Syyläreistä

Moottoriin liittyvät kysymykset

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

JLE racing
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Posts: 17
Joined: 22 Nov 2009, 14:02

Syyläreistä

Post by JLE racing »

Tere!

Clion syyläriä taitaa olla jonkun verran käytössä??
Onko jäähdytysteho riittänyt mopokoneisissa??
koko ja hinta (uutenakin) olisivat kohdallaan :wink:
Oletteko käyttäneet paisuntasäiliön lisäksi muita välisäiliöitä (swirl pot/ catch tank):?: :roll:
040 7798925
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Syyläreistä

Post by Tomi Jutila »

joo ei r1 koneella lämpöongelmia kolmeen vuoteen clion syylärillä,hinta jotain 80€.joku volvon paisari ollu aina.
TAI
Jäsen
Jäsen
Posts: 56
Joined: 10 Aug 2006, 07:04
Location: Isokyr

Re: Syyläreistä

Post by TAI »

Tomi wrote:joo ei r1 koneella lämpöongelmia kolmeen vuoteen clion syylärillä,hinta jotain 80€.joku volvon paisari ollu aina.
Mulla on kans volvon paisuntasäiliö ja R1 orginal syyläris on 1.1 lukemat eli pitäisi varmaan olla sellainen korkki paisaris. Volvon paisarin korkis on arvo jotain alle 1:den, joten oletteko vaihtaneet " tiukeman" korkin ?

TAI 718
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Syyläreistä

Post by Tomi Jutila »

ei mitään hajua volvolaisen korkin tiukkuudesta,hyvin on liemet pysyny korkin alla kun vaan muuten ei ole ollu reikiä missään.kun vaan kosanderipullon korkin saa auki niin hyvin menee.
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: Syyläreistä

Post by Mika Hirvonen »

Mä olen vetänyt ilman paisuntasäiliötä. Tarkoitus olisi värkätä joku puteli ens kaudeksi.
Veden lämmöt on ollut ihan ok Clion tsyylarilla. Öljyn lämmöt tosin nousee koviksi jos kierättää 12 tonnin tuntumaan koko kisan.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
TAI
Jäsen
Jäsen
Posts: 56
Joined: 10 Aug 2006, 07:04
Location: Isokyr

Re: Syyläreistä

Post by TAI »

Mika wrote:Mä olen vetänyt ilman paisuntasäiliötä. Tarkoitus olisi värkätä joku puteli ens kaudeksi.
Veden lämmöt on ollut ihan ok Clion tsyylarilla. Öljyn lämmöt tosin nousee koviksi jos kierättää 12 tonnin tuntumaan koko kisan.
0,75 näytti olevan Volvon korkissa joten aika matala... verrattuna orginal 1.1 bar.


TAI 718
JLE racing
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Posts: 17
Joined: 22 Nov 2009, 14:02

Re: Syyläreistä

Post by JLE racing »

Minkä kokoisen syylärin keulalle saa vielä mahtumaan :?:
Kallistamalla saa korkeuden puolesta tietysti jonkun verran pelivaraa mutta leveys taitaa olla rajoittavampi. Ei kehtaa laittaa kallistuksen lisäksi vielä vinottain :P
040 7798925
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: Syyläreistä

Post by Marko Leino »

Korjatkaa jos olen väärässä, tämä Clion syyläri taitaa olla useammalla käytössä. Ohessa kennon mitat ja varaosanumeroa helpotukseksi. Itse meinaan laittaa tämän tai R1:sen orkkiksen.

Leveys: 377mm
Korkeus: 350mm
Paksuus: 23mm

Behr/Hella 8MK376720-021
Valeo 64-816656
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Syyläreistä

Post by Tomi Jutila »

mittasin oman cliolaisen: clio 1.2 vm -90 ettepäin

kork. 380 kennon pääty metalleista mitattuna
lev. 440 koko roska päätyineen päivineen
paks. 30 kennon ritilöistä.

näitä olemassa kahta eri paksuutta,varaosamailman kautta voipi tulla kumpi vaan.ohuempaa en suosittele,van diemenin väihdelaatikko seivästi sen kovin helposti...ei kestäny antaa vauhtia...jäähdytysteho sama.
BATMAN
Jäsen
Jäsen
Posts: 89
Joined: 15 Sep 2006, 07:25
Location: Askola

Re: Syyläreistä

Post by BATMAN »

Onko kukaan kokeillut R1 omaa kennoa, riittääkö jäähdytysteho?
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Syyläreistä

Post by Tomi Jutila »

BATMAN wrote:Onko kukaan kokeillut R1 omaa kennoa, riittääkö jäähdytysteho?
en tiiä onks suomessa,mun mielestä ei kannata kokeilla kun clion syyläri on halpa,mahtuu juuri sopivasti nokkaan ja lämpöjen kans ei ongelmia ,85 astetta aina.
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Re: Syyläreistä

Post by KakeK »

Gsxr toimii ainaki omalla. En tiedä olisko jammu sitte alimitoittanu oman. Uskoisin et toimii jos konehuoneen tuuletus on hyvä (ritilöity)/sivut auki.
JLE racing
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Posts: 17
Joined: 22 Nov 2009, 14:02

Re: Syyläreistä

Post by JLE racing »

Kiitoksia infoista :D
Itellä kun ei vielä ole lasikuituosia niin piti varmistella :oops:
040 7798925
BATMAN
Jäsen
Jäsen
Posts: 89
Joined: 15 Sep 2006, 07:25
Location: Askola

Re: Syyläreistä

Post by BATMAN »

Tomi wrote:
BATMAN wrote:Onko kukaan kokeillut R1 omaa kennoa, riittääkö jäähdytysteho?
en tiiä onks suomessa,mun mielestä ei kannata kokeilla kun clion syyläri on halpa,mahtuu juuri sopivasti nokkaan ja lämpöjen kans ei ongelmia ,85 astetta aina.
Lähinnä sen takia kyselen, kun tulee aika tyrkylle sinne keulaan "jos"
tulee vaikka jonkinlaista lähikontaktia?
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Syyläreistä

Post by Tomi Jutila »

Tomi wrote:.ohuempaa en suosittele,van diemenin väihdelaatikko seivästi sen kovin helposti...ei kestäny antaa vauhtia...jäähdytysteho sama.
Post Reply