PP 735 FIN

Esittele oma Locost

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

VP Partanen
Jäsen
Jäsen
Posts: 74
Joined: 12 Apr 2011, 20:57

PP 735 FIN

Post by VP Partanen »

Tervehdys kaikki locost harrastajat!

Turussa lähti käyntiin uusi projekti. runko tuli kellosalolta samoin läjä osia.
kuituosat tuli Pasi Tervoselta.

Tällä hetkellä rungossa vasta paikoillaan 1.5mm sivupellit ja 4-linkkikotelot. ladan vakiperä on on myös linkki valmiina heitetty paikoilleen.

Tukivarsia olen väsäilly ja alkavat olla jo valmiit toinen etu/ala puuttuu vielä ja taunuksen olalla ja jarruilla mennään ainakin debyytti kausi 2012??.

Kone on vielä epäselvä, mutta taitaa pyörän koneeksi kallistua. toisaalta jos joku valmiiks kiree auton kone tulee vastaan niin ei sekään olo pois suljettu vaihtoehto.

Tulee varmaan olemaan Lhd:n oli mikä kone tahansa.

Seuraavaksi meen tallille ja otan mitat turvakaaren kiinnitys lapuista ja leikkaan/kantaan ne töissä ja kaarien teko voi alkaa. pitäs kyllä saada se kuskinpenkki ensin, että näkis vähän kaarien korkeutta.

Kaikki vinkit / kommentit ovat tervetulleita.

Pekka
Last edited by VP Partanen on 30 Jun 2012, 12:01, edited 1 time in total.
VP Partanen
Jäsen
Jäsen
Posts: 74
Joined: 12 Apr 2011, 20:57

Re: VP 7?? FIN

Post by VP Partanen »

Onko jollain heittää jokin penkki merkki/malli mikä mahtuis tuohon locostiin pienin muutoksin? ja ilmeisesti volvon kardaania on suosittu, onko siinä ohuemmassa mallissa muuta etua kun se paksuus? mikäs on paras jarrusatula istuttaa ladan panjoon?
kiitos vastauksista!
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Re: VP 7?? FIN

Post by pasi.t »

terolla ja petrillä taitaa olla penkit, merkistä ja mallista en osaa kommentoida.
takajarrusatuloille joutuu joka tapauksessa tekemään omat kiinnikket.
suosituimpia taitaa olla volvon saulat sekä wivoodin singlet.
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: VP 7?? FIN

Post by Tomi Jutila »

tee penkki uretaanista niinku suurimmallaosalla on,tulee just sun "muodoille" sopiva.
volvon kardaani lienee mopoissa käytetyin,nyt ehkä selvittelisin saako jostain kardaanin uustuotantona irto-osina, tekemään/lyhentelemään sen joutuu kuiteskin.

sun akselivalinta rajaa käytännössä pois susukin gsxr ja yammun fz-1...laatokkaan kuin ei saa kun 3.9 välsiä.noissa yammun historiikki kaasarivehkeissä (mikä mullaki on ) toi 3.9 just piisais. muuten en kaasarikonetta enään suosittele....fz-1 olis ehken sopivin uusista ruiskupadoista.

takajarruiks en suosittele wilwoodin 4- mäntäisiä,mulla ja kakella on ollu aika paha mäntäpako ongelma kantilta ajon jälkeen.ehkä just toi 2-mäntänen single?
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Re: VP 7?? FIN

Post by markku »

volvon pikku kardaanin käytön juju on siinä että siinä on oikean kokoinen laippa ladan/fordin perään. pikkukardaaneja ei tietääkseni ole hajonnut kuin tomilla.

jarrusatulat aina sovitettavia kun joutuu kiinnikkeet tekemään kuitenkin. volvon takasatula budjetti malli. kisasatuloissa maku kysymys minkä laittaa. 2 ja 4 mäntäset toimiin kaikki kun muut asiat on kunnossa.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
VP Partanen
Jäsen
Jäsen
Posts: 74
Joined: 12 Apr 2011, 20:57

Re: VP 7?? FIN

Post by VP Partanen »

Kiitos vinkeistä olen taas viisaampi. mites onko kellään hayabusan konetta vai meneekö jo tehot yli? tai entä zx12r kawa onko järkevä vaihtoento? saako noita harvoja fordin periäkään kovin helposti enää?
Onko juku tehnyt mitään välitystä ketjulla moottorin ja kardaanin väliin että sais pidennettyä välitystä esim. 16 hampainen käyttävä ja 15 piikkinen käytetty? ja sit pakki siihen samaan kompleksiin jotenki? :roll:
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Re: VP 7?? FIN

Post by KakeK »

ford 3,54 välitys 270 euroa rallidisignilla.uudempi busa ylitehoinen. busa ja 12r korkeita koneita ja melkein kuivasumppu olis järkevä noilla koneilla. autosta tulee turhan painava noilla tehoilla jos meinaa keretä mukana. suosittelen yamahan fz1 moottoria jos haluat päästä helpommalla/halvemmalla rakentamises. ketjuvälitystä ei kellään käytös vielä ainakaan.
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Re: VP 7?? FIN

Post by hege »

Ketju on hölmö toteuttaa kun meillä vaaditaan auton tehdasvalmisteinen jäykkä taka-akseli. Eli kardaania on kumminkin pakko olla vähän matkaa kun ketjua ei saa vedettyä taka-akselille saakka. Tietenkin vaihtoehtona on että tasauspyörästö 100% jäykäksi ja ketju kulkee korin ulkopuolelta toiseen vanteeseen. :lol:

Lisään tohon KakeK moottorimietiskelyyn että vaikka hayabusan kone on tehokas, ei siitä saa locost sarjassa tehdyillä muutoksilla hirveästi lisää tehoa. Jos sitä verrataan vaikka R1 moottoriin jossa laskennallista tehoa 157,7hv ja norjalainen väittää saaneensa siitä 186hv. Eli hayabusan oletetusta laskennallisesta 186.9hv lukemasta pitäisi samoilla kertoimilla saada 221hv. Teho ei tietenkään ole koko totuus, ja luulen että iso prätkän kone on hyvinkin kilpailukykyinen vaikkei siitä saa yhtä paljon lisätehoa kuin joistain muista koneista. Ja toi kuivasumppu hayabusaan taitaa olla pakollinen jos haluaa matalan moottoripaketin joka kestää.
Locost on autona hyvinkin riippuvainen moottoritehosta koska ilmanvastuskerroin on niin korkea. Kaikki lisäteho näkyy positiivisesti kierrosajassa ja tehon vaatima painon nousu vaikuttaa paljon vähemmän.

Autonmoottorinen on kustannuksiltaan ihan eri luokkaa kuin moottoripyöränmoottori, mutta teholukemat mitä autonmoottorista saadaan on myös ihan eri luokkaa kuin prätkänmoottoreissa. Jos sarjaa katsoo harrastuksena, niin hauskuus/hinta suhde on tosi hyvin kohdallaan ton Kaken mainitseman FZ1 koneen kanssa.
VP Partanen
Jäsen
Jäsen
Posts: 74
Joined: 12 Apr 2011, 20:57

Re: VP 7?? FIN

Post by VP Partanen »

Pitää sitten hege tehdä semmonen harrasmies sopimus ettei ajeta toisen ketjujen päälle jos sattuu kurvissa roikkuvan :D
Täytyy sit varmaan rueta vielä foortin panjoa metästää ja ladalainen myydä pois, jos en sitten vielä hurahda auton mosaan saa nähdä kaikki on vielä auki.
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: VP 7?? FIN

Post by Jari Kauttonen »

Mä luulen Hege että VP meinasi pientä laatikkoa joka tulee kardaanin väiliin jossa olisi välityksen muunnos toteutettu rattailla ja ketjulla.
Ei kai sentään ketjuvetoista locoa :shock:
VP Partanen
Jäsen
Jäsen
Posts: 74
Joined: 12 Apr 2011, 20:57

Re: VP 7?? FIN

Post by VP Partanen »

Jari wrote:Mä luulen Hege että VP meinasi pientä laatikkoa joka tulee kardaanin väiliin jossa olisi välityksen muunnos toteutettu rattailla ja ketjulla.
Ei kai sentään ketjuvetoista locoa :shock:
Juuri tätä meinasin, jos vaan mahtuu sinne konehuoneeseen.
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: VP 7?? FIN

Post by Mika Hirvonen »

Osta tämä, niin voit käyttää Henkan mainitsemaa ketjuvetoa.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 0776714014

Image
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: VP 7?? FIN

Post by Jari Kauttonen »

No jo on keksintö :shock:
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Re: VP 7?? FIN

Post by hege »

Toi taka-akseli on ihan yliveto. :D
VP Partanen wrote:
Jari wrote:Mä luulen Hege että VP meinasi pientä laatikkoa joka tulee kardaanin väiliin jossa olisi välityksen muunnos toteutettu rattailla ja ketjulla.
Ei kai sentään ketjuvetoista locoa :shock:
Juuri tätä meinasin, jos vaan mahtuu sinne konehuoneeseen.
Te kaks kuulutte näköjään ihan eri jengiin ku mä ja Mika. 8)

Mä aattelin että jos ketjun vetää taakse niin siitä on helppo jatkaa ketjua vetämään myös etupyöriä.

Image
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: VP 7?? FIN

Post by Jari Kauttonen »

Neliveto :lol:

Onkohan tuo kaveri oikeesti miettinyt esim. miten perä voidellaan kun on pilhonut ton banjon ketjuvetoiseksi?
Post Reply