R1 äänet

Moottoriin liittyvät kysymykset

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Post Reply
multanen
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 147
Joined: 28 Dec 2007, 12:34
Location: Joensuu

R1 äänet

Post by multanen »

Olen katsellut/kuunnellut noita incar videoita ja mietityttää yksi äänihavainto: Mikä on tuo "naukaisu" mikä R1:sen koneisista kuuluu ylöspäin vaihdettaessa. Semmonen ääni että ihan niinkuin kytkin luistaisi hetken. Vai ehtiikö siinä jo olla niitä "välivapaita"? (Mulle ei ole nuo moottoripyörät tuttuja, A-korttikin on täysin iän puolesta).
markku

Post by markku »

jos minun juttuja olet kuunnellut niin alkuun vaihdoin kytkimen kanssa. kun rupes kiskoon raakana niin parkasut loppu.
multanen
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 147
Joined: 28 Dec 2007, 12:34
Location: Joensuu

Post by multanen »

Ai se on kuitenkin kytkimen luistoa. Katsoin juuri Norjalaisten incar videota ja ihan sama ääni oli siinäkin.
Aika moni on sitten vaihtanut kytkimen kanssa R1:llä. Sattumaako lienee mutta yhdestäkään Hayabusan koneisesta ei kuulunut tuommosta. Eli niissä joko vahvempi kytkin ja/tai vaihtavat ilman.
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Post by Johan Svahn »

Hayabusaa ei saa käyttää..
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Post by Tomi Jutila »

markku wrote:jos minun juttuja olet kuunnellut niin alkuun vaihdoin kytkimen kanssa. kun rupes kiskoon raakana niin parkasut loppu.
eikös markulla oli käytössä barnettin kisakytkin.
itse ajoin tavallisella kytkimellä mihin laitettu toinen lautasjousi (eli kaksi päällekkäin) eikä kytkimen kanssa ollut mitään ongelmia
mulla ei tuolla kisoissa ole niin kiire :oops: :oops: etten kerkiäis käyttää kytkintä molempiin suuntiin vaihtaessa,lienekkö syynä että aikaisemmat ratakokemukset on siviiliautolla synkronoidulla lootalla.
pienemmällepäinkin vaihtaessa polkaisen kytkintä vielä jokaiselle pykälälle erikseen eli jalat käy kyllä kuin entisellä urkurilla. :roll:
Last edited by Tomi Jutila on 03 Mar 2008, 20:37, edited 1 time in total.
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Post by Jari Kauttonen »

Johan Svahn wrote:Hayabusaa ei saa käyttää..
Hetkinen mites toi busa on kielletty?
:?:
Post Reply