Mistä rattiakseli (uustuotanto?)

Tekniikkaan liittyvät kysymykset

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Post Reply
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Mistä rattiakseli (uustuotanto?)

Post by Tomi Jutila »

sierran rattiakseleita on vissiin käytetty mutta saisko jostain irto osista tehtyä "uustuotanto" akselia.kävin romiksella kattoon sierralaisia eikä ne vakuuttanut alkuunkaan.

rally desingillä on näitä yleisosia:
http://www.rallydesign.co.uk/index.php?cPath=900_1670

tossa olis nivelet ja itse akselia mutta mistä tukilaakerit,onks niitä jossakin nettikaupassa?
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Re: Mistä rattiakseli (uustuotanto?)

Post by markku »

romulasta nyt käy melkein mikä vain rattiakseli. kunhan on omaansilmään hyvä. riippuu niin minkälaista/mittasta akselin pätkää on hakemassa. tarviiko olla pelkkä akseli vai ulkokuorineen? meillä on ollu käytössä volvo 200 sarja ja väli/vanha koppa eskorttien akseleita. nyt on 725:sessa on anglian simpukka ohjauksen rattiakseli modattuna. tartti lyhkäsen akselin kun tuli nopeutin väliin. laakeriksi käy hyvin ikh:n laakerit. niitä saa vaaka ja pysty kiinnityksellä. boltsissa on vielä ruuvit millä saa akselin pysymään korkeussuunnassa oikealla kohdalla. mulla on 20mm laakereita kaksi peräkkäin ja hyvin on toiminut. tietysti löytyy hienoja/kalliita vaihtoehtoja sitten noista racing kaupoista :lol: . jos laitat ohjaukseen hitsattavan pika irrotus järjestelmän niin sittenhän voit akselin teettää paikallisella sorvarilla. on taatusti halvin vaihtoehto :mrgreen:
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: Mistä rattiakseli (uustuotanto?)

Post by Mika Hirvonen »

Kyllä Sierran akseli on ihan toimiva ratkaisu. Etuosaa joutuu jatkamaan jollain keinolla ja ehkä sen kumisen etunivelen voi vaihtaa vaikka tommoseen Group 4 niveleen. Takapätkä kokoonpainuvine juttuineen on aika sopivan mittainen ihan vakiona.
721sessä on vakio Sierran akseli, josta etuosaa jatkettu. 732sessa on se kokoonpainuva osa Sierrasta... loput on customia. Samalla lailla ne pyörät kääntyy molemmissa.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Post Reply