Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 18 Tammi 2018, 10:48



Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
 MP Koneen ruiskusta / kaasareista 
Kirjoittaja Viesti
Ron Champion
Ron Champion
Avatar

Liittynyt: 19 Loka 2007, 13:25
Viestit: 627
Paikkakunta: Masku
Viesti MP Koneen ruiskusta / kaasareista
Elikkäs törmäsin mahdolliseen ongelmaan. Tarjolla olisi mahdollisesti edullinen Kawan ZX12 malmi, mutta siinä on yksi pikku vika. Siitä on läppärungot myyty parempaan käyttöön.

Säännöissähän sanotaan että tuo polttoaine systeemi pitää olla vakio, mutta saako mp koneessa ruiskun korvat kaasareilla? Eli saako tuosta luvallista konetta ilman alkuperäistä läppärunkoa? Uusi läppärunko maksaa vaatimattomat 1200€ :shock:

_________________
http://www.jmkmotorsport.com
jari@jmkmotorsport.com


21 Tammi 2008, 20:49
Profiili WWW
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 15 Kesä 2006, 21:02
Viestit: 1212
Paikkakunta: kuikka
Viesti 
ei saa muuttaa. luulis noihinkin jostain löytyvän läppiksiä. onkohan kuinka tarkka sähköistä kawan kone. yammu ainakin tuntuu ruiskuna tarvitsevan vaikka mitä osia toimiakseen.

_________________
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi


21 Tammi 2008, 21:21
Profiili WWW
Ron Champion
Ron Champion
Avatar

Liittynyt: 19 Loka 2007, 13:25
Viestit: 627
Paikkakunta: Masku
Viesti 
Kuulemma tarkka on tuokin kun tietoa tongin. Kaikki muut koneeseen löytyy, mutta tosiaan nuo läppärungot puuttuu. :( No pitänee tutkia jos tuollaiset jostain löytyis.

_________________
http://www.jmkmotorsport.com
jari@jmkmotorsport.com


21 Tammi 2008, 22:05
Profiili WWW
Jäsen
Jäsen

Liittynyt: 15 Syys 2006, 07:25
Viestit: 89
Paikkakunta: Askola
Viesti 
Laita googleen "catapult racing" suomi haulla, ne on rikkonut muistaakseni useampiakin ZX12r moottoreita.
Jos vaikka olisi ylimääräisiäkin osia?


22 Tammi 2008, 06:15
Profiili
Ron Champion
Ron Champion
Avatar

Liittynyt: 19 Loka 2007, 13:25
Viestit: 627
Paikkakunta: Masku
Viesti 
Joo runko löytyi yllättän helpolla ja halvalla kuitenkin! Nyt epäilyttää että mikä tässä väännössä menee vielä poskelleen? :roll:

Mites toi Hayabusan malmi? Muistaakseni jossain sääntö versiossa se oli hyväksytty kone? Eikö se enään ole?

_________________
http://www.jmkmotorsport.com
jari@jmkmotorsport.com


22 Tammi 2008, 16:37
Profiili WWW
Ron Champion
Ron Champion

Liittynyt: 14 Heinä 2006, 18:39
Viestit: 986
Viesti 
8) onkos se liian tehokas, niin muistelisin, ainakin joku tollanen oli.


22 Tammi 2008, 22:07
Profiili
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 15 Kesä 2006, 21:02
Viestit: 1212
Paikkakunta: kuikka
Viesti 
kawan kone taitaa tarvita kuivasumpun toimiakseen. ainakin pitempään toimiakseen :lol: . paljos busses on tehoo ilman kattia tehtaan ilmoituksella? sääntöhän on hyvin selkeä (toivoakseni :oops: ).

6.6 Mp- moottorit
Mp-moottoria käytettäessä huomioitava seuraavaa: Moottorin on pitänyt olla myynnissä euroopassa vähintään 2 vuotta (v. 2000 markkinoille tullutta moottoria voi käyttää aikaisintaan v. 2002). Kaikenlainen virittäminen kielletty. Sylinterit voi kuitenkin porata 1 mm ylikoon moottorin kunnostuksen yhteydessä. Pakoputkisto ja ilmanputsarit vapaat. Suuttimet ja Ecu:n ohjelma vapaa.
Kytkintä voi vapaasti vahvistaa. Peruutusvaihde on lisättävä. Vaihtaminen pitää tapahtua mekaanisesti. Minimipaino on 420 kg + 80 kg = 500 kg kuljettajan kanssa. Moottorit joissa on enemmän kuin 190 hv (200 hv laskennallinen teho) ovat kiellettyjä. Laskettaessa auton painoa käytetään valmistajan tehoilmoitusta (ilman kat.) EU normissa (EC) x 3 + vaihdelaatikkolisä (5 %). Meluraja sama kuin autonmoottoreissa (110 dB) ja mitataan 7500 rpm.

_________________
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi


22 Tammi 2008, 23:31
Profiili WWW
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 11 Syys 2006, 16:54
Viestit: 1747
Paikkakunta: Espoo
Viesti 
1999-2007 Busan teho näyttäisi olevan luokkaa 175 hp.

_________________
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com


23 Tammi 2008, 10:50
Profiili WWW
Ron Champion
Ron Champion
Avatar

Liittynyt: 19 Loka 2007, 13:25
Viestit: 627
Paikkakunta: Masku
Viesti 
markku kirjoitti:
kawan kone taitaa tarvita kuivasumpun toimiakseen. ainakin pitempään toimiakseen :lol: .


Ei ainakaan noiden kawa miesten mukaan poikkea mitenkään muista mp koneista väärinkäytettynä, eli asennettuna autoon.
Itseasiassa tuota mp kone hommaa kun olen pyöritellyt, niin lähes kaikkien mp hemmojen kommentti on ollut, kaikkea muuta kuin yamaha :shock: Ikinä en mitään selkeää vastausta ole saanut että miksi noin?

Suzuki olisi kuulemma ehdottomasti paras jos saisi trimmata ja muutenkin kestävin kone noista.

_________________
http://www.jmkmotorsport.com
jari@jmkmotorsport.com


24 Tammi 2008, 12:14
Profiili WWW
Jäsen
Jäsen
Avatar

Liittynyt: 12 Kesä 2006, 13:46
Viestit: 84
Paikkakunta: Hollola
Viesti 
MP moottoria asiaa ei välttämättä kannata kysellä pelkästään MP miehiltä. MP:n moottori asennetaan autoon 90 asteen kulmassa pyörään nähden ja kallistelu puuttuu, joten moottorin öljynkierto häiriintyy. Tämän takia valtaosa MP:n koneista tarvii kuivasumpun pysyäkseen nipussa. Jarrutuksessa öljyt pakenevat kytkimeen ja mutkissa öljy uittaa kampiakselia öljyssä (öljy vaahdottuu). Esimerkiksi ratasivareissa moottori on samassa asennossa kuin MP:ssä, joten vain kallistelu puuttuu.

Yamahan R1 sukuisissa koneissa on moottorin kytkinakseli ja vaihdelaatikon akseli ovat päällekkäin. Tämän takia moottori on lyhyt, mutta öljytila on hyvin korkea. Siksi pelkkä loiskelevy riittää näissä koneissa. Toinen hyvä ominaisuus Yamahan koneissa on se, että valmistajan ilmoittamat teholukemat ovat lähelle totuutta -> auto jää kohtuullisen painoiseksi. Heikoin lenkki näissä koneissa on varmaan vaihdelaatikko. Muutenkaan luotettavuus ei ole aivan Hondan ja GSX-R Suzukien tasolla.

Moottorit, jotka toimivat ilman kuivasumppua:
- Yamaha R1
- Yamaha FZS 1000
- Honda Fireblade sarja

Moottorit, jotka vaativat kuivasumpun
- Honda Blackbird
- Suzuki GSX-R 1000
- Kawasaki Zx10r
- Suzuki Hayabusa

Nämä tiedot olen yrittänyt keräillä foorumeilta, jotka MP.n koneita rata-autoon sovittavat. En laita siis tietojen oikeanperäisyydestä päätäni pankiksi. Muista koneista kuulee kommentteja puolesta ja vastaan. Jotkut ovat yrittäneet selvitä pelkällä paineakulla kuivasumpun sijaan.

Jani

_________________
--==http://www.pmc-motorsport.com==--


25 Tammi 2008, 12:16
Profiili WWW
Uusi jäsen
Uusi jäsen

Liittynyt: 01 Huhti 2010, 00:28
Viestit: 1
Viesti Re: MP Koneen ruiskusta / kaasareista
Hei vaan kaikille, ensimmäinen viesti ja heti kysymys. :)

Olenko nyt ensimmäisestä viestistä ymmärtänyt että jos on vakio mopon kone niin siinä saa olla neliläppäinen ruisku?

Koska kaasuttimien vaihtaminen on kuitenkin viritystä jne.

En viitsinyt tehdä uutta aihetta, vaikka sääntökysymyshän tämä taitaa olla.


02 Huhti 2010, 22:30
Profiili
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Avatar

Liittynyt: 13 Helmi 2007, 22:10
Viestit: 3057
Paikkakunta: Jämsä
Viesti Re: MP Koneen ruiskusta / kaasareista
jos se neliläppä on ko. koneessa vakiona niin saa olla.eli niillä hiluilla ajetaan mitkä missäkin koneessa on pärrässä ollu.

_________________
Locost Finland Ry:n hallituksen puheenjohtaja 2015-
040 5062611
tomi.jutila@luukku.com

TJ 733 FIN

-Jos taitamaton tekee haluttoman kanssa tarpeetonta, meneekö turha työ hukkaan-


03 Huhti 2010, 09:08
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 12 viestiä ] 

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com