Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 24 Kesä 2017, 03:10



Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
 Historic Race Botniaring 2014 
Kirjoittaja Viesti
Ron Champion
Ron Champion

Liittynyt: 28 Maalis 2013, 20:05
Viestit: 597
Viesti Re: Historic Race Botniaring 2014
säästämisestä vielä sen verta että ihan minimi budjetilla ollaan ja yritetään jotenki aina saada jostain rahaa että pääsee kiertää koko sarjan. Ahvenistolle tulee kaksi uutta pyörää jotka oli hommattu jo viimevuoden lomarahoilla ja eteen jää loppukaudeksi kaksi käytettyä vielä ajokelpoista sarjaa.

Onneks siskot tuli jurvaan perjantaiks ni sai grillistä sapuskaa :)

Kippolle kiitoksia huippunopeasta korjauksesta ni ei jäänny yhtään vetoa väliin :)


08 Heinä 2014, 13:19
Profiili
Ron Champion
Ron Champion

Liittynyt: 31 Maalis 2012, 22:35
Viestit: 651
Viesti Re: Historic Race Botniaring 2014
Marko Leino kirjoitti:
Mika Lindqvist kirjoitti:
Joo marko viittas mun renkaisii... vasen takarenkaasta kaikki kuviot keskeltä kulunu. Oudosti kuluu vasen takapyörä huomattavasti enemmän ku oikea...?

Kaikissa kolmessa muussa renkaassa pinnat vielä ajettavissa kunnossa..

Oli muuten outoja viiltoja meilläkin siinä slicksissä pyörässa. Faija ajo jo toisilla takarenkailla sunnuntaina.


Oli siellä toinenkin, etufillarit ihan finaalissa. Ketään sen enempää osoittaen kunhan toin havainnon esille.

Kuskin puolen takakumi kuluu mullakin nopeammin.

Joo minulla oli liian vähän pintaa. Harmittavasti Pentep ei tullut kisoihin paikalle myymään renkaita. Jos kun mennään Affelle treenaan ja kisaan niin käyn hakemassa uudeen sarjan renkaita välipäivänä eli torstaina.


08 Heinä 2014, 13:51
Profiili
Ron Champion
Ron Champion

Liittynyt: 31 Maalis 2012, 22:35
Viestit: 651
Viesti Re: Historic Race Botniaring 2014
Minun kisaviikonloppuni alkaa jo tiistai-illan treeneissä. Pienillä säädöillä saan alustan luistamaan tasaisesti sekä etu- että takapäästä, mutta kierrosaika ei vielä parane sen ollessa 1.53.2. Torstaina homma jatkuu ja käyn vetämässä yhden vajaan setin, kun on pakko tulla varikolle, kun kytkin luistaa. Säädän kytkinvaijerin ja yritän uudelleen. Ei tule yhtään mitään luistaa niin paljon etten tahdo päästä takaisin ratavarikolle. Ajatus oli aloittaa kytkinremontti jo torstai-iltana, mutta sen verran vittutti, että aloittaminen venyi perjantaihin kello yhteentoista.

Kytkinkoppa auki ja levyt esiin ja karu totuus: parista levystä puuttuu koko kitkapinta. Lyhyt neuvottelu Antin kanssa hänen varakytkinpaketistaan. Sen jälkeen onneksi Petri ilmestyy paikalle ja vaihtaa minulle tuon koko kytkimen. Itse suoritin sen ajan erittäinkin tärkeää tehtävää eli painoin jarrua. Itse jatkan remonttia jousien kiristämisellä ja kytkinkopan asentamisella. Sen jälkeen vuorossa öljynvaihto, jossa Kippo avustaa vanhojen pois laskemisessa ja Petri käy rautakourallaan ruuvaamassa suodattamin irti. Itse saan uuden suodattimen paikoilleen ja uudet öljyt koneeseen ja kas kerkeän vielä pari settiä ajamaan. Kisatoimistossa parista viimeisestä setistä oltiin vailla kolme kymppiä.

Seuraavaksi sattuu uskomattoman hieno vahinko. Minä nimittäin olen vanhoilta jermuilta oppinut että renkaita voi tekohengittää, kun niihin laitetaan aivan äärettömästi ylipainetta (3.0 bar) ja ajetaan ne löysiksi. Eli kolmen baarin paineilla radalle muiden perään ja sitten se vahinko eli omasta kierrosajasta lähtee 1.5 sekunttia pois. Toiseen settiin pudotan vielä hieman paineita ja lähden Tomin perään. Tuloksena oma kierrosaikaennätykseni eli 1.50.1. Hämmentynein mielin lauantaita kohti.

Lauantain harjoituksissa pääsen kauden tavoitteeseen eli olen kerran Anttia nopeampi. Tästä tulee aivan uskomattoman hyvä mieli ja ikävä kyllä aivan tolkuttomasti liikaa yrittämistä aika-ajoihin. Aika-ajoihin lähdettäessä pyrin tarkoituksella Tomin peesiin että saan vetoapuja. Tomi on kuitenkin minullle hieman liian nopea ja oma suoritukseni päätyy kikkakurvissa komeasti soralle. Mika sanoi että minulla F4sen jarrupaikka eli aivan liian myöhään. Hävettää tunnustaa, mutta en todellakaan huomannut että minulla on uloskäynnin seurauksena liukkaamat renkaat, jolloin pyöräytin seuraavassa kurvissa Leinon eteen. Onneksi Leino oli hereillä ja sai auton pysähtymään ennen törmäystä. Homma jatkuu enkä vieläkään tajua että minulla on liukkaat renkaat, joten pyöräytän uudelleen katsomon kurvissa. Tästä kaikesta johtuen saan varoituksen holtittomasta ajosta. Sen jälkeen on pakko hidastaa riittävästi että saan edes yhden kierrosajan. Lopulta lähtöruuduksi tulee kuudes.

Kisassa jännitti niin paljon etten varsinaiseisti muista kaikkia tapahtumia, mutta oli äärimmäisen kiva ajaa peräkkäin kovaa. Park fermehen tultaessa ja autosta noustaessa yllättäen sain kuulla että minulla olisi paalupaikka sunnuntaille. Tämä ei pitänyt enään paikansa, koska Antti ajoi viimeisellä kierroksella paalulle. Rehellisesti sanottuna hieman harmittaa, mutta Anttia painostaessa kävin jo kerran hieman soralla, joten päätin ottaa varman päälle ja jättäytyä Antista, jotta tuomarit eivät aintaisi minulle mustaa lippua, kun oli se varoitus jo kerta alla. Jokatapauksessa aivan mielettämöt fiilikset lauantain jälkeen.

Sunnuntain kisa meni aivan täydellisesti uusintalähtöön saakka. Harmikseni uusintalähtö sai minussa aikaan aivan mielettömän yliyrittämisen, jonka seurauksena kolaroin ykköskurvissa Leinon kanssa. Jos jonkun videolla tuo tilanne näkyy, katsoisin mielelläni kun siitä voisi oppia jotakin.


08 Heinä 2014, 14:27
Profiili
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 11 Syys 2006, 16:54
Viestit: 1735
Paikkakunta: Espoo
Viesti Re: Historic Race Botniaring 2014
Renkaista sen verran, että rengaspalvelu pitäisi olla paikanpäällä Grand racessa.

_________________
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com


08 Heinä 2014, 14:47
Profiili WWW
Ron Champion
Ron Champion

Liittynyt: 31 Maalis 2012, 22:35
Viestit: 651
Viesti Re: Historic Race Botniaring 2014
Mika Hirvonen kirjoitti:
Renkaista sen verran, että rengaspalvelu pitäisi olla paikanpäällä Grand racessa.

Joo sieltä ostin viimeksi. Eikös Pentep ole siinä jossain radan lähellä, eli ei ole pitkä mutka käydä hakemassa renkaat?


08 Heinä 2014, 14:59
Profiili
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 11 Syys 2006, 16:54
Viestit: 1735
Paikkakunta: Espoo
Viesti Re: Historic Race Botniaring 2014
Joo Pentep on nykyään siinä moottoritien varrella. Ei ole pitkä matka radalta.

_________________
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com


08 Heinä 2014, 15:56
Profiili WWW
Uusi jäsen
Uusi jäsen

Liittynyt: 22 Marras 2008, 21:40
Viestit: 29
Paikkakunta: Laihia
Viesti Re: Historic Race Botniaring 2014
Ensimmäiset lähdöt 714:lla takana ja tavoite saavutettu eli molemmissa lähdöissä maaliin ja debytanttikorttiin leimat :D . Pieniä teknisiä ongelmia oli aluksi perjantaina ja kun auto ensimmäisen kerran toimi kunnolla innostuin uusilla renkailla liikaa ja pyöräytin auton lähtösuoran jälkeisessä mutkassa kaiteeseen. Vauriot oli onneksi pieniä ja pääsin radalle vielä samana päivänä. Kilpailulähdöissä pääsin ajamaan Harjun kanssa vähän kilpaakin ja perässä ajellessa aika-ajo ajasta lähti 2,5 sekuntia pois. Kivaa oli, tästä on hyvä jatkaa kuskin ja auton kehittämistä 8) . Kiitokset vielä kaikille viikonlopun aikana auttaneille, etenkin Antille majoittamisesta ja Kippolle tukivarren ehjäämisestä!

_________________
Harri Rinta-Torala
harri.rintatorala ( a ) gmail.com


08 Heinä 2014, 22:30
Profiili
Locost expertti
Locost expertti

Liittynyt: 06 Loka 2011, 15:36
Viestit: 546
Paikkakunta: Vaasa
Viesti Re: Historic Race Botniaring 2014
Taitaa mennä majoitus kiitokset enempi TRT:lle ja Kippolle kuin mulle.

Taas on yksi locost kisa lusittu.

Koko viikonlopun oli vauhti hukassa, vaikka torstaina ja perjantaina saatiikin alustaa paremmaksi.

Lauantain harjoitukset ihan ok, tosin Tero F yllätti koko porukan nopeudellaan, alkaa kolkuttelemaan jo ihan kärki paikkoja. Omasta aika-ajosta ei voi sanoa samaa....heti ensimmäisellä nopealla yläpallonivelen kiinnike napsahti poikki ja kuljettajasta tuli matkustaja kuten vidolta näkyy. Noh autoon kuitenkin yllättävän vähän vaurioita ja tukivarret, runkokiinnikkeet, yläpallon kiinnikkeet saatiin vaihdettua ja melkein säädettyä muutamaa minuttia ennen kisalähtöä, joka oli onnekkaasti liki 30min myöhässä. Lauantain kisaan viimeisestä ruudusta ja eka kurvin onnekkaalla(kin) valinnalla aika monesta autosta ohi jo eka suoralla. Sit hirmuinen takaa ajo kärkeä kohti, jota kovasti auttoi Tomilta puhjennut takarengas. Marko (Locostien) kärjessä kai ajeli aika varman päälle, mutta ei oma vauhti siltikään riittänyt kärkitaisteluun asti, tosin lopulta eroa oli vain 1,2 sekuntia. Tero puolestaan kuikuili peileissä vuoroin molemmin puolin autoa ja pisti inhottavasti lisäpainetta ajamiseen. Selkeästi kuitenkin hiljensi vauhtia pienen hiekan pöllyytyksen jälkeen ja tilanne vähän rauhoittui. Vapaamman ajamisen turvin nappasin viimeisellä kierroksella Terolta kisan nopeimman kierrosajan, eli ihan jees.

Sunnuntai aamuna vähän paranneltiin edellisen päivän säätöjä perinteisempiin arvoihin ja kisaan siis paalulta. Fazulle tyypilliseen tapaan viivalta poistuminen ei ollut järin vauhdikas ja Marko tuikkasi helpon näköisesti kärkeen. Onneksi ei kuitenkaan pitkäksi aikaa. Marko hiillosti kyllä sinnikkäästi takana, kunnes varikon ässä-mutkissa lipesi sen verran että sain hetken hengähtää. Tomi tuli takaa odotetun nopeasti ja melkein samantien ohi, pysyin kuitenkin suhteellisen lähellä perässä kunnes lähtö keskeytettiin Subarun parkkeerattua takasuoran päähän pahaan paikkaan. Eli edessä oli vielä yksi piinaava paikaltaan lähtö.....tutulla tuloksella, eli Subaruja tuli ohi sitten useampi, eksoottisesta ajolinja valinnastani huolimatta. Johanin kanssa pientä vääntöä, joka meinasi kostautua Markon yrittäessä ohi useampaankin kertaan. Takana tulevien kolaroidessa keskenään, pystyin taas keskittymään peilien sijasta keulan puolle, mutta Tomin teknisistä ongelmista huolimatta en ehtinyt ohi ennen ruutulippua, tosin eroksi jäi vain reilu sekunti.

Kiva, mielenkiintoinen ja touhukas viikonloppu siis taas takana.

Pientä jossittelun varaa aiheuttaa kisan jälkeen huomattu kaasuvaijerin venyminen / luistaminen, jonka vuoksi läpät ei auennut kuin 70%. Vastannee noin 15 hevosvoiman teho tasoitusta ja selittää monta mystistä tilannetta viikonlopun varrelta :P Tarkemmalla keskittymisellä tuon olisi varmaan huomannut jo aiemmin :(

KIITOKSIA taas hyvästä seurasta ja mukavasta viikonlopusta ja remppa avusta! Porukka alkaa käymään pieneksi, mutta eipä tuo tuntunut höpinöitä haittaavan.

_________________
Iteku tekkee, niin saa semmosen ku tullee.


09 Heinä 2014, 14:09
Profiili
Locost expertti
Locost expertti

Liittynyt: 06 Loka 2011, 15:36
Viestit: 546
Paikkakunta: Vaasa
Viesti Re: Historic Race Botniaring 2014
Ai niin ja Pasi kyllä mainitsi Lapuan videon perusteella tuosta kaasuvaijerista, vaan eipä tullu kunnolla kuunneltua! :( :(Kiitoksia vinkistä silti! Ehkä jo ensi kerralla osaa pitää korvat auki.

_________________
Iteku tekkee, niin saa semmosen ku tullee.


09 Heinä 2014, 14:24
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 54 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com