Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 21 Tammi 2018, 03:43



Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
 Honda 1,6 VTEC/ Toyota 4-AGE 
Kirjoittaja Viesti
Uusi jäsen
Uusi jäsen

Liittynyt: 28 Loka 2008, 11:02
Viestit: 4
Viesti Honda 1,6 VTEC/ Toyota 4-AGE
Onko kenelläkään kokemusta Hondan 1,6 VTEC moottoteista Locosteissa? 4-AGE moottoria näyttää olevan useampia. Kuinka monella on vakio ruisku käytössä?

Ajatuksena olisi rakentaa Locost auton moottorilla vakio ruiskua hyödyntäen. Myös muita moottoreita saa ehdottaa.


29 Loka 2008, 01:15
Profiili
Aktiivi
Aktiivi

Liittynyt: 19 Kesä 2006, 21:46
Viestit: 237
Paikkakunta: Sein
Viesti 
Mulla oli 2 l ooppeli vakioruiskulla viimekesänä.
Vakioruiskun käyttöä monissa moottoreissa vaikeuttaa massiivinen imusarja, ei meinaa sopia locostin pellien alle.
Miten päin tuo vtec pyörii ?

_________________
Pete
0405883436


29 Loka 2008, 18:20
Profiili
Uusi jäsen
Uusi jäsen

Liittynyt: 28 Loka 2008, 11:02
Viestit: 4
Viesti 
Tuo tila ongelma ei viellä tullutkaan mieleen (suunnitelmat viellä alkuvaiheessa). Eikös säännöt salli imusarjan muokkaamisen tai korvaamisen itse tehdyllä? Jotenkin tuosta ruiskumoottorista on tullut pakkomielle :roll:


30 Loka 2008, 00:21
Profiili
Ron Champion
Ron Champion
Avatar

Liittynyt: 19 Loka 2007, 13:25
Viestit: 627
Paikkakunta: Masku
Viesti 
"”Chip” viritys sallittu. Alkuperäinen järjestelmä ja järjestelmän tyyppi, sekä läpän halkaisija, jolla moottori on alunperin varustettu, on säilytettävä. 4-läppäinen ruiskutusjärjestelmä kielletty. Kanavia saadaan työstää. Putket/letkut, jotka yhdistävät ilmamäärän mittalaitteen läppäkoteloon ovat vapaita. Saa vaihtaa kahteen tuplakaasuttajaan. Kaasutinkurkun suurin halkaisija on 38mm. Käytettäesä kaasuttimia ilman kurkkuja, suurin läpän halkaisija on 38mm."


En nyt menisi ihan tulkitsemaan tuota että saat tehdä itse imusarjan? Viisaammat voi kommentoida aiheeseen!?
Ja vaikka saisit muuttaa niin luulen, vaan en tiedä että alkup. läppä tuossa hondassakin on se isoin pullonkaula? Niin se vaan tuntuu monessa olevan :roll:

_________________
http://www.jmkmotorsport.com
jari@jmkmotorsport.com


30 Loka 2008, 22:41
Profiili WWW
Uusi jäsen
Uusi jäsen

Liittynyt: 28 Loka 2008, 11:02
Viestit: 4
Viesti 
Tiedustelin imusarjan muutoksia ja nykyiset säännöt eivät salli imusarjan muuttamista, eli kaasuläpälle asti on oltava alkuperäistä. Tämä ei ainakaan helpota moottorin valintaa.


31 Loka 2008, 23:51
Profiili
Ron Champion
Ron Champion

Liittynyt: 14 Heinä 2006, 18:39
Viestit: 986
Viesti 
näin on. jäsenistö päätti asiasta syyskokouksessa siihen malliin.
projektin alkuvaiheessa joutuu tosiaankin ottamaan huomioon moottorin koon, kaikki ei mahdu neppikseen.


01 Marras 2008, 11:44
Profiili
Ron Champion
Ron Champion

Liittynyt: 25 Marras 2007, 12:01
Viestit: 637
Paikkakunta: Tampere
Viesti 
Juu, ja allekirjoittanut äänesti muiden mukana "väärin" koska eli luulossa että imusarjaa saa muokata. Tämä yksityiskohta jäi ainakin mulla kaiken muun sääntösäädön ja neliläppäisten tuoman virityspotentiaalin varjoon.

Tosta voitas tehdä joku "herrasmiespoikkeus" että alkuperäinen läppärunko riittää. Toi rajoitus pudottaa niin monta hyvää vaihtoehtoa ns. vakiomoottorista. Luullakseni kummoista tehoetua ei monestakaan myllystä pelkällä imusarjan muokkauksella saa. Siis orkkiksen läppärungon kanssa.

Mutta siis tuossa yllä tuli jo sääntöjen tulkinta. Kuivasumpulla saattaa joitakin saada sopimaan. Plus toi vakiomuotista tuleva "korkea" keulapala ei ainakaan mun rungossa nosta peltiä sallittuun maksimimittaan. Ja kun aikansa pataa pyörittää konetilassa niin huomaa että pellin alus on kuiteskin aika leveä. Sopiihan sinne ne kaasaritkin :)

Mutta kai se parisataa irtoo melkein mistä vaan kaasareillakin kun muu resepti on kunnossa. Ja onpahan soundit "seiskaan" sopivat.

Joihinkin Hondiinhan näyttää saavan ainakin G-forcelta suunnan vaihtavaa laatikkoa...Menneekö sitten sääntöön on toinen juttu. Oisko niitä jo 5000 tehty...

_________________
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.


02 Marras 2008, 15:30
Profiili
Aktiivi
Aktiivi

Liittynyt: 19 Kesä 2006, 21:46
Viestit: 237
Paikkakunta: Sein
Viesti 
Antaako luanto periksi laittaa ne tuluvivat kaasarit ?

Muutama tehokas vapaasti hengittävä vakio moottori.

BMW E36 Engine(s) 3.0L 286 hp (213 kW) I6
3.2L 321 hp
BMW E46 Engine(s) 3.2L 343 PS

E60 M5 5.0 L - V10 - 507 hv

Litratehot n. 100 hv/litra

Mutta Locosti miehet saa kaks litrasesta vakio moottorista pelkillä läppärungoilla 250 hv-> vai miten se oli :?: :?:

_________________
Pete
0405883436


03 Marras 2008, 00:41
Profiili
Ron Champion
Ron Champion
Avatar

Liittynyt: 03 Syys 2006, 19:56
Viestit: 576
Paikkakunta: Helsinki
Viesti 
Mähän en näistä hirveesti tiie, mut ne suorakytkentälaatikoiden rattaat mitä mä oon nähny on näyttänyt siltä ettei oo mitään väliä kumpaan suuntaan laatikkoa pyörittää. Taka-akselin kun kääntää ylösalas niin vaihteita on oikea määrä eteenpäin.

Moottoriahan saa laskea rungon alle, ja sen alle saa tehdä pohjapanssarin. PM-autoissa moottorit on melko matalalla... Esim. Linkki.

_________________
hege
0500458228
Bogeyracing
http://bogeyracinglocost.blogspot.com / www.ratataksi.com


04 Marras 2008, 13:11
Profiili WWW
Ron Champion
Ron Champion

Liittynyt: 25 Marras 2007, 12:01
Viestit: 637
Paikkakunta: Tampere
Viesti 
Niin, ja autoillehan ei ole määrätty maksimimaavaraa... :)

Kaasareihin palataan vasta kun muut tunkiot on tongittu. Nyt näyttää siltä että täyskorkeilla muoveilla ei tullu edes tiukkaa. Tosin kone on nyt ilman öljypohjaa. Mutta eikös se pelaa noinkin pari kisaa kun laittaa jotain motoruppia öljyyn? Tai slick fiftiota vai mitä RVSsiä ne nyt oli. Ja sadekisassa ainakin jäähtyy hyvin.

Dochi on kaivellu tonne tommosia löysiä perusmoottoreita esimerkeiksi...Tosin toi 3,2l M moottori on joissain versioissaan jo sinneppäin. Z:ssa äänetkin kohdallaan.

Ja toi 250 on sitten takapyöräteho :) ja ilman läppärunkoja. Pitäsköhän kalibroida juttuja hiukan...

Tuomo

_________________
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.


07 Marras 2008, 16:41
Profiili
Aktiivi
Aktiivi

Liittynyt: 19 Kesä 2006, 21:46
Viestit: 237
Paikkakunta: Sein
Viesti 
Joo noi moottorit tuli netis vastaan ku kattelin rouvalle kauppakassia.

Ite siirryn suosiolla kaasareihin ,kun yksin rimpuilu ruiskuvehkeitten puolesta ei tuottanu tulosta :cry:
Mutta ny sitä moottoria joutuu sitte vähä virittämään 8)

Voiskohan läppärungon 38 kuristimella luokitella kaasariksi, jollaki herrasmiäs sopparilla :?:
38 kuristin rajoittaa ilmamäärän samaksi ku kaasaria käytettäessä, tehoa ei saisi yhtään enempää vaikka bensan annostelis kuinka hianolla elektroniikka purkilla.

_________________
Pete
0405883436


07 Marras 2008, 19:07
Profiili
Uusi jäsen
Uusi jäsen

Liittynyt: 28 Tammi 2007, 21:48
Viestit: 7
Paikkakunta: Nurmo
Viesti 
kokeiltiinhan tuoss 714 alffan vakio ruiskua, vaan ei pienellä
viilauksella antanu kuin vakio tehot.
kaasareilla sama kone jotain muuta. siinäkin täyty kääntää imusarja väärippäin että jus mahtu.
mittailin nissanin 2 ltr vinkamin, oli noin 58 cm korkee, joten on
senpuolesta kelepo värkki.. :D


20 Marras 2008, 21:28
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 12 viestiä ] 

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com