Pakki moponkoneiseen

Tekniikkaan liittyvät kysymykset

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Pakki moponkoneiseen

Post by KakeK »

Onko kellään oikeasti toimivaa pakkia autos ja olisko vinkkejä kuinka toteuttaa moinen keksintö? Nyt kun pakinrakentelu alkaa todenteolla niin olis kiva vaihtaa kokemuksia/mielipiteitä. :shock:
Dohc4x4
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 251
Joined: 19 Jun 2006, 21:46
Location: Sein

Post by Dohc4x4 »

Pete
0405883436
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Post by KakeK »

Kyl mä pete koitan kotkata ensin jonku tartin sinne :D. Vie voimaa tollanen lootikko kyllä tehottomista mopokoneista.
markku

Post by markku »

ei oikein locost hintainen tuo pakkilaatikko :roll: .


pakki on erittäin helppo toteuttaa rattaalla ja auton bendiksellisen startilla. joku mieleinen startti ja siihen sitten sopiva hammas moduli ratas. helppoa ja onnistuu varmasti kaikilta.
nyt kun porukassa on leikkuri firman miehiä niin varmasti voivat auttaa?

mulla ollut käytössä kaksi vuotta eikä mitään vikaa koko aikana. minä oikeasti käytän pakkia jatkuvasti.
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Post by KakeK »

Minkäslainen startti Markun autossa? onko joku hiace hyvä vai pienemmän diesel auton?
markku

Post by markku »

kokolailla kaikki käy mitä hyllystä löytyy. ehkä laittasin jonkun alennus vaihteellisen. ovat yleensä pienempiä ja vahvempia. kiva olisi tietysti jos olis joku perus halpa yleis startti niin kaikille ei tarttis olla erillaisia rattaita. biltemasta saa ainakin volvon alennus vaihteellista edullisesti.

mulla on volvon 3l 24v kuutos koneen startti kun niitä on hyllyssä useita. aivan liian tehokas kuulemma kun perutin ahveniston sillalta takaisin nypylle :lol: jania auttamaan(nurmia aluetta pitkin). mun sivuilla kuva systeemistäni (projektit osiossa).
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Post by Tomi Jutila »

oma pakki toteutuu (volvolaisen kardaaniin) suparun startilla.
rattaan joudun nyt kuiteskin teettään kun ratas tulee kardaanin etuosaan eikä kiinteeseen välipätkään.suparun startti siks kun se pyörii eripäin kun "muitten" startit,saa sit sen murkulan toistepäin kun ei muute mahu.
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Post by Mika Hirvonen »

Kuva mun auton versiosta löytyy -> http://www.rsdgdev.com/gallery/zen/inde ... 140c16a181
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Post by Tomi Jutila »

suunilleen vastaavanlainen systeemi mullakin suunnitteilla.rattaan koko määräytyy siitä kuin lähelle startin saa kardaaniputkea,mulla ratas halk. n.150mm
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Post by kippo »

minkäs lainen pakkisysteemi tomilla on tähän asti ollut (onko se ollut vähä niinkuin kivisillä ja sorasilla) kun entinen ei enää nyt käykkään???
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Post by Tomi Jutila »

sturen tekemä erittäin monimutkainen pakki poistui vanhan murheenkryynikardaanin mukana. nyt kun tulee uus kardaani niin täytyy tehdä pakki kans uusiks.
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Post by kippo »

eikös se murheenkryyni poistunut jo toissa vuonna hämeenlinnassa kun piti rakentaa uusi varikko olosuhteissa
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Post by Tomi Jutila »

ei poistunu,siinä oli ns. "rakennevirhe",ravisteli tänä vuonna kemorassa lautaspyörän pultit löysälle.
aina 5-6 vaihteella se alko pitään ihan omaa shoytaan,nivelristit piti vaihtaa melkeen joka kisaan.
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Post by Jari Kauttonen »

Keskustelin tuossa Nova Racing:n kanssa pakeista, heillä on myös myynnissä tuota pakki laatikkoa. Kun ajetaan eteen päin, on välitys suora niin kuin tuossa rally design:n laatikossakin, eli häviöt pitäisi olla minimaalisia. He käyttävät itse noita Radical autoissa ja tuumasi että ainakaan he eivät ole huomanneet mitään vaikutuksia nopeuteen / Tehoon.

Eri asia on sitten onko tuo 600£ hinta enään Locostia? :roll:
BATMAN
Jäsen
Jäsen
Posts: 89
Joined: 15 Sep 2006, 07:25
Location: Askola

Re: Pakki moponkoneiseen

Post by BATMAN »

Mistä Mika olet hommannut tuon kardaaniin tulevan pakkirattaan???
Post Reply