Vauhdin surma

Tekniikkaan liittyvät kysymykset

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Post Reply
tumpelo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 637
Joined: 25 Nov 2007, 12:01
Location: Tampere

Vauhdin surma

Post by tumpelo »

Kun tuosta locostista on ilmeisen paljon vaikeampaa hypätä kyydistä kesken matkan kuin polkupyörästä, siihen olisi varmaan hyvä saada jarrut.

Rohkenetteko kertoilla millaisilla järjestelyillä teillä on jarrut rakennettu ja miten toimii? :?: Ilmeisesti ihan Tanarin/volvon hyväkuntoisilla vakiojarruillakin voi pärjätä? Taka-akseli tulleepi Volvosta, joten siinä tietysti vakiojarru olis kaikkein helpoin.

Mitäs tohon taunuksen napaan menee kuilta valmistajilta?

T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Post by markku »

meillä volvon 240 takasatulat joka kulmassa. volvon taka akselin levyt liian isot joutuu pienentää. eteen joutuu poraa kiinnitys reijät 12mm.

hispekiltä löytyy suoraan napaan käyvät satulat. wilwoodilta löytyy helposti sovitettavia ja sit vaikeesti sovitettavia :lol: . muiltakin merkeiltä löytyy pääasiassa vaikeesti sovitettavia.

kisapalat taitaa olla satulaa tärkeempi hankinta kohde.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Post by Tomi Jutila »

mulla on citroen visan satulat ympäriinsä,pedal boxilla tasapainon säätö,takana vakiopalat edessä jotkut ferodot?
jarrut toimi kun junan vessa,ei mitään häipymis tms ongelmaa.
satulat on alumiiniset eli aika kevyet,2 mäntäiset eivätkä varmastikkaan ole kalliita.
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Post by pasi.t »

:arrow: fordilta löytyy jähtylevyt RS.suoraan paikalleen. mulla on sellaiset outlawin satuloilla. voi myös levittää tanarin omat satulat. pösöltä m16, aika pienellä vaivalla saa muutettua. mutta tosiaankin palat on varmaan kaikkein tärkeimmät.
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Post by kippo »

711. mulla etu jarruina wilvuud 4mäntänen edessä ja fedoron 2500 palat ja mi16 levyt taunuksen navalla toimiin jokseenki on aina topannu ja takana wilvuud sigle 2mäntäinen kovalla palalla ja sierran kovilla etu jarrulevyillä. kyllä vaihtoehtoja on josta valita mieleinen 8)
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Post by Tomi Jutila »

näissä kinnereissä alhainen paino tietysti antaa armoa jarruille eli ei kannata/tarvi tehdä mitään kovin monimutkaisia ja kalliita systeemejä.
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Post by kippo »

kyllä jarrut on kuitenkin aika tärkeet. mielestäni niihin kannattaa satsata jonkin verran. sitä vasta toisen perässä ajaessa huomaa viimeistään että onko hyvät vai huonot jarrut jossain tapauksessa saattaa mennä jo perään ennenkuin huomaa kummat oli käytössä ja joskus kyllä ne riippuu käyttäjästäkin :lol:
tumpelo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 637
Joined: 25 Nov 2007, 12:01
Location: Tampere

Post by tumpelo »

Ok,

Kiitos vastauksista. Tehostinta ei liene kellään käytössä?

Tää projekti on nyt senverran budjettiohjauksinen että jätän jarruasian "hautumaan" ettei tule hätiköityjä hankintoja. Oli aika suolaisen hintasia muutamat mitä netistä kattelin... Jokukin paketti voortin etupäähän yli 700 puntaa, :shock: .

T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
User avatar
Tero Kellosalo
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 259
Joined: 18 Sep 2006, 09:03
Location: Toholampi
Contact:

Post by Tero Kellosalo »

Täälä edessä Escortin levitetyt satulat + jäähdytetyt levyt + ferodot, mallia ralli.. Niin ja pedalbox.
Ei tarvi sovitella, muuta ku heittää taunuksen napaan. Ja piisais varmaan ihan levittämättäkin ja vakio levyillä.
Takana jotku volvon levyt + satulat, vakio paloilla. Sovite palan joutu tekeen, mutta aika helppo homma..(enkku perä)
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Post by KakeK »

Onko tietoa meneeko 700 sarjan volvon takasatulat samalla työllä kuin 200 sarjalaisen?
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Post by pasi.t »

:?: todennaköisesti menee, markku kyllä tietäis mutta kun ei ole langoilla hengaillut. voit vaikka soittaa sille ja kysellä. luulen että siinä on hieman isommat palat (n. 1mm tai jotain). mulla on mersun takasatulat (200 d vauhtihirmusta ja se on samalla palalla kuin volvo)
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Post by KakeK »

Ok. Sais vaan 56€ kpl tehdasuusia 700 sarjalaiseen halpakaupasta. Nii ei romuista enää kannata kunnostaa.
BATMAN
Jäsen
Jäsen
Posts: 89
Joined: 15 Sep 2006, 07:25
Location: Askola

Post by BATMAN »

Markku, mikäs firma se oli joka toi suomeen niitä Hispekin satuloita ja mikä on männänhalkaisija niissä joita Ahvenistolla esittelit?
Vai olisiko mahdollinen kimppatilauskohde k.o. satulat :?:
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Post by Mika Hirvonen »

Minuakin saattaisi kiinostaa kyseiset satulat, jos niitä kimpassa saisi jostain edukkaammin.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Post by markku »

olikohan suomen firma joku uutekki porista. minun satulat tuli hegen ja mikan jarrujen kanssa samassa kuormassa.

wilwoodiltakin löytyy m16 satuloita jotka käyvät suoraan taunuksen napaan. ovat varmasti huomattavasti halvempia. tosin hispekit ovat komeemmat. sovittelin omiin hispekkeihin wilwoodin palat kun ei oikeita paloja ollu järkevästi saatavana. taidan laittaa omaani nuo vertikaali kiinnitteiset weet kun saan tehtyä kiinnikkeet. niissä on isommat männät. ajelen siihen asti hispekeillä.
Last edited by Anonymous on 03 Sep 2008, 20:21, edited 1 time in total.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Post Reply