Saako konepellin tehdä lasikuidusta?

Kysymyksiä ja vastauksia Locost sääntöjen tulkintaan

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Tero Frondelius
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 651
Joined: 31 Mar 2012, 22:35

Saako konepellin tehdä lasikuidusta?

Post by Tero Frondelius »

Hei kaikille. Konepelti on kuulemma mukaan vittumainen taivutettava. Kysymys kuuluu saako sen tehdä lasikuidusta? Mites se tuulilasin teline? Kuuluuko samaan sarjaan?
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Re: Saako konepellin tehdä lasikuidusta?

Post by pasi.t »

ei konepelti nyt niin paha rasti ole.
Tero Frondelius
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 651
Joined: 31 Mar 2012, 22:35

Re: Saako konepellin tehdä lasikuidusta?

Post by Tero Frondelius »

pasi.t wrote:ei konepelti nyt niin paha rasti ole.
Vapaaehtoinen löytyi. Kysymys kuuluu, että mitä se maksaa?
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Re: Saako konepellin tehdä lasikuidusta?

Post by markku »

alunperinhän näitä tehtiin kirjan perusteella. siinä konepelti tehdään eskortin kattopellistä :lol: . konepelti,kupeet ja perä osa on tarkoitus olla peltiset/alumiiniset. keulapala ja lokasuojat lasikuitua. etu lokasuojia on aikojen alussa ollut alumiinisiakin. kojelautoja on kanssa ollut molemmista materiaaleista. tämäkin pitää varmaan kirjata sääntöihin.

kuten pasi totesi ei konepelti ole kummonen tehtävä. iso putki ja senpäällä pyöräyttää pyöristykset oikeaan paikkaan.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: Saako konepellin tehdä lasikuidusta?

Post by Mika Hirvonen »

Taisi olla kirjassa pohjalevy tehty siitä escortin kattopellistä. Konepelti on alumiinia.

Lasikuitu on painavampaa kuin alu ja vaatii ekaks jonkun muotin tekemisen. Jos joku haluaa tehdä painavamman osan isommalla työllä niin ei se mua henkilökohtaisesti haittaa.

Ehkä sääntöjen puitteissa voisi sopia, että konepelti, kyljet ja takakontti on alua niin ei kenenkään tartte alkaa kokeilemaan jotain uutta.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Heikki Kuusniemi
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Posts: 25
Joined: 16 May 2010, 08:41

Re: Saako konepellin tehdä lasikuidusta?

Post by Heikki Kuusniemi »

Antakaa laittaa lasikuituinen konepelti ja takapaneeli.Ei kai se autosta sen nopeampaa tee ja jos tykkää askarrella niin ok.

En muuten olisi ottanut kantaa mutta on ko. osat jo valmiina...
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Re: Saako konepellin tehdä lasikuidusta?

Post by Johan Svahn »

kumpi on parempi "tulensuoja", alu vai lasikuitu?
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: Saako konepellin tehdä lasikuidusta?

Post by Jari Kauttonen »

Johan Svahn wrote:kumpi on parempi "tulensuoja", alu vai lasikuitu?
Mitäs iloa on alumiinisesta konepellista kun ohjaamon ja konehuoneen eristää kuttaperkka pulpetti :roll:
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: Saako konepellin tehdä lasikuidusta?

Post by Mika Hirvonen »

Säännöt vaativat, että pulpettiin laitetaan alumiininen suoja konehuoneen puolelle.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Re: Saako konepellin tehdä lasikuidusta?

Post by markku »

viedään seuraavaan kokoukseen tämä lasikuitu asia. toivoisin että ainakaan ennen kokousta ei kovin moneen autoon tulisi lasikuitu osia (konepelti/perä).

erinäisiä juttuja on kiertänyt myös hiilikuitu osien käytöstä. toivottavasti ainakaan pyöriviin osiin ei porukka ole hiilikuitua työntämässä. hiilikuitu asikin pitää laittaa seuraavaan kokoukseen.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Saako konepellin tehdä lasikuidusta?

Post by Tomi Jutila »

onhan uudet rakentajat tietoisia että nokka-pulpetti osia ei kannata tilata englannista kun sieltä voi tulla ihan minkälaisia ja kokoisia vaan....sitävaan että täyttävätkö ne suomalaiset säännöt???
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Re: Saako konepellin tehdä lasikuidusta?

Post by markku »

korin lasikuitu osat kannattaa ostaa tervolalta niin tulee oikeanlaisia. ulkomaantuonneissa ottaa aina riskin. siellä löytyy monen näköisiä. meillä säännöissä keulana sallittu kaksi locost mallia (matala/korkea).

juu voidaan varmaan kokouksessa miettiä sanamuotoa siihenkin asiaa. säännöissähän jotain on asiasta nyttenkin.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: Saako konepellin tehdä lasikuidusta?

Post by Jari Kauttonen »

markku wrote:viedään seuraavaan kokoukseen tämä lasikuitu asia. toivoisin että ainakaan ennen kokousta ei kovin moneen autoon tulisi lasikuitu osia (konepelti/perä).

erinäisiä juttuja on kiertänyt myös hiilikuitu osien käytöstä. toivottavasti ainakaan pyöriviin osiin ei porukka ole hiilikuitua työntämässä. hiilikuitu asikin pitää laittaa seuraavaan kokoukseen.
ööö... miksi hiilikuitu osat kiellettäisiin? Eikös ajatuksena ollut joskus että samoilla säännöillä mennään mitä muissa pohjoismaissa? Nyt kuitenkin esim. "saippuakoteloa" ei ole sallittu aikanaan, joten kisaaminen muualla kuin suomessa on melko turhaa touhua, jos ajattelee sijoituksia. Jotenkin ei nyt mahdu pieneen päähän.
Pitääkö luokasta tehdä niin tiukka sääntöjen mukaan että vain jonkun tietyn tekemät osat kelpaa?
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Re: Saako konepellin tehdä lasikuidusta?

Post by markku »

mun mielestä hiilikuituiset jarrut tai kardaanit ei ole tarpeellisia locost luokassa :roll:

pm sääntöjen seuraamisesta luovuttiin jotta saadaan ajaa suomessa/hrf kisoissa. nyt pitkään voimassa olevilla säännöillä on pyritty takaamaan rakentajille rakentelu rauha. säännöista löytyy kaikenlaista parantamisen varaa omankin auton tarpeisiin :lol:
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Jarkko Kellosalo
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 116
Joined: 30 Apr 2007, 09:44
Location: Sillankorva
Contact:

Re: Saako konepellin tehdä lasikuidusta?

Post by Jarkko Kellosalo »

Mitä ny mennä muokkaa noita sääntöjä. Eikö se oo kiva ettei tarvii joka talvi rakentaa autoa uusiks muuttuneiden sääntöjen takia... toki tarkenttaaha niitä aina voi. Ja mennäänhä näillä säännöilläki aikasta kovaa...
-AUTOSSA PITÄÄ OLLA AUTON MOOTTORI-

Jarkko Kellosalo

+358505912680
-SILLANKORVA-
Post Reply