Kuivasumpuista

Moottoriin liittyvät kysymykset

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

JLE racing
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Posts: 17
Joined: 22 Nov 2009, 14:02

Kuivasumpuista

Post by JLE racing »

Onko kuivasumppuja minkä verran käytössä :roll:
Jos on, onko kone pidetty sumpunkin kanssa alkuperäisessä asennossa kallellaan vai onko joku nostanut konetta pystyyn tai muuhun asentoon?
Eli ajaako joku mp koneella ja vasemman puoleisella ohjauksella :?: :mrgreen:
040 7798925
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Kuivasumpuista

Post by Tomi Jutila »

markun tai nyt siis jarkon 705 on pärrän koneella ja vasemmaltapuolelta ajettava.
kuivasumppuja on ainakin tumpelon tojo "beamsissa" ja oliks kakella susukissa? yamahoissa ei ainaskaan ole kun ei tarvi sitä.
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Re: Kuivasumpuista

Post by KakeK »

Tomi ei mulla mitää kuivasumppua oo, paineakku oli hetken mutta otin pois ku ei ollu tarvetta sillekkää. Jarilla on sumpullinen suzuki tulos kunhan valmistuu.
JLE racing
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Posts: 17
Joined: 22 Nov 2009, 14:02

Re: Kuivasumpuista

Post by JLE racing »

Onnistuiko helposti saada kulmapainot kohilleen vaikka olikin vasemmalta ohjattava :| :?:
040 7798925
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Re: Kuivasumpuista

Post by KakeK »

-
Last edited by KakeK on 13 Dec 2009, 19:27, edited 1 time in total.
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Re: Kuivasumpuista

Post by KakeK »

Mulla oikeankätinen ohjaus ja kulmapainot oli hyvinkin kohdillaan saas nähdä kuinka nykyisillä osien sijoituksilla käy. Ajollisesti en ainakaan itte huomannu mitään outoa vaikka ratti väärällä puolella.
JLE racing
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Posts: 17
Joined: 22 Nov 2009, 14:02

Re: Kuivasumpuista

Post by JLE racing »

Ei ole vielä hankittuna kummankaan puolista ohjausta, joten molemmat vaihtoehdot on auki. Ajatuksena vain oikealta ajaminen tuntuu luonnottomalta :?
Toisaalta sitähän olisi hyvä käyttää verukkeena kun ei kulje :P
040 7798925
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Kuivasumpuista

Post by Tomi Jutila »

kun aikanaan ostin auton tuumailin jotta onko outoa ajaa oikealtapuolen,mutta sitten radalla ei asiaan tule kiinnitettyä mitään huomiota.varsinkin moponkoneella kun ei ole h-kaavan kans ongelmia?laittohan tero uuden autonsa oikapuoleiseks ja kyllä h-kaavastakin löyty pykälät.
tumpelo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 637
Joined: 25 Nov 2007, 12:01
Location: Tampere

Re: Kuivasumpuista

Post by tumpelo »

Jep, mulla on tojotassa kuivasumppu, se ei muuten mahtunut pellin alle. Ja on alunperin vinokone, nyt pystyssä. Mitä oikealta ohjaamiseen tulee, en ole tottunut siihen liikenteessäkään muutaman päivän kerta-altistuksilla. Ikä ei tuu yksin...

Kulmapainosta ei toistaiseksi mitään tietoa...

T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Re: Kuivasumpuista

Post by pasi.t »

:wink: vastaanpa tähän vikka kysyitkin varmaan lähinnä "mopo"autoista.
meei olla lähdetty ihan hiuksia halkomaan, ollaan jätetty noin + - 1,5kg paino eroja.
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: Kuivasumpuista

Post by Jari Kauttonen »

Joo mulla on gigserissä sumppu odottelemassa jos tota autoa nyt koskaan kerkee valmiiksi saamaan :roll:
Oikea syy tähän on pelkästään se että haluan mahdollisimman toimivan paketin ilman murheita, se jää nähtäväksi onko sumpusta apua tähän sitten.
Mitä tulee oikean puoleiseen ja vasemman puoleiseen ohjaukseen. Itse kun reissaan työni puolesta pitkin maailmaa niin en ainakaan itse ole kokenut mitään ongelmaa normaalissakaan liikenteessä ratin puolen kanssa, se miksi itse teen vasemmalta ohjattavaa autoa johtuu muutamasta syystä.
1. Myin Kakelle oikeen puoleisen raidetangon joskus hyvyyttäni
2. Halusin autosta vasemman puoleisella ohjauksella olevan koska väitän että ohjauksen puolella EI ole mitään vaikutusta tuossa kinnerissä jos sen rakentaa ajatuksella (voipi olla että tulen olemaan väärässä?) sitten sen näkee.

Mutta oikeesti nyt pitää ruveta itse ainakin miettimään mitä autolle tapahtuu :|
Last edited by Jari Kauttonen on 15 Dec 2009, 22:04, edited 1 time in total.
User avatar
Tero Kellosalo
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 259
Joined: 18 Sep 2006, 09:03
Location: Toholampi
Contact:

Re: Kuivasumpuista

Post by Tero Kellosalo »

Yllättävän äkkiä siihen vasemmalla vaihtamiseen tottu, vaikka H-kaava.. Ei varmaankaan ollu vaihde missejä yhtään sen enempää ku ennenkään.. :lol:
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Re: Kuivasumpuista

Post by pasi.t »

8) ei muutakun talliin vaan jari. muutoksia tulee kuitenkin tehtyä lähes vuosittain :wink: :wink:
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: Kuivasumpuista

Post by kippo »

TK707 wrote:Yllättävän äkkiä siihen vasemmalla vaihtamiseen tottu, vaikka H-kaava.. Ei varmaankaan ollu vaihde missejä yhtään sen enempää ku ennenkään.. :lol:
eihä sulla tero mennyt kuin vissiin kerran laatikko sekaisin (vetelissä) kun oli varmaan liian kiiru aikaajoissa keritä muiden perään
User avatar
Tero Kellosalo
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 259
Joined: 18 Sep 2006, 09:03
Location: Toholampi
Contact:

Re: Kuivasumpuista

Post by Tero Kellosalo »

No juu siinä tuli vähä hätäiltyä.. Kisassa sit osu paremmin pykälät silmään..ainaki ekassa.. :wink:
Post Reply