Paino/Nopeus

Locostin säätäminen

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Post Reply
User avatar
Tero Kellosalo
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 259
Joined: 18 Sep 2006, 09:03
Location: Toholampi
Contact:

Paino/Nopeus

Post by Tero Kellosalo »

Osaako joku arvioida tai heittä ihan jotain faktaa, kuinka paljon esim. 10kg vähennys vaikuttaa Locostin kierrosaikoihin?
Riippuu varmaan tehoista, painosta yleensä, radasta jne..
Tuli vaan mieleen, ku Formula kisoissa puhuvat viikonloppuna, että siellä 10kg tekis n.0,4s/kierros..
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Post by Jari Kauttonen »

Aiheesta en tiedä, mutta luulen että sitten kun kuski pystyy ajamaan tasaisesti kierrosajat 0,1sek sisään, niin tällaiset rupeaa vasta vaikuttamaan.
Eräs formula kuski joskus sanoi mulle, että sitten kun kierros ajat stinteissä on 0,1sek sisään voidaan ruveta autoa säätämään, muutoin se on turhaa touhua. :roll:
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Post by Johan Svahn »

sen voi kokeilla melkein tyhjällä tankilla ja sitten täyttää sen täyteen.. ;)
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
multanen
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 147
Joined: 28 Dec 2007, 12:34
Location: Joensuu

Post by multanen »

Yksi tapa ajatella asiaa: 10 kg = noin 3 hv
User avatar
Tero Kellosalo
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 259
Joined: 18 Sep 2006, 09:03
Location: Toholampi
Contact:

Post by Tero Kellosalo »

Jari wrote:Aiheesta en tiedä, mutta luulen että sitten kun kuski pystyy ajamaan tasaisesti kierrosajat 0,1sek sisään, niin tällaiset rupeaa vasta vaikuttamaan.
Eräs formula kuski joskus sanoi mulle, että sitten kun kierros ajat stinteissä on 0,1sek sisään voidaan ruveta autoa säätämään, muutoin se on turhaa touhua. :roll:
Täysin samaa mieltä:!: Ainakin ite sen verran amatööri kuski, että jollain säätämisellä tai painon vähennyksellä yms. jos jotain saavutat, sen hetkessä kuskin tekemällä virheellä kuittaat takas tappioks..:D
Ihan vaan teoriassa mietein jos vaikka sattus joskus joku kierros onnistuun..
Niinkin voi käydä, että auto tuntuu kuskin mielestä paljon paremmalta, vaikkei sille kuskin haluamia säätöjä olis tehtykkään. Annetaan vaan kuskin ymmärtää, että säädetty on...:D :shock:
Post Reply