MH 732 FIN projekti

Esittele oma Locost

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

raulironkko
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 223
Joined: 10 Mar 2012, 21:22

Re: MH 732 FIN projekti

Post by raulironkko »

Kaista kuski ? Locolla affella ja 4 x alastarossa, jossa ei yhtään kaidekosketusta ! Kolme upeeta kierrosta Nürburgring Nordschleife -77 granadalla, joka oli viimenen pisara locostin hankintaan. Sori.
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: MH 732 FIN projekti

Post by Tomi Jutila »

aika sitkeesti jaksat käydä affella treenaamassa vaikka se on ratana niin armoton lipsumisille?
eiks se rupee käymään arvokkaaks käydä rikkoon auto affella, eiks kannattas käydä muualla. vaikka siirtymää tuliskin enemmän niin lopputulos olis parempi eikä auto menis aina rikki?
istua muutama tunti autossa on helpompaa kun korjuuttaa tukivarsia ja runkoo?
ootko miettiny syytä miks menee jorpakkoon? keksis jotain muutaku kädettömyys? oisko suistumisilla jotain yleistä "syytä"
isäukko on ajanu 40v kilpaa ja neuvo mua että niinkauankun auto liikkuu pitää tehdä kaikkensa pitääkseen se radalla :idea:liikui se auto pyörillää sitten mitenpäin hyvänsä.
Antti Tuomainen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 553
Joined: 06 Oct 2011, 15:36
Location: Vaasa

Re: MH 732 FIN projekti

Post by Antti Tuomainen »

Kirjoitetussa viestinnässä on se ilkee puoli ettei näe vastapuolen ilmeitä ja eleitä, jotka monesti kertoo paljon tarinan sävystä tai hengestä. Oletan että Tomilla on vilpitön tarkoitus auttaa (vaikkei se lukijasta aina välttämättä aina siltä tunnu) ja saada uudet tulokkaat myös pysymään lajin parissa. Ainakin itsellä, jos olis valmiiksi huono päivä, niin ottasin tämmöset tekstit varmaan vittuiluna, vaikkei niin olisi tarkoitettukaan! :( Kummallinen on ihmismieli.....tai ainakin minun. **Niin ja tämä ei sitten ollu arvostelua tai vittuilua ketään kohtaan, kunhan halusin nostaa esille mahdollisen tulkinta riskin ja korostaa sitä että noi vanhemmat (locosti-ikää) jermut on ihan oikeesti auttamassa ja tukemassa, kunhan niitä maltaa kuunnella. Omalta osaltani iso kiitos siitä! **

Mutta tuossa on kyllä Tomilla ihan hyviä pointteja. Jos auto on voittaja säädöissä, niin ehkä siitä vois tehdä pienillä muutoksilla "lempeämmän" tai rauhallisemman uhraamalla hivenen huippu suorituskykyä. Itselleni ainakin oli helpompaa tottua locostin rytmiin ja reagointiin vähän "plösömmällä" alustalla. Mika tuntenee ko. auton parhaiten ja sieltä vois saada vinkkejä että mitä nämä muutokset vois olla, yksityiskohtia mitkä ei välttämättä kuulu foorumille, vaikkakin epäilemättä muutkin niitä arvoistaisi.

Se mitä lipsumiseen tulee, niin sehän kuuluukin varsin olennaisena osana lajiin tutustumiseen ja auton ja kuskin rajojen hakemiseen. Se että ilmeisesti olosuhteiden pakosta treeni-mahdollisuudet on Suomen vähiten anteeksi antavalla radalla on tietty valitettavaa. Lajin ja luokan kannalta suurin huolenaihe lienee se, että jatkuva ruuvaaminen kaidekosketusten jälkeen haukkaa jossain vaiheessa niin ison palan motivaatiota, että into loppuu kokonaan. Ja se motivaatio-kuoppa näyttää yleensä hyökkäävän yhtäkkiä ja yllättäen (ainakin omien havaintojen perusteella). Mutta jos intoa riittää kosketuksista huolimatta, niin hyvä niin. Se lipsuminen on kuiten ainoa tie rajojen löytymiseen.

Eli kannustan lämpimästi lipsumaan/treenaan (affella tai jossain muualla) jatkossakin....kyllä se lipsuminen siitä vähenee ja vauhti kasvaa entisestään!
Iteku tekkee, niin saa semmosen ku tullee.
raulironkko
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 223
Joined: 10 Mar 2012, 21:22

Re: MH 732 FIN projekti

Post by raulironkko »

Silkkaa asiaa, oisko mulla vaan risiiniöljyt väljähtäny ku oon sitä polvee joka nähny keimolan ja eltsun ajot livenä. Jos kuiteski affelle, kyl ne sit kieltää ku rupee kaiteet kuluu ? Aattelin muute perustaa semmosen jutskan sosiaaliseen mediaan ku radalta.com.
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: MH 732 FIN projekti

Post by Mika Hirvonen »

Täytyy varmaan nostaa tukivarsien hintaa. :D

Mun laskujen mukaan toistaiseksi on mennyt yksi ylä ja alatukivarsi lunastukseen. Viimeksi tarvittiin vaan pieni alatukivarren oikaisu. Loput ollut pieniä lipsahdusia joista selvitty ruohojen putsaamisella. Perän hajoaminen tuskin kuskin vika.
Mun mielestä positiivista, että uskaltaa kokeilla rajoja. Toinen tapa on vetää vellit housussa keskellä rataa, mutta silloin ei ikinä opi mitään.
Olen ollut positiivisesti yllättynyt Raulin rohkeudesta ja yritteliäisyydestä. Varmuus tulee varmasti harjoittelemalla.
Olisi kiva jos Ahvenistolla nähtäisiin muitakin Locoja harjoittelemassa. Ehkä muut ei tartte reeniä? Oppiminen olisi nopeampaa jos voisi ottaa mallia muista kuskeista.

Joo on harmi että etelässä ei ole kuin Ahvenisto missä harjoitella. Alastaro on täynnä syksyn kisaan asti ja kemora/jurva on neljäsataa kilsaa per siivu.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: MH 732 FIN projekti

Post by Tomi Jutila »

rohkeudesta tarvii kyllä nostaa hattua, locostit kun ei tunnetusti ole niitä helpoimpia autoja aloittaa.
mä kun tässä poden pyrstöyskää neljättäpäivää niin on aikaa filosofoida kaikenlaista. tota Raulin jutskaa oon miettiny jo jonkinaikaa... tarvii gubbelle ehdottomasti nostaa hattua että uskaltaa hypätä locon rattiin suoraan "senioriluokkaan".
lähinnä pointtina on se että oisko jotain apuja radalla pysymiseen, jatkuva autonkorjaaminen syö resurseja ja intoa nopeasti ja voi alkaa haitata hyvää harrastusta.
mulla ittellähän on ollu perinteinen tapa nostaa kyytiä kunnes lipee ja sittä yks "napsu" pois :roll:
raulironkko
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 223
Joined: 10 Mar 2012, 21:22

Re: MH 732 FIN projekti

Post by raulironkko »

Kiitos pojat, kai siel kemorassa on edustava hinauskalusto, ei kolmekakkosta hinata millävaan jos sinne asti pääsen !
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: MH 732 FIN projekti

Post by Marko Leino »

Hatun nosto täältäkin Raulille vaikka välillä vähän lipee niin silti huumori kukkii :)

Vihiä vaan kehiin et tarvitaan ajoseuraa Ahvenistolle tai Alastarolle niin voin lähteä jos ajankohta vaan antaa myöden. Yleensä onnistuu ja jos ei niin pistetään onnistumaan :wink:
raulironkko
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 223
Joined: 10 Mar 2012, 21:22

Re: MH 732 FIN projekti

Post by raulironkko »

Alkukesän keskiviikot kesälomapäivinä ja affella jos ei vallan ihmeitä tapahdu. Tuu vaan jos haluut katella takavaloja :lol:
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: MH 732 FIN projekti

Post by Tomi Jutila »

tekis mun kans mieli tulle affelle koittaan kun on vielä lähellä (140km) noi treenit on vaan arkipäivisin ja palkaton vapari lisää kustannuksii ikävästi ottamalla siivun suoraan tilistä :?
kesäloma heinäkuussa mut sillompa ei keskiviikko treenejä ole, elokuussa oon käyny mut sillonki on oikeestaan vaan yks viikko millo pääsee.
Mika Lindqvist
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 616
Joined: 28 Mar 2013, 20:05

Re: MH 732 FIN projekti

Post by Mika Lindqvist »

Tomi Jutila wrote:tekis mun kans mieli tulle affelle koittaan kun on vielä lähellä (140km) noi treenit on vaan arkipäivisin ja palkaton vapari lisää kustannuksii ikävästi ottamalla siivun suoraan tilistä :?
kesäloma heinäkuussa mut sillompa ei keskiviikko treenejä ole, elokuussa oon käyny mut sillonki on oikeestaan vaan yks viikko millo pääsee.
Eiksiitä pyrstöyskästä jääny saikkua huomiselle,? Ajat sillä sun kumipuvulla :)
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: MH 732 FIN projekti

Post by Tomi Jutila »

Mika Lindqvist wrote:
Tomi Jutila wrote:tekis mun kans mieli tulle affelle koittaan kun on vielä lähellä (140km) noi treenit on vaan arkipäivisin ja palkaton vapari lisää kustannuksii ikävästi ottamalla siivun suoraan tilistä :?
kesäloma heinäkuussa mut sillompa ei keskiviikko treenejä ole, elokuussa oon käyny mut sillonki on oikeestaan vaan yks viikko millo pääsee.
Eiksiitä pyrstöyskästä jääny saikkua huomiselle,? Ajat sillä sun kumipuvulla :)
hehheh, ideana hyvä mutku jaksaa olla vartin pystyssä kun parituntii makaa. on hihat ja hanuri aika tyhjä.
Mika Lindqvist
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 616
Joined: 28 Mar 2013, 20:05

Re: MH 732 FIN projekti

Post by Mika Lindqvist »

Meilä o perä levällää ja osat hankinnassa mut tarkotus olis kerran kerkee affelle testaa et pysyy läjäs ennen kemoraa
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: MH 732 FIN projekti

Post by Jari Kauttonen »

http://www.kysua.net/

Nuilla on jonkin verran ratailtoja Alastarolla joka on melko turvallinen testaukseen. Ainakaan aiemmin ei ole pahastunut vaikka ei olisi jäsen... :roll:
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Re: MH 732 FIN projekti

Post by KakeK »

Joo kysua on päästäny 40e ajaan vuorolle. kysymällä on päästy ajaan vaikka rata on ollu yksityiskäytös. viimeks oltiin botniaringillä basti lindholmin vuorolla porssejen seas pyörimäs eikä mitää ongelmaa.
Post Reply