honda tybe r

Moottoriin liittyvät kysymykset

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Post Reply
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

honda tybe r

Post by markku »

hondan tybe r konetta on suunniteltu useammassa tallissa locostin pellin alle. meilläkin asiaa koneen tekijä ehdotti. hondan boxinkin saa kuulemma hyvin muutettua. civikin 2l moottoria on 197hv mallina. joten tehtaan ilmoittaman tehon puolesta olisi laillinen. ongelmaksi tulee tuo meidän laskentakaava jossa ei saa poistaa muuttuvaa nostoa ja nokan ajoitusta (+30%). 2litran koneen laskennallinen teho näin ollen ylittää 200hv. 2x125hv-30%+30%=250hv. jotenka tybe r muuttuu laittomaksi :? .

säännöistä:
18. Painonlaskentakaavat

Lista painonlisäyksistä ja vähennyksistä, sekä perusteet laskuille:

Autonmoottori:
Moottorit 2 vent / syl. Litrateho on 100 hv.
Moottorit enemmän kuin 2 vent./ syl. litrateho on 125 hv.
Vakiolla puristussuhteella, saa tehosta vähentää 10%.
Vakiolla nokka-akseliilla ja ajoituksella, saa tehosta vähentää 10%.
Vakiolla venttiilikoolla, saa tehosta vähentää 10%.

Moottorit joissa on muuttuva venttiilien ajoitus saavat 10% tehonlisääyksen (saa poistaa). Moottorit muuttuvalla venttiilien ajoituksella ja nostolla saavat 30% tehonlisäyksen (ei saa poistaa).

MP-moottori:
Pelkän moottorin normitehoa käytetään laskujen perusteena, mutta moottorin tehoon lisätään 5% sekventiaalivaihteiston takia.

Jousituksen muutokset:
Nivelten korvaaminen uniball nivelillä antaa 3% painolisän.
3% painolisä mikäli yksi tai useampi seuraavista muutoksista on tehty:
-Kallistuksen vakaaja eteen.
-Panhardtuki korvattu jollakin muulla tuella.
-Pitkittäisten takatukivarsien etukiinnikkeen korkeutta muutettu.

Maksimi laskennallinen teho on 200hv sekä autonmoottoriselle että MP-moottoriselle.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
scudo
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Posts: 4
Joined: 28 Oct 2008, 11:02

Re: honda tybe r

Post by scudo »

Eli pitäisi metsästää tällainen:

B16B (Type R)

VTEC
Found in:
1997–2000 JDM Civic Type R[EK9]
Displacement: 1,595 cc (97.3 cu in)
Compression: 10.8:1
Bore: 81 mm (3.2 in)
Stroke: 77.4 mm (3.0 in)
Rod/Stroke ratio: 1.84:1
Rod Length: 142.42 mm (5.6 in)
Power: 181 hp (135 kW) @ 8200 rpm & 118 lb·ft (160 N·m) @ 7500 rpm
Redline: 8400 rpm
Rev-limit: 9000 rpm
Transmission:S4C With Helical LSD (4.4 final drive, dual-synchromesh on 2nd, 3rd and 4th gears)
VTEC engagement @ 6500 rpm
ECU code: PCT
OBD-2B

Note: This engine uses the same block as the Integra Type R (B18C5), which is taller than the B16a block (by approx 17 mm), but with a crank the same stroke as the b16a. It uses longer rods to accommodate for this, which is why the Rod/Stroke ratio is higher than a standard B16.

http://www.civictyper.org/ek9civic.html
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: honda tybe r

Post by Mika Hirvonen »

Eikös noi B koneet pyörineet vielä väärään suuntaan?
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
VP Partanen
Jäsen
Jäsen
Posts: 74
Joined: 12 Apr 2011, 20:57

Re: honda tybe r

Post by VP Partanen »

eikös noi Hondan koneet ole melko korkeita? saako kytkinkoppaa mistään valmiina? Mitään en asiasta ymmärrä mut tuli vaan mieleen.
Post Reply