Konepellin pullistus?

Kysymyksiä ja vastauksia Locost sääntöjen tulkintaan

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Post Reply
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Konepellin pullistus?

Post by hege »

Moro

Alko mietityttämään oman auton korotusmuoto konepellissä. Ilman konepellin alumiinilärpäkettä moottorin mekaanisia osia on korimuotojen ulkopuolella.

Image
Kuva lärpäkkeen kanssa.

Image
Kuva ilman. Kaasaria näkyy ilmanputsarin ja konepellin välistä.
Last edited by hege on 16 Feb 2009, 18:43, edited 1 time in total.
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Re: Konepellin pullistus?

Post by pasi.t »

:cry: tuleekohan sieltä joku mekaaninen osa pilkistämään? muistaakseni markulla oli suurinpiirtein samanlaisesta vaivasta silloin autonmoottorisen kasnssa, kun kaasarin runko meinas väkisin tulla konepellistä yli.
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Re: Konepellin pullistus?

Post by hege »

Tota alempaa kuvaa kun klikkaa niin näkee minkä näkönen oli ilman. Kaasari pilkistää ilmanputsarin ja konepellin välistä.
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: Konepellin pullistus?

Post by Mika Hirvonen »

Niin patteja ei enää saisi olla ja lärpäke kai sellainen on. Nykyisissäkin säännöissä ilmanputsari saa näkyä ja ilmeisesti ilmanputsarin pohjalevy kanssa. Tuleeko toi kaasuttajan kansi konepellin tason yläpuolelle? Se kai tulkitaan mekaaniseksi osaksi? Harmi jos ton takia pitää konepeltiä nostaa.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: Konepellin pullistus?

Post by kippo »

eihän sitä ole pakko peltiä nostaa laskee vähän konetta niin johan helpottaa "niin tein itsekkin kun vedin moottoria eteen päin" :?
slugmika
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 262
Joined: 28 Sep 2006, 10:37
Location: m
Contact:

Re: Konepellin pullistus?

Post by slugmika »

eiköhän tosta selvitä :D
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Konepellin pullistus?

Post by Tomi Jutila »

mulla on kaasarit just nokkaluukun sisäpuolella ihan luukussa kiinni nyt kun koneen paikkaa tuli muutettua.pistin vanerin rungon pohjaan ja niitten väliin 20mm putkenpätkät (eli kone roikkuu rungon pohjasta 20mm)sitten passuuttelin koneen mieluisaan kohtaan,nokkapalan ja pulpetin päällä pidin "topparina" runkoputki salkoa jolla kattelin että rojut jää sisäpuolelle.
kyllä ilmanputsarin peltiosat kuuluu ilmanputsariin joka saa tulla luukun ulkopuolelle.
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Re: Konepellin pullistus?

Post by hege »

Jos konepellin kyhmyä madaltaa siihen 20mm lukemaan mistä oli vuosikokouksessa puhe, niin onko ok?
tumpelo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 637
Joined: 25 Nov 2007, 12:01
Location: Tampere

Re: Konepellin pullistus?

Post by tumpelo »

Tää on nyt mutu/mimu (minä muistelisin):

Oliko niin että konepellin piti olla (kohtuuden rajoissa) suora nokkapalan ja takapalan välissä. Tässä jää tietty se auki että takapalan (kojelaudan tms.) etureunan paikkaa ei kai ole tarkasti määritelty? Vai onko? Vaikuttaa meinaan aikas isosti konepellin kulmaan ja korkeuteen.

Tuo tiskin paikka on muutenkin aika tärkee kysymys mulle kun 704 kaaret on himppa edessä niin 20mm kojelautaa eteen siirtämällä välttyy ikäviltä lasikuidun paloitteluilta :) .

Ja varmistavana kysymyksenä että sisäänpäin aukeavan "skoopinhan" saa tehdä? Esim tyyliin NACA/NASA?

OT:
No worries mate, mitään groteskeja en aio kenenkään näppylöistä tai kyhmyistä tehdä.
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Re: Konepellin pullistus?

Post by hege »

Mun pitäis varmaan vetää herne nenään ja sanoa: Eli koko konepellin kokoisen Nacaskoopin saa tehdä, muttei 20mm korotusta? :D

Mä halusin vaan tietää miten tätä uutta sääntöjuttua pitäis tulkita.
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Re: Konepellin pullistus?

Post by markku »

tässä asiassahan on yritetty vain saada autojen ulkonäöt pysymään mahdollisimman samanlaisina. koska kaikenlaisista ulkomuodoista rupesi olemaan kyselyjä.


hegen tapauksessa asia varmasti ratkeaa niinkin yksinkertaisella keinolla kun nokkapalan takareunan nostolla. tarvitsee tuskin nostaa paljoa. muutamassa autossahan on nostettu matalaa keulaa hieman halutun korkeuden saamiseksi. näin konepelti pysyy suorana. lisäksi erillaisilla tiiviste ratkaisuilla on ratkottu muutaman millin murheita.

jos nyt ruvetaan oikein hommaa halkomaan niin tietysti tämä kyseinen ongelma on mahdollista ratkaista myös ilmanputsarin suunnasta ilman että sääntöjä rikotaan.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Re: Konepellin pullistus?

Post by hege »

markku wrote:jos nyt ruvetaan oikein hommaa halkomaan niin tietysti tämä kyseinen ongelma on mahdollista ratkaista myös ilmanputsarin suunnasta ilman että sääntöjä rikotaan.
Mietin samaa. Jos kiinnittäisin ton kyhmyn ilmanputsariin niin se ois ihan ok.
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Re: Konepellin pullistus?

Post by pasi.t »

:shock: ihan vaan kyssäriksi, että mistähän kaasarissa alkaa ilmenputsari osuus.
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: Konepellin pullistus?

Post by Mika Hirvonen »

Mitä jos käytetään airboxia ilmanputsarin tilalla. Luetaanko airbox osaksi ilmanputsaria, eli saako se tulla konepellistä läpi?
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Post Reply