FZ1 moottori

Moottoriin liittyvät kysymykset

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: FZ1 moottori

Post by Tomi Jutila »

sitäpä tässä oon kattellu, olis helppo automaattinen ryyppy kun antas olla. mootorinohjaus kun on nyt tulossa vapaaksi ja ajoalueen seosta/pensa/happimäärää tuo ei ohjaa eikä ole milläänlailla yhteydessä imukanavan virtauksen kanssa. mielestäni sen saa poistaa eihän kaasari R1 koneessakaan ole ryyppyä mulla koskaan ollut käytössä muutaku käsipelillä.
samaan kategoriaan menee toisioläppien ohjauksen kanssa minkä saa lukita pois käytöstä.
Antti Tuomainen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 553
Joined: 06 Oct 2011, 15:36
Location: Vaasa

Re: FZ1 moottori

Post by Antti Tuomainen »

Tähän liittyen tuli mieleen. Nyt jos ecu vapautuu, niin yksi harkitsemisen arvoinen olis R1 ecu (5VY) ja johtosarja. Johtosarja maksaa saman kuiin fz1 mutta eku 1/4 fasun hinnsasta.

Pitäs sopia suoraan ruiskujen jne isoihin pistokkeisiin, ecun pistoke erilainen. R1 kamat on paljon halvempia kuin fz1 ja niitä on enemmän tarjolla.
Tietysti ecu pitää päästä uudelleen ohjelmoimaan, mutta noitakin vaihtoehtoja on r1 enempi tarjolla kuin fz1.

Ja yamahan on YEC kitti ecu on tietysti varmasti ecuna toimiva ja säädettävä, mutta kovin on kallis.
Iteku tekkee, niin saa semmosen ku tullee.
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: FZ1 moottori

Post by Tomi Jutila »

kevät 2016
FZ1 ja R1 kaasari sama perävälitys 3.77 käy molempiin

öljynkierrätys vaihdelaatikon päältä ja öljyntäyttö tulpasta T- haaralla yhdistettynä kerääjäsäiliöön toimii. AIS yhteet kannesta tulpattu umpeen.
Post Reply