietysti on valtavasti,jarrupalanssia kokeilla aluksi ja kattoo koneen lämpöjä.moponkoneella aluks vaikeeta tietää mikä vaihde on päällä ja paljonko niitä on saatikka mikä sopii mihinkin paikkaan
Marko
Jäsen
Jäsen
Posts: 66
Joined: 10 Dec 2009, 21:59
Location: Aura

Re: MT 734 FIN

Post by Marko »

Se sentään oli jo tiedossa että radalla ajetaan viivojen välissä. Tai ainakin asfaltin puolella.

Onko rykkösessä sellainen ominaisuus että jos moottorissa on liikaa öljyä ylimääräiset tulee ulos?
Marko
0415024946
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: MT 734 FIN

Post by Mika Hirvonen »

En tiedä onko kukaan kokeillut laittaa liikaa öljyä. Ainakin kun on liian vähän niin tulee ylimääräiset veivin mukana ulos.

Laita ohjekirjan mukainen määrä ja sitten pari desiä ylitäyttöä lisää.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: MT 734 FIN

Post by Tomi Jutila »

omassa ollen laittanut öljyä niinpaljon että öljysilmä pysyy täytenä vaikka koneen laittaa käyntiin,jos laittaa liikaa se menee kerääjään.kahdella ulkoisella jäähdyttäjällä n.4 litraa on aika lähellä oikea määrä.ei liiallisen öljyn vatkauttaminen suositeltavakaan ole mutta tyhjän höriminen on vieläkin huonompi vaihtoehto.
Post Reply