Black top toyota ja muut koneet

Moottoriin liittyvät kysymykset

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Post Reply
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Black top toyota ja muut koneet

Post by Jari Kauttonen »

Elikkäs, tuossa jo Pasi soittelikin minulle ja juteltiin pitkät tovit kaikesta locostiin liittyvästä aiheesta. Juttu kääntyi myös tuonne kone puolelle ja kerroin miten tuo minun black toppi on tulollaan tänne suomeen päin.

Nyt lyhyesti ihan julkista tietoa. Eli työni puolesta minulla on melko hyvät suhteet aasiaan ja ameriikan ihmemaahan, eli kummallakin suunnalla on ihan suomalaisia kavereita joiden kanssa olen päivittäin melkein tekemisissä. No tietysti käytän näitä aina hyväkseni jos tulee tarvetta ja toi black topin hommaushan oli melko selvää että se hoidetaan aasiasta.

Oma koneeni on matkalla suomeen ja ETA on noin tammikuun ½ välissä, toki voi mennä tammikuun loppuunkin, mutta eipä minulla mitään kiirettä olekkaan :lol:

Tällä hetkellä nopeasti selviteltynä tuolla olisi 3 konetta ilmeisesti tarjolla suhteellisen nopeastikkin, eli mikäli joku noita haluaa tänne niin kättä ylös ja tietoa minulle. Pasi tuossa jo heti ilmoitti kiinnostuksen, mutta paras tapa on nyt edetä vielä niin, että kun tuo minun kone saapuu niin tiedetään suurinpiirtein nuo tulli yms maksut. Eli kannattaa odotella vielä että saan koneen suomeen.

Hinta taso pyörii alle puolessa mitä vastaavat esim suomessa maksaa. (Japan moottorituonti 1650€ viimeksi) Toki sitten päälle tulee rahti yms kulut. Nyt 1m3 laatikon rahti on reilut 200€ eli kannattaa varmaan pareittain tilata jatkossa.

Kaverit ketä näitä hommailee EI ole mitään tekniikan ihmelapsia, mutta toisaalta he on tuolla niin kauan asunut että tietävät kyllä paikallisten metkut. Esim minun kone on koekäytetty ennen ostoa. Firma joka näitä myy rakentaa mm. paikalliseen toyota ja honda sarjaan kilpa autoja ja trokaa kaikkea kivaa nippeliä.

Eli nyt kartoitan kiinnostusta muilta tähän koneeseen tai muuhun eksoottiseen koneeseen jota ei välttämättä suomesta saa. Kaverit ottaa tuolla sitten jonkun nimellisen korvauksen vaivoistaan joka myös jää nähtäväksi mikä se lopulta on. Itse en tästä halua hyötyä mitään muuta kuin mielihyvän jos lajia voin jollain tavoin auttaa.

Nyt siis minulle tietoa kiinnostuksesta, niin kaverit voi valmiiksi katsella koneita, kunnes saadaan tuo eka tänne pohjolaan ja nähdään miten tuo lopulta menee.

T: Jari 040 552 8829
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Post by Jari Kauttonen »

Nyt vaikka tuo eka kone ei ole vieläkään suomessa on aika tilata uusia koneita. Tällä hetkellä tilauksessa on yht. 4kpl Tojotan 4AGE 16 venttiilisiä pikkureikäisiä koneita. Tosin vasta päivän aikana on yksi löytynyt, mutta huomenna voi olla että löytyy lisää.

Ekan firman hallista kuva löytyy tuolta:
http://www.m-racingteam.org/motorsport/ ... ?f=22&t=28

Jos jollain on nyt kiinnostusta tulla mukaan tilaukseen, on konen mikä hyvänsä, niin mulle tietoa ja selvitellään miten saadaan kone hommattua.
slugmika
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 262
Joined: 28 Sep 2006, 10:37
Location: m
Contact:

Post by slugmika »

Subaru WRX Sti (OBD1 vm. 1996-2000) koneista ollaan kiinnostuneita jos löytyy johtosarjoineen ja bokseineen ja kohtuuhintaan.

Mika
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Post by Jari Kauttonen »

Pistän kyselyn menemään ja ilmoittelen tilannetta.
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Post by Jari Kauttonen »

Subarua ei löydy juuri lainkaan thaimaasta, ovat ymmärtäneet ettei se voi toimia :wink: No ei sentään. Ei vaan kuulemma ole yhtään.

Tällä hetkellä tilanne:

Varmat:

1 kpl 4 AGE 16V pikkureikäinen

Haussa vielä:

3 kpl 4AGE 16V pikkureikäinen
2kpl 4AGE 20V Black top (pitäisi olla varma että löytyy 3kpl)

Eli kun kaikki on löytynyt otan yhteydet asian osaisiin ja kerron hinnat, sitten päätetään tilaukset.
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Post by Jari Kauttonen »

Päivitys.

Ensi sunnuntaina lähtee seuraavat (mikäli paikallinen huolitsija saa itsestään jotain irti)

2kpl 4AGE 16V pikkureikäsellä kannella
2kpl 4AGE 20V Black top

Ilmoittelen asianomaisille tarkemmin miten homma etenee.
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Post by Jari Kauttonen »

Ensimmäinen kone on tullut ja mennyt, toiset koneet on tullissa ja odotellaan huomenna tullaus päätöstä. 8)
Eipä nuo huolintakulut mahdottomasti muuttunut tuosta ekasta, mutta toisaalta nyt on 4 kenen kanssa jakaa nuo suomen kulut.
tumpelo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 637
Joined: 25 Nov 2007, 12:01
Location: Tampere

3s-ge

Post by tumpelo »

Moro,

Löytäiskös Jarin tutut hintaa Toyotan 2,0 3S-ge 4. sukupolven ensimmäiselle BEAMS (Vvt-i toiselle nokalle 198hp, ei yamaha kantinen dual vvt-i 207 hp) moottoriaihiolle? :idea: Ei tartteis boksia eikä ruiskuhilppeitä... Ja saman myllyn perään takavedon 6 pykäläisiä rataskasoja.

Tuomo
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Post by Jari Kauttonen »

Missäs tojotassa tuollainen kone on majaillut? Voi kysellä kun tietäisin auton mallin ja valmistusvuodet. Nuo tuolla maailmalla ei noista koneiden tyypeistä tiedä juuri mitään, mutta auton mallit ne tuntee.
mäkkäri
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 340
Joined: 08 Sep 2008, 17:11

Post by mäkkäri »

Missäs hinnassa noi AGE:t on ollu kaikkine kuluineen? Mäkin voisin yhen ottaa jos sellasia sopivasti sais.
tumpelo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 637
Joined: 25 Nov 2007, 12:01
Location: Tampere

Post by tumpelo »

MR2 G, G limited(ei kai kovin paljon tolla koneella) Caldina, Celica (noissa vissiin aikaisintaan -97), Altezza. Altezzan koneet on todennäköisesti kaikki dual vvt-i black toppeja , joille ilmeisesti tehoilmoitus on yli 200 kaikille versioille. Luultavasti toi red toppi noissa malleissa on ollut JDM eli vain kotimarkkinoilla.

Lisäksi joku erä RAV nelosta on tehty tuolla Blacktopilla tehoilmoituksella noin 180hp, eli jos sellainen löytyy...Sitä konetta on sanottu grey topicsi vaikka onkin mustakantinen.


Tuomo
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Post by Jari Kauttonen »

Koneiden hinnat vaihtelee melko lailla, eli riippuu montako konetta esim kerralla saadaan suomeen, lyhyesti, yhden koneen rahdit ja tullit maksoi melkein yhtä paljon kuin neljän koneen vastaavat.

Mä voin tollasen laittaa hakuun tuolta kunhan voin itsekkin keskittyä sen hommaamiseen, eli aikaisintaan varmaan marraskuun aikana, kova tarkotus olisi itse lähteä käymään tuolla kunhan saan tän projektin päätökseen, jos tuolla pari viikkoa olisi niin kai siinä jo kerkeis ehkä päivän uhraamaan koneisiin tai muuhun hyödylliseen

:wink: :lol:
tumpelo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 637
Joined: 25 Nov 2007, 12:01
Location: Tampere

Post by tumpelo »

Losissa oli iskemätön ilman ekua alle 3000$, ei kai toi jaappanissa käytettynä voi maksaa 500€ enempää? Yhtäkaikki, jos siihen päädyttäis niin ainakin 2 niitä pitää ottaa heti kättelyssä. Vaan katsellaan, on noita jokunen Suomessakin.

Tuomo
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Post Reply