Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 21 Tammi 2018, 03:31



Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
 honda tybe r 
Kirjoittaja Viesti
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 15 Kesä 2006, 21:02
Viestit: 1212
Paikkakunta: kuikka
Viesti honda tybe r
hondan tybe r konetta on suunniteltu useammassa tallissa locostin pellin alle. meilläkin asiaa koneen tekijä ehdotti. hondan boxinkin saa kuulemma hyvin muutettua. civikin 2l moottoria on 197hv mallina. joten tehtaan ilmoittaman tehon puolesta olisi laillinen. ongelmaksi tulee tuo meidän laskentakaava jossa ei saa poistaa muuttuvaa nostoa ja nokan ajoitusta (+30%). 2litran koneen laskennallinen teho näin ollen ylittää 200hv. 2x125hv-30%+30%=250hv. jotenka tybe r muuttuu laittomaksi :? .

säännöistä:
18. Painonlaskentakaavat

Lista painonlisäyksistä ja vähennyksistä, sekä perusteet laskuille:

Autonmoottori:
Moottorit 2 vent / syl. Litrateho on 100 hv.
Moottorit enemmän kuin 2 vent./ syl. litrateho on 125 hv.
Vakiolla puristussuhteella, saa tehosta vähentää 10%.
Vakiolla nokka-akseliilla ja ajoituksella, saa tehosta vähentää 10%.
Vakiolla venttiilikoolla, saa tehosta vähentää 10%.

Moottorit joissa on muuttuva venttiilien ajoitus saavat 10% tehonlisääyksen (saa poistaa). Moottorit muuttuvalla venttiilien ajoituksella ja nostolla saavat 30% tehonlisäyksen (ei saa poistaa).

MP-moottori:
Pelkän moottorin normitehoa käytetään laskujen perusteena, mutta moottorin tehoon lisätään 5% sekventiaalivaihteiston takia.

Jousituksen muutokset:
Nivelten korvaaminen uniball nivelillä antaa 3% painolisän.
3% painolisä mikäli yksi tai useampi seuraavista muutoksista on tehty:
-Kallistuksen vakaaja eteen.
-Panhardtuki korvattu jollakin muulla tuella.
-Pitkittäisten takatukivarsien etukiinnikkeen korkeutta muutettu.

Maksimi laskennallinen teho on 200hv sekä autonmoottoriselle että MP-moottoriselle.

_________________
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi


03 Syys 2012, 18:27
Profiili WWW
Uusi jäsen
Uusi jäsen

Liittynyt: 28 Loka 2008, 11:02
Viestit: 4
Viesti Re: honda tybe r
Eli pitäisi metsästää tällainen:

B16B (Type R)

VTEC
Found in:
1997–2000 JDM Civic Type R[EK9]
Displacement: 1,595 cc (97.3 cu in)
Compression: 10.8:1
Bore: 81 mm (3.2 in)
Stroke: 77.4 mm (3.0 in)
Rod/Stroke ratio: 1.84:1
Rod Length: 142.42 mm (5.6 in)
Power: 181 hp (135 kW) @ 8200 rpm & 118 lb·ft (160 N·m) @ 7500 rpm
Redline: 8400 rpm
Rev-limit: 9000 rpm
Transmission:S4C With Helical LSD (4.4 final drive, dual-synchromesh on 2nd, 3rd and 4th gears)
VTEC engagement @ 6500 rpm
ECU code: PCT
OBD-2B

Note: This engine uses the same block as the Integra Type R (B18C5), which is taller than the B16a block (by approx 17 mm), but with a crank the same stroke as the b16a. It uses longer rods to accommodate for this, which is why the Rod/Stroke ratio is higher than a standard B16.

http://www.civictyper.org/ek9civic.html


21 Helmi 2013, 12:59
Profiili
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 11 Syys 2006, 16:54
Viestit: 1747
Paikkakunta: Espoo
Viesti Re: honda tybe r
Eikös noi B koneet pyörineet vielä väärään suuntaan?

_________________
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com


21 Helmi 2013, 13:32
Profiili WWW
Jäsen
Jäsen

Liittynyt: 12 Huhti 2011, 20:57
Viestit: 74
Viesti Re: honda tybe r
eikös noi Hondan koneet ole melko korkeita? saako kytkinkoppaa mistään valmiina? Mitään en asiasta ymmärrä mut tuli vaan mieleen.


05 Maalis 2013, 10:27
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 4 viestiä ] 

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com