HRF 2013 kauteen valmistautuminen

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

HRF 2013 kauteen valmistautuminen

Post by Mika Hirvonen »

Team HIRVOSEN HRF:n 2013 Formula 4 kauteen valmistautuminen on hiljalleen alkamassa. Auto on perävälitystä vaille ajokuntoinen. Uusi välitys saapui Hewlandilta, mutta vaihdelaatikko on vielä irroittamatta. Muilta osin auto jäi ajokuntoiseksi.
Varaosia pitäisi alkaa jossain vaiheessa tekemään ja/tai ostamaan jostain. Varamoottorikin pitäisi saada aikaiseksi.

Viime kausi piti olla pääasiassa harjoittelua, mutta testit jäi aika vähiin tekniikkamurheiden takia. Toivottavasti tulevana kautena päästään vähän paremmin tutustumaan autoon ja kokeilemaan vähän säätöjäkin. Renkaat menee uusiksi eli aika nollasta joutuu aloittamaan.

Luokka muuten jatkanee aika samilla linjoilla kun 2012. Muutamia uusia autoja pitöisi olla tulossa viivalle. Sarjaan sallitaan nyt 1995 ja 96 vuoden autot. Ennen ikäräja oli 1994. Renkaiksi vaihtuu Dunlopit Kumhojen tilalle.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Re: HRF 2013 kauteen valmistautuminen

Post by pasi.t »

Vihreä 708 on muuttanut tai pikemminkin runko uuteen kotiín. tekniikka jäi itelle ja olis tarkoitus istuttaa toyota starletin koppaan sellaisenaan, sitä ei tiedä kukaan, ajetaanko autolla milloin (kemora) ensi kerran. toivottavasti kuitenkin valmistuisi ettei jää ikuisuusprojektiksi.
709 on myynnissä ja toni meinaa kokeilla driftata opel omegalla, ainakin omaksi iloksi. jos homma on kivaa ja raha riittää, niin rakennetaan sitte parempi kampe siihen touhuun.
Eli itseäni kutsuu roadsport luokka, ja luultavasti B.
jos jollain on joitakin hyviä vinkkejä auton rakenteluun, niin auttakaa nyt vähän.
starletti pitäis saada parin viikon kuluttua talliin, sitä ennen tehdään lasikuitu osat pois alta.
ari1630
Jäsen
Jäsen
Posts: 73
Joined: 14 Mar 2007, 21:54
Location: Nurmo
Contact:

Re: HRF 2013 kauteen valmistautuminen

Post by ari1630 »

Olikos starletti valmis kilpuri vai pelkkä siviili kori :?:
Sillä sun locostista jääneellä tekniikalla kyllä ehtii.874kg pitäis B:ssä painaa,tuohon painoon kyllä starletti menee leikiten.
Hyvä jotta tulis lisää B-luokkaan autoja ja nopeita kuskeja lisää.
Ens vuonna siirrytään A-luokkaan,nyt yksi busan kone ahdetaan :twisted: .Tänä vuonna pitäis ehtiä testaamaan moottorista lapsen taudit pois jotta olis valmis sitten 2014.
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Re: HRF 2013 kauteen valmistautuminen

Post by pasi.t »

:oops: jäi noita vanhoja renkaita, niin tarkka paino pitäis olla 777kg. aihio on täysin "raiskaamaton", joten ei tartte ainakaan muitten tekemisiä purkaa.
ari1630
Jäsen
Jäsen
Posts: 73
Joined: 14 Mar 2007, 21:54
Location: Nurmo
Contact:

Re: HRF 2013 kauteen valmistautuminen

Post by ari1630 »

pasi.t wrote::oops: jäi noita vanhoja renkaita, niin tarkka paino pitäis olla 777kg. aihio on täysin "raiskaamaton", joten ei tartte ainakaan muitten tekemisiä purkaa.
Mites laskit ton painon :?:
eikös toijota ollut 1,6 moniventtiili,läpihengittävä ja yks läppä/sylinteri.
litrakerroin silloin 100hv. 1,5lx100hv+0,1lx90hv=159hv x 5,5kg/hv yhtäkuin>874,5kg siis B-luokassa.
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Re: HRF 2013 kauteen valmistautuminen

Post by pasi.t »

:oops: juu kutakuinkin tolleen. 1586cc kertaa noi ja 7" vanteista ja 205 renkaista 10% miinusta. eikös se silloin mee 777 ainaki aika lähelle. :?:
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Re: HRF 2013 kauteen valmistautuminen

Post by markku »

koskeekos se miinustus muita kuin v8? on niin kauan kun olen viimeksi lukenut sport:n säännöt :oops:
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
ari1630
Jäsen
Jäsen
Posts: 73
Joined: 14 Mar 2007, 21:54
Location: Nurmo
Contact:

Re: HRF 2013 kauteen valmistautuminen

Post by ari1630 »

markku wrote:koskeekos se miinustus muita kuin v8? on niin kauan kun olen viimeksi lukenut sport:n säännöt :oops:
Markku on oikeassa koskee vain V8 luokkaa,katso tarkasti,meinasin mennä itsekkin joskus samaan "miinaan"
Ainoastaan renkaan normaali leveyden kasvattaminen sekä vanteen leveyden kasvattaminen,josta lasketaan lisätehoja koskee luokkia A,B ja C.Max lisäteho 15%
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: HRF 2013 kauteen valmistautuminen

Post by Mika Hirvonen »

Aika outoa rajoittaa vanneleveyttä tolla tavalla. Luulisi, että pelkkä rengaskoon rajaus riittäisi.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Re: HRF 2013 kauteen valmistautuminen

Post by pasi.t »

:oops: no voihan v.. on kuitenkin niitä vanhoja renkaita. onhan ne vähä korkeita pieniä ja kaposia, mutta ku ne on maksettuja. täytyy sit miettiä uudestaan ku ne on kaluttu loppuun.
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Re: HRF 2013 kauteen valmistautuminen

Post by pasi.t »

:roll: mites ari sun auton paino ja millaisilla kumeilla ajat? entäs muut luokassa?
onko ne kuinka isoja, ja kuinka isot jarrut tarvitaan, että selviää maaliin saakka. muutenkin olis paljon kysymyksiä. voitaisko soitella.
pasi 040 573049
ari1630
Jäsen
Jäsen
Posts: 73
Joined: 14 Mar 2007, 21:54
Location: Nurmo
Contact:

Re: HRF 2013 kauteen valmistautuminen

Post by ari1630 »

pasi.t wrote::roll: mites ari sun auton paino ja millaisilla kumeilla ajat? entäs muut luokassa?
onko ne kuinka isoja, ja kuinka isot jarrut tarvitaan, että selviää maaliin saakka. muutenkin olis paljon kysymyksiä. voitaisko soitella.
pasi 040 573049
mun auto n.780kg,renkaat oli tähän asti 195/50 15 ja 7"vanteet nämä siis takapäässä.Nyt hommasin 8" vanteet ja 205/50 15 kumeja ajattelin koittaa jos tuo Kumho toimis,on sen verran halvempi kuin Yokohama vastaavassa koossa. Etupäässä ollut 185/60 13 ja 7"vanteet,nyt meinaan koittaa noita takapäästä jääneitä vanteita ja kumeja koska ajattelin suurentaa etupään jarruja 280mm.Nyt 260mm levyt joka nurkassa ja Wilwoodin dynalitet,ei jäähdytetyt levyt mutta meinaa lämmetä liikaa>pitää vaihtaa jäähdytettyihin.

Suurin osa B:n autoista painaa 1040kg ja ajaneet 205-225 renkaalla/ 8" vanteella.Nyt Mikko ainakin meinaa koittaa 245/40 17 ja 9" vanteella olevaa Kumhoa.
Leinolla 205/60 13 8" vanteella ja kovaahan Tommi noilla "Locost" kokoisilla mennyt.

Katajan Mikon starletissa miltei vakio kokoiset jarrut toki levyt takana mutta ei isot,sanoi jotta hyvin riittää.

0505972532 saa käyttää mutta ei oo pakko hei :lol:
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Re: HRF 2013 kauteen valmistautuminen

Post by pasi.t »

:wink: nyt on vihdoin projekti saatu talliin. kyllä kuvien mukaan on kait helpompi rakentaa auto kuin omasta päästä. monenlaista pientä ongelmaa odotellessa.
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: HRF 2013 kauteen valmistautuminen

Post by kippo »

pasi.t wrote::wink: nyt on vihdoin projekti saatu talliin. kyllä kuvien mukaan on kait helpompi rakentaa auto kuin omasta päästä. monenlaista pientä ongelmaa odotellessa.
eikös valmiista autosta ole helpompi rakentaa auto kun pienistä palasista ja monista eri autoista :roll:
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Re: HRF 2013 kauteen valmistautuminen

Post by pasi.t »

:lol: luulis ettei näin pieneen autoon mahdu isoja ongelmia. on se poijaat niin pieni, verrattuna locostiin.
Post Reply