Vauhdin surma

Tekniikkaan liittyvät kysymykset

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Heikki Kuusniemi
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Posts: 25
Joined: 16 May 2010, 08:41

Re: Vauhdin surma

Post by Heikki Kuusniemi »

Pääsylintereinä ei voi suositella muita kuin girling:ejä.
Ralli puolella olen touhunnut pedal boxeissa/käsijarruissa kopioiden kanssa ja aina on ongelman aiheuttaja ollut kopio sylinterit.
Hinnan ero on olematon siinä vaiheessa kun ensimmäisen kerran purkaa vehkeitä ja "ihmettelee" miten noin yksinkertainen laite ei toimi ja girling toimii.
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Re: Vauhdin surma

Post by markku »

girling ja wilwood ollu käytössä. molemmat on toiminut. sitä en tiedä onko aitoja vai kopioita :roll: . veikkaisin kuitenkin aitoja kun on ostettu björk motorsportista.


molemmissa polinkoteloissa on ollut irtosäiliö joka sylinterille. huomaa jos rupee jostain hukkaamaan nestettä.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Re: Vauhdin surma

Post by pasi.t »

:oops: jos laittaa taakse nopeaksi opetetut mersu 124 / 200 D satulat, eikä koske vetareihin muutamaan kauteen vaikka vähän rutisee, niin ongelmat saattaa jopa poistua. käsittääkseni mulla ei ole oikein huonot jarrut, jos pystyy....
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: Vauhdin surma

Post by Mika Hirvonen »

Laitoin Girlingin pääsylinterit tilaukseen. Hinnanero Wilwoodeihin oli olematon vaikka tilasin ihan Suomesta.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Re: Vauhdin surma

Post by KakeK »

Tuolta http://www.fspec.fi/tuotteet.html?id=87/492 ku tilailee nii ei hinnat yleensä huimaa.
Heikki Kuusniemi
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Posts: 25
Joined: 16 May 2010, 08:41

Re: Vauhdin surma

Post by Heikki Kuusniemi »

Noissa wilwood/outlaw tuotteissa pieniä lapsuksia esim.
pääsylinterien sokka heikko/sokka ura matala,jos ei topparia esim.käkkärissä on jalkajarrua reippaammin polkastessa vaara että nesteet lattialla.
Satulat ja sylinterit kannattaa purkaa ja putsata uutena.
Ollut koneistus pölyt sisällä ja taas on ihmetelty kun nesteet vuotaa/männät jumittaa.
Sitten on tullut vastaan tekstittömiä pääsylintereitä (raldes. uusio tuotanto)
jotka 1:1 kopio girlingistä ulkoa päin mutta sisäkalut ala-arvoset esim.
ei sulje säiliöta jarrutettaessa 100% tai päinvastoin ei täytä sylinteriä riittävän nopeasti.
Raldes hyvä paikka joillekin tuotteille jotka ei omaa tuotantoa mutta heidän omissa tuotteissa ilmeisesti tarkoitus olla halvin markkinoilla ja se kyllä valitettavasti näkyy lopputuotteessa.(esim.pedal boxit escorttiin aika tekeleitä)

Kyllä on tullut kalliimman kautta todettua että halvinta on ostaa "kallista" mutta jos ostaa kaksi kertaa halpaa joka tekee jo enemmän niin onko se sitten vielä parempi...
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Re: Vauhdin surma

Post by markku »

kun hain käsijarruun sylinterin björkiltä niin hyllyssä oli kolmenlaisia(girling,wilwood ja obp). girling lähti mukaan :lol: . hinta tais olla 42e -alennukset. samalla mukaan tarttui uudet ajovermeet :roll: . hyvä että kylällä on kauppias mistä hakea. ei tarvitse tilailla toiselta puolen suomea :?
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: Vauhdin surma

Post by Mika Hirvonen »

KakeK wrote:Tuolta http://www.fspec.fi/tuotteet.html?id=87/492 ku tilailee nii ei hinnat yleensä huimaa.
Ei kannata vaivautua. Kyseisen liikkeen myyjä olettaa että ne ovat Girlinging, koska tulevat Englannista. Sylintereiden päällä ei ole mitään merkintää valmistajasta. :?
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Re: Vauhdin surma

Post by KakeK »

jaa oliks tääki niitä kauppoja :lol: . No on siellä ainaki halpaa kiinalaista tavaraa :D
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Re: Vauhdin surma

Post by Johan Svahn »

kuinka monella on säiliöt korkeammalla kun satulat?
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Re: Vauhdin surma

Post by KakeK »

Rungon yläputken tasolla ollu aina.
tumpelo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 637
Joined: 25 Nov 2007, 12:01
Location: Tampere

Re: Vauhdin surma

Post by tumpelo »

Kuis niin Johan?
Mulla on viimesten modien jälkeen ollu säiliöt ylemmän runkoputken päällä.

T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Re: Vauhdin surma

Post by Johan Svahn »

olen ymmärtänyt että jos ne ovat matalempana kun satulat tulee ongelmia.. Näin kerrottiin 90-luvun puolessa välissä ja siinä uskossa olen elännyt :shock:
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: Vauhdin surma

Post by kippo »

eiköhän kaikki jokseenki ymmärrä että neste säiliöt pitää olla ylempänä satuloita jotta ne toimii. jotka ei vielä sitä tiedä kannattaa laittaa neste säiliöt ylemmäksi kun satulat jotta ne pellaaa onhan porukassa paljon rakentajia jotka tekee vasta ensimmäistä kilpa autoa elämässään :!:
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Re: Vauhdin surma

Post by markku »

ainakin ilmaaminen on helpompaa :lol: . tälläisissä autoissa lattia on kuitenkin niin alhaalla jarrusatuloihin nähden. jos käyttää lattiapolkimia :lol: . roikkuvilla polkimilla säiliöt tulee väkisinkin ylemmäksi. meillä on tuotu säiliöt konehuoneen puolelle/yläputken yläpuolelle jotta voi tarkkailla nestepintoja helposti.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Post Reply