3.65 perä välitykset

Tekniikkaan liittyvät kysymykset

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Post by markku »

meillähän keula on ollut jäykkä ja perä lyyhistyy maata vasten :lol:. hyvä alusta mutta ei tajuttu ottaa lukkoo pois :cry:. täytyy koittaa kesällä molempia tapoja. ai niin ensin pitäs oppia ajamaan :oops: . olis kyllä hyvä koittaa formula tyyliäkin mopon koneella. joutuu vain ajotyyliä rauhoittamaan aika paljon :twisted:. taitaa joutua testaamaan niin paljon ettei kisoihin kerkeä :?. mutta eipä ole testattukaan aikaisemmin.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Post by Johan Svahn »

Tässä olisi toinen ratkaisu lukolle.. http://shop.cambridgemotorsport.com/men ... N=97094084

Hinta noin 370 euroa + rahti.. :!: (214*1,175*1,47)
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Post by markku »

toivottavasti tuo ei ole niitä samoja paukkujia mitä saa volvonkin perään jenkeistä:?. voihan tietysti olla joku kehittyneempikin versio.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
slugmika
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 262
Joined: 28 Sep 2006, 10:37
Location: m
Contact:

Post by slugmika »

Markku, tää on just se ameriikan haamu lukko. :(
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Post by Johan Svahn »

kertokaa lisää siitä jenkki lukosta.. :idea:
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Post by pasi.t »

just, kyllä meille tarvitaan 4,3 tai 4,4 ladan välityksiä jos jollain on tai tulee eteen niin ilmoitelkaa.
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Post by markku »

volvo foorumilla oli juttua paukkuvasta lukosta joka kasattiin tavalliseen tasauspyörästöön. tilasivat niitä jostain porukalla enemmän. ainakin mitä keskusteluja seurasin niin valittivat että paukkuu, jumissa tai ei pidä. arvaamaton kun ei voi luottaa että pitää tai aukee kun kaasun nostaa.
Last edited by Anonymous on 24 Jan 2007, 19:48, edited 1 time in total.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
asassi
Jäsen
Jäsen
Posts: 91
Joined: 10 Jun 2006, 20:23
Location: Lahti

Post by asassi »

markku wrote:volvo foorumilla oli juttua paukkuvasta lukosta joka kasattiin tavalliseen tasauspyörästöön. tilasivat niitä jostain porukalla enemmän. ainakin mitä keskusteluja seurasin niin valittivat että :arrow:paukkuu, jumissa tai ei pidä. arvaamaton kun ei voi luottaa että pitää tai aukee kun kaasun nostaa.
Moi!

Luin myös itse tuon ao. viestiketjun läpi ja sain semmosen käsityksen, että noi olivat ns. lokkereita, eli toiminnaltaan lähes on-off tyylisiä. Ajattelin itse tuollaista ajan mittaan hommata, mutta hyvä kun luin jutut läpi. Eli ei taida sopia kadulle, puhumattakaan ratakäytöstä. Nuo sopivat parhaiten off-road käyttöön. Joku käyttäjistä tosin mainitsi, että kadulla lokkeri toimii jotenkin, mutta tosiaan paukkuu. Paukkuminen ei viittaa pitkään käyttöikään. Eräs tuttu laittoi volvon 1031 perään danan lukon ja on ollut ilmeisen tyytyväinen.

t, Ari
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Post by markku »

meinaapas olla kiven alla nuo välitykset. vasta seittemästä tehnyt kaupat ja muutama huti (4.1) joita on väitetty 3.9 välsäksi. näkemättä en onneksi osta kun tutuilta. joulun aikaan pitäisi tulla yhden tyypin mukana useampi kotia. pidetään haku päällä jatkossakin. näistä saadaan varmaan tarvitsijoille ensi hätään peräruuvit :lol:. tuntuu 90 luvun välitykset vain olevan hinnoissaan. kun laittavat katu autoihin näitä kanssa.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
DeRolean
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Posts: 19
Joined: 17 Jan 2007, 12:06
Location: Nurmij

Post by DeRolean »

Mikäs Tuossa Ladan perässä on niin hyvää, että niitä pitäisi ruveta haalimaan? Jonkun verran Ladojakin aikoinaan korjanneena ei tule ainakaan laatu ensiksi mieleen... Onko se ratkaisevasti kevyempi kun muut, tai saako niihin hyvin jarruja istumaan vai jotain ihan muuta?
ROCHU DeRolean Racing Team
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Post by Mika Hirvonen »

Eiköhän se hinta ole mikä Ladan osissa on houkuttelevaa. Hinnat on noin puolet siitä mitä vastaavat osat maksaa vaikka Fordiin.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Post by markku »

juu hinta ratkaisee :lol: . laatu on yhtä surkea kuin foordillakin. helpommalla pääsee kun ajaa foordin osilla ja jaolla(vanteet ynnä muu). lukko ja kisa välitys on halvempi ladaan.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Post by markku »

venäjältä tuli tietoo että ovat sekoittaneet välityksiä keskenään ja saaneet tulokseksi 3.72 :lol: . kuinkahan mahtaa vain pelata pitemmän päälle kun eivät ole välitys pareja alunperin. pitää varmaan koittaa kasata yksi (jos käyvät hampaille) niin saadaan jotain tietoa välitys ongelmaan.

jos joku tarttee osia perään niin nyt on kaveri tiedossa joka käy venäjällä 1-2 kertaa kuussa (joskus myös maassa). kulkee jkl töissä vaikka onkin itärajalta.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Post by Mika Hirvonen »

Mulla olis vielä tarvetta välityksiin molempiin periin. Toi 3.72 kuulostais mielenkiintoiselta, jos vaan kestää.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Post by markku »

kasasimme 3.72 välityksen. tekniikka kätilön tuomio oli että sinä et ainakaan aja tällä sekoituksella. keskeyttelen kuulemma muutenkin riittävästi :oops:. välitykset menee toisiinsa mutta hammaskosketus ei ole lähelläkään oikeeta. voihan se hiotua kohdalleen mutta todennäköisempää on että hampaat irtoo. kemoran testin jälkeen tiedetään enemmän välityksen riittävyydestä. jurvassa rajoitin tulee ehkä riittävän myöhään.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Post Reply