Page 3 of 4

Re: Historic Race - Botniaring 2012 kesä

Posted: 16 Jul 2012, 12:31
by Jukka Ylikoski
Kiitti kaikille teknisestä ja muustakin avusta!!
Locost debyytti omalta kohdalta ohi, mukavaa oli!
Vielä kun sais lähdöt onnistumaan ja olis hereillä alusta asti...
Tossa Jyrin videossa näkyy, että surkean lähdön jälkeen vielä lisäksi melkein kolahti Subarun takakulmaan 1. kierroksella (pahoittelut).
Kun kattoo omaa ajolinjaa siihen asti niin vois kommentoida kuten Leijonapakki Juti aikanaan; "Älä mee sinne!" :roll:.
Jukka

Re: Historic Race - Botniaring 2012 kesä

Posted: 16 Jul 2012, 12:53
by slugmika
Juu sori, kirotusvihre :oops:
Enhän mäkään spinnannut kertaakaan, vai kuka se oli :D

Re: Historic Race - Botniaring 2012 kesä

Posted: 16 Jul 2012, 13:49
by Jari Kauttonen
Jukka Ylikoski wrote:Kiitti kaikille teknisestä ja muustakin avusta!!
Locost debyytti omalta kohdalta ohi, mukavaa oli!
Vielä kun sais lähdöt onnistumaan ja olis hereillä alusta asti...
Tossa Jyrin videossa näkyy, että surkean lähdön jälkeen vielä lisäksi melkein kolahti Subarun takakulmaan 1. kierroksella (pahoittelut).
Kun kattoo omaa ajolinjaa siihen asti niin vois kommentoida kuten Leijonapakki Juti aikanaan; "Älä mee sinne!" :roll:.
Jukka
Muista Jukka seuraavaan kisaan laittaa turvaverkko paikalle ettei tuu hylkyä sen vuoksi :wink:

Re: Historic Race - Botniaring 2012 kesä

Posted: 16 Jul 2012, 14:07
by tumpelo
Ei tartte verkkoo jos on armstrapsit, kuten Jukalla. Ellen sääntöä väärin muista...

T

Re: Historic Race - Botniaring 2012 kesä

Posted: 16 Jul 2012, 17:02
by Mika Hirvonen
Joo sääntöjen puolesta ei pitäisi olla ongelmaa.

Oli hienoa katsoa kisaa kun on paljon autoja viivalla. Vihdoinkin alkaa toteutua haaveet 15-20 auton kisoista. Iso kiitos kaikille jotka pääsivät paikan päälle.

Itsellä kisat meni formuloissa,tulosten puolesta, ihan kivasti. Lähtojen kanssa on vähän parantamisen varaa. Ekassa lähdössä ei ollut ykkönen kunnolla pesässä ja tokassa hävisi kytkin lämppärikieroksella. Ainakin sai ohitella.

Re: Historic Race - Botniaring 2012 kesä

Posted: 16 Jul 2012, 18:46
by Tomi Jutila
733 fiilikset jurvasta:
perjantaina tuli haettua rajat huolella,ainakin kolmesti spinnasin.paljon tuli ajettua pitkän tauon vuoksi että sai tuntuman kohdalleen.
aika-ajossa "henkilökohtainen" paalu kun kakelle en odottanutkaan pärjääväni,ero 0.5sek oli odotettua pienempi.startissa auto taas hiipi ja olis aivan varma penaltystä,kake oli tuntumalla mutta päälipun kyttääminen haittasi keskittymistä.penalty taulua en nähnyt muutenkuin ajamalla lenkin sen edestä ja numero olikin 719 joten sitten pääsi ajamaan vailla huolta siittä.yritystä oli kyllä kun kake oli suht lähellä muttakun ei rahkeet piisannu enkä hullunyrkällä viittinyt ajaa ettei tuu rikkinäisiä locoja.maalissa toinen 1.5 sek kakesta.
toka erä startissa ilman kässäriä ja kytkimen hakemista niin ei enää ryöminy :roll: kake vissiin teki koneen buutttausta niin päästiin pasin kans kärkeen alussa,sitten lisäsin yrkkää ja ajoin niin likellä kun osumatta voi ajaa ja pääsinkin pasista ohitte kärkeen.kake olikin odotetusti pian peileissä enkä kolarin uhalla ruvennut väkisin peitteleen kun auton rakennus/korjaus fiilis on nollissa ja lomalla voi tehdä vaikkapa jotain muuta kun korjata kolaroitua locoo.kakee vähän hiivistelin mutta yks sladi ja peli oli niiltäosin selvä mutta ajoin tosi huonosti ja pasi sai kiinni tasaisella ja virheettömällä ajolla.peilejä kun joutuu kyttäämään niin ajo vaikeutuu entisestään,pasi laittokin tosi tiukoille viimesiin kurveihin jouduin ottamaan voimakkasti peittävän linjan kun väkiste meinas tiimipomo mennä ohi.viimesessä kurvissa hajos pyöränlaakeri takaa ja rasvat jarrulle joten huoltoväli oli tarkoilla.
muuten oli erinomainen viikonloppu,paljon erinäisiä tapahtumia.partasen pekan autoa koitettiin oikeen tosissaan saada kisaan mutta lopulta oli pekankin pakko antaa periks.pekalla on todella yritystä uutena locost harrastajana mistä muutamat muutkin "uudet" locostelijat voisi ottaa mallia.muutama lempinimikin taisi syntyä porukkaan: hoikka-hammar ja molskis- tuomainen.ja selvishän mullekin miksi kippoon mekaanikko velipoika on niin erinäköinen,asiaan vaikutti huomattavasti että mekaanikko on VAIN jarkon entinen työkaveri.

Re: Historic Race - Botniaring 2012 kesä

Posted: 16 Jul 2012, 19:23
by Jukka Ylikoski
Joo, käytin hyväksi tuon sääntöjen "tai armstrapsit" kohdan. Ainakin ilmanvastus pienenee ;) ja lepatus vähenee/näkyvyys paranee. Myös autoon meno ja pois nousu helpottuu.

Sinänsä tuo verkko vaatimus lienee olemassa sen takia ettei kädet mene turvakehikon ulkopuolelle mällissä tai auton pyöriessä (keskipakovoima). Kuinkahan tuo sivulla oleva verkko estää käsien nousun pään yläpuolelle ja litistymisen kehikon yläputkien ja maan väliin..? Jos niingun menee kunnolla kerien...?

Jukka

Re: Historic Race - Botniaring 2012 kesä

Posted: 16 Jul 2012, 19:43
by Tomi Jutila
Jukka Ylikoski wrote:Joo, käytin hyväksi tuon sääntöjen "tai armstrapsit" kohdan. Ainakin ilmanvastus pienenee ;) ja lepatus vähenee/näkyvyys paranee. Myös autoon meno ja pois nousu helpottuu.

Sinänsä tuo verkko vaatimus lienee olemassa sen takia ettei kädet mene turvakehikon ulkopuolelle mällissä tai auton pyöriessä (keskipakovoima). Kuinkahan tuo sivulla oleva verkko estää käsien nousun pään yläpuolelle ja litistymisen kehikon yläputkien ja maan väliin..? Jos niingun menee kunnolla kerien...?

Jukka
en tullu kattoneeks miten noi trapsit laitetaan

Re: Historic Race - Botniaring 2012 kesä

Posted: 16 Jul 2012, 20:48
by Mika Hirvonen
Vetää kädet nippusiteillä rattiin kiinnii...

Re: Historic Race - Botniaring 2012 kesä

Posted: 16 Jul 2012, 20:56
by Tomi Jutila
Mika Hirvonen wrote:Vetää kädet nippusiteillä rattiin kiinnii...
jepjep,hyvähä sun on sanoo mutta mulla kun toi ratti pyörii kierroskaupalla molempiin suuntiin......jos laittain vaikka yhden kierrroksen verran valmiiksi vastaohjaukselle mutta kumpaan suuntaan...hmmmm?

Re: Historic Race - Botniaring 2012 kesä

Posted: 16 Jul 2012, 23:04
by mäkkäri
Perjantaina harjotuksissa tyydyttävää 17,5 aikaa mutta viikonloppuna ei sinnepäinkään.
Lauantain kisassa ok startti ja hienoa vääntämistä koko kisa 3 diemenin ja parin locostin kanssa. Viimisen kolmen kierroksen aikana sain noi kaikki ohitettua ja kun Kippokin vielä keskeytti niin maalissa 4. ja eka locost pysti kotio.
Pyhänä vähän nyykähti viivalle mutta kuitenkin muutaman pykälän nousu ekaan mutkaan. Muutama kierros Kipon vetämän letkan perässä kunnes kytkin alko luistaan ja jouduin päästään pari locoa ohi. Maalissa vissin 7. Hienoo tasasta kisaa oli siihen asti kunnes kytkin antautu.
Viikonlopun parhaaks ajaks jäi 18,6 joka jää jopa viime vuotisesta. Auto tuntu vaikeelta ajaa muttei kuski jaksanu paneutua säätöihin vaan koko vkl meni samoilla säädöillä. Tänään tulikin sitten ostettua avot taakse jos sais alustaa vähän parannettua. Ahvenistolla täytyykin sitten kontata muitten autot läpi ja koittaa matkia muita säädöissä. Sen verran täytys kuskista saada lisää irti että tulis ees niitä oho-tilanteita. Nyt kun ei vauhti riitä ees siihen.

Re: Historic Race - Botniaring 2012 kesä

Posted: 17 Jul 2012, 09:22
by Tero Harju
Hei SlugMika,

kyllä se taisin olla minä (728) kenen kanssa oli pieni tilanne 1. mutkassa ekassa harjoitussessiossa... keulapala meni ja syylärissä pikku reikä, joka onneksi sementillä tukkeutui. Mikähän piru siinä on, kun löytää suht. samanvauhtisen kaverin niin kisailuksi menee heti. Pahoittelut osumasta, ihmeellisesti valui sisäkaarteeseen spinnauksessa vaikka ratti oli tapissa menosuuntaan.

Edellisellä kierroksella vastaavasti pisti hieman säikähtämään kun samassa mutkassa nousi perässäsi radalle kivi joka pamahti suoraan visiirin yläreunaan niin että nuppi heilahti.

Muutoin viikonlopun ainut varsinainen ongelma oli, paitsi kammottavan tiukka, lähes "kemppi"-kova lukko, niin rikkoontunut laturi. 1. lähtö mentiin pelkällä akulla ja luulin virran loppuvan kahdella viimeisellä kierroksella, mutta prötääminen taisikin johtua bensan vähyydestä :D eli hyvin riittää isossa akussa yhteen lähtöön virta.

Kolmesta rikkinäisestä laturista sai sitten yhden ehjän, ja sillä mentiin sitten toinen lähtö. Hermo meinasi mennä kun laturivalo taas alkoi palamaan, mutta se osoittautuikin auringon kuultamiseksi lampunlasin "kiteistä" :)

Näillä varauksilla tosi kiva viikonloppu, ja nyt sitten räjäytetään perä ja yritetään päästä affelle mukaan.

Re: Historic Race - Botniaring 2012 kesä

Posted: 17 Jul 2012, 10:13
by Jari Kauttonen
tumpelo wrote:Ei tartte verkkoo jos on armstrapsit, kuten Jukalla. Ellen sääntöä väärin muista...

T
Niimpä se oli itse muistin noinkin hyvin säännöt. :oops:

Re: Historic Race - Botniaring 2012 kesä

Posted: 17 Jul 2012, 14:16
by Mika Hirvonen
Tomi Jutila wrote: jepjep,hyvähä sun on sanoo mutta mulla kun toi ratti pyörii kierroskaupalla molempiin suuntiin......jos laittain vaikka yhden kierrroksen verran valmiiksi vastaohjaukselle mutta kumpaan suuntaan...hmmmm?
Eli noi nipparit voisi lisätä vauhtia kun ratti ei pyöri niin paljoa... Ehdoitan 3% painonlisää jos vetää tumput nipparilla rattiin!

Re: Historic Race - Botniaring 2012 kesä

Posted: 17 Jul 2012, 22:45
by kippo
noniin yksi kisaviikonloppu taas lusittu vanhalla kalustolla uuden logostin ongelmista kärsien. kaikenlaista säätöä yritettiin mutta ei saatu autoa oikein mieleiseksi eikä paljon tulosta syntynyt ei voinut kärjen vauhtiin vastata samanlailla kuin kemorassa täytyi tyytyä köröttelemään neljäntenä ja katselemaan toisten vääntöä ensimmäisessä lähdössä mutta sitten kahdeksannella ringillä tapahtu ennen paluusuoralle kääntyvän kurvin jarrussa kauhea ravistus ja höyry nousi oikeasta takasesta luulin että vetarista hajos laakeri mutta varikolla tarkastelun jälkeen todettiin takasatulan irronneen ja oli lähtenyt kiertään vanteenkans kehää onneksi mitään ei hajonnut tehtii satulalle uusi kiinnike varikolta löytyneestä 3mm levystä laittamalla kaksi palasta päällekkäin ja saatiin tomilta uusi jarruputki joten meno jatkui toiseen lähtöön sunnuntaiksi ja taas kisaan kokeiltiin jotain tälläkertaa vanhaa säätöä ja kisassa surkean lähdön liian sutimisen seurauksena tunsin olevani locojen tientukkeena mutta kumminkin pikkasen itseäni ravistellen sain jonkunlaisen vauhdin päälle jottei ihan kahenpuolen menty ohitse ja sain varmistella nelos sijan maaliin asti parin taistelu kierroksen jälkeen kun kierrosaika huononi lauantaista sekunnilla niin kärkeen ei ollut loppukierroksilla edes näköyhteyttä.

edit tuossa kuitenkin katselin historiaa niin tein kuitenkin 705.selle jurvassa n.2,2 sekunnin kierros parannuksen ja jäin n.0,2 omasta parhaasta jonka ajoin 711 vuonna -09 aika-ajoissa mutta ei sekään olisi tänävuonna enää riittänyt kun nelospaikkaan

uuden kaluston valmistumista odotellessa 8) toivottavasti jo hämeenlinnaan auto saatas viivalle. auto teipattumelkein valmiiksi vielä kun joku tekis kartaanin ja vaihtas perän ja kattos tekikö kangen katkeeminen kipeetä lootalle