ahveniston 07 teltta paikkoja

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Post by Tomi Jutila »

meiltä tulee linja auto paikalle perjantai iltana,itse tulen aikaisemmin jos radalle pääsee ajamaan kohtuukorvauksella???
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Post by markku »

unohdin puten :oops: . puteltahan tulee 6x8 teltta kanssa :lol: . telttoja ainakin on riittävästi :wink: . jos kasais toisen teltoista niin että jarkko ja putte mahtus samaan telttaan . silloin ei luulis varikko väen huomauttelevan. mahtus kalustoo vielä teltan taaksekkin.


oltiin puten kanssa yhteyksissä. voi jättää oman telttansa kotia jos saa paikan jarkon teltasta.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Post by markku »

locostit ahvenistolla lisääntyny ja vähentyny. kokonais määrä siis pysyny :lol:
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Post by Johan Svahn »

Lycka till kaikki :!:
En pääse paikan päälle tällä kertaa.. :roll:
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Post by markku »

tomi kyseli perjantain reenin aikataulun kun ei missään ollu selvästi. 16-18 saa ajaa rataa ympäri :lol: .
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Post by pasi.t »

:!: MUISTAKAA SAMMUTTIMET VARIKOLLE :!:
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Post by markku »

appara ajettu.
tomi viikonlopun nopein ajallisesti.

eka lähdössä tomi tumppas auton lähtöön ja jäi porukan keskelle. itse sain hyvän lähdön ja pääsin locostien johtoon. eka kierroksella rytisi taas samassa kohdassa kuin viime vuonnakin :twisted:. osa porukasta on tottunut ajamaan vain parasta linjaa katsomatta sivulleen. viime vuodesta viisastuneena en nyt väistänyt enkä nostanut jalkaa kaasulta. lippua tuli taas mutta kun kutsuivat torniin ja näkivät videon niin lippu siirtyi toiselle kuskille. sama auto törmäsi kupeeseeni vielä toisenkin kerran samassa lähdössä kun kiersin ulkokautta ohi yhdessä radan nopeimmista paikoista. siinäkin osumassa syy oli tuomariston mukaan kaverissa. joten ei lippuja mulle. aurausta autoon 27mm. ei häävi ajettava :cry: . pystyin pitämään voiton. jarkko toinen. putte kolmas. petri käynti häiriöisellä autolla neljäs. puola halki. en osannut vaihtaa ajoissa :? puuttui huolto ohjelmasta. tomi joutui keskeyttämään kardaanin katkettua. öljypohjakin halki (kanttarin ylityksestä?). hegen autoon ei kerenny tulla uusia tukivarsia kisalähtöön rikkoontuneiden tilalle. pirun harmi että eka kisa oli lauantaina. normaali sunnuntai aikataululla hege olis ollu viivalla.

toisessa kisassa jarkolla jäi auto hieman ruutuun. katselin vain jarkkoa niin tomi pääsi sisäpuolelle ja ohi. olis voinu vetää luukun kiinni mutta kun säännöt sanoo että pitää jättää tilaa jos pääsee rinnalle. ajeltiin vähän aikaa peräkkäin mutta sitten tomi pääsi isästään hyvin ohi mutta minä jäin jumiin taakse. pääsin lopulta ohi kun ajoimme puolikierrosta rinnakkain. lähtösuoralta- suolenkille. todella hyvää kilvanajoa ei osumia. tänään annettiin tilaa kaverillekkin.pääsin karkuun kun pääsin ohi mutta tomi oli karannut jo niin kauaksi ettei ollut järkeä lähteä riskeeraamaan kakkostilaa. jarkko kolmas. petri neljäs. putte viides. hegeltä irtos vaihde vaijeri.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Post by hege »

Ei toi vaihdevaijerin irtoaminen menoa haitannut, silti tuntui tulevan autoja perä edellä vastaan ja yhdellä vaihteella tuli ajettua viikonlopun paras kierroskin. Öljypainevalon jatkuva syttyminen teki sen etten viitsinyt loppuun asti ajaa.

Viikonloppu meni ihan hyvin, saatiin taas autoa testattua eteenpäin. Ahvenisto ei ehkä kuitenkaan ole se rata millä kannattaa hakea luottamusta autoon. Aika-ajoissa todennäköisesti jumitti kaasupoljin niin jarrutusmatka ei tarun mutkassa riittänyt, tuntui hölmöltä kun ei vielä ajanut täydellä nopeudella ja luulin jo että jarruissa tjms. on vikaa... Hetken ehdin jo miettiä rata-ajon lopettamista.

Ensimmäinen lähtö missattiin juuri ja juuri, ehkä oltais ehditty varikolta kisan keskivaiheilla mukaan autolla jonka pyöränkulmia ei olisi ehditty säätää.

Sunnuntaina sain warm-upin ajettua läpi ja autoon asennettiin iskarit (olivat ihan löysimmällä) ja siitä tuli paljon helpompi ajettava. Toiseen lähtöön lähdin kaikkien muiden perästä, ja ajattelin ajella rauhassa kunnes tuli ensimmäinen mutka vastaan. Mummoilu ei oikein sovi meidän tyyliin niin lähdin tietenkin likaisella linjalla ohittamaan muita, ja liukas kohta aiheutti pienen sladin tyngän jonka takia tönäisin vähän takapyörällä fiattia (pahoitteluni). Suolenkillä sattui myös ensimmäisellä kierroksella pyörähdys kun moottori saatiin vihdoin toimimaan ja se vastasi hiukan eri tavalla kaasuun. Sattuneista syistä en luottanut autoon jarrutuksissa, niin muiden ohitus oli hieman haastavaa. Toisella kierroksella vaihtomekanismi murtui moottorin päästä ja loput tuli ajeltua yhdellä vaihteella. Kolmannella kierroksella auto vilkutteli öljypainevaloa, ja vaikka hidastin tahtia se ei vaikuttanut. Päätin keskeyttää ettei moottori hajoa.

Kiitokset muille locost harrastajille, olitte suureksi avuksi varikolla! Ensi kisaa varten on tarkotus testata lisää ja saada auto luotettavaksi. Hinta-laatusuhde tuntuu olevan kohdallaan kun testaamattomalla autolla voi ensimmäistä kertaa radalla ajaa 1:33,9, monella 10 kertaa kalliimmalla autolla näihin aikoihin ei pääse koskaan.
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Post by Tomi Jutila »

muuten tuosta r1 koneen öljynpaineesta...itselläni ollut tänäkesänä ajossa kaksi eri moottoria joissa molemmissa öljynpaineet käyttäytyneet samanlailla: bilteman painemittari (paine otettu kannenpäästä) näyttää kylmällä koneella 3 bar josta hiljalleen laskee koneen lämmettyä näyttämään nollaa.öljynpainevalo 0.35 bar kellolla tuikki jo kemorassa kuin jouluvalo ilman mitään tolkkua en ole mokomasta välittänyt,antanut mennä vaan :shock: :shock:
elikkä veikkaisin koneesi olevan ihan kunnossa.

J.K teillä bogeyracingin pojilla on kyllä ihailtavan rento ja rauhallinen meininki tuolla varikolla... tyyliin parempi vähän myöhässä kun ei milloinkaan. :D
mm.kun olin itse jo menossa toiseen erään varikolla niin hege oli menossa vasta kättelemään pikkuveljeään.
TSEMPPIÄ pojat ja terävänä alastarolle.
Last edited by Tomi Jutila on 21 Aug 2007, 16:12, edited 1 time in total.
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Post by markku »

meillä 0,4 anturi kiinni. ei pala kun varikolle tullessa kuumalla koneella jos kierrokset putoo aivan olemattomaksi. toisella koneella vetelissä kun valo syttyi kurvissa niin suoralla tuli kanki ulos koneesta :cry: . taitaa olla aika yksilöitä nämä koneet. mitä vaikuttaa öljyn jäähdytys? mulla jäähdytin muilla taitaa olla koneen alkuperäinen vesikiertoinen kiinni.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Post by Tomi Jutila »

kattelin tuossa omia incar filmiä ja kyllä kardaanirikko menee omaan piikkiin,kakkonen pesässä startissa oli liika kova paikka kardaanille.kaupantekiäisinä vielä neulansilmässä oikein kunnolla ulkokanttarin yli mikä vaurioitti öljypohjan.
pienenä lohdutuksena itselleni toisen erän ajo oli tähänastisista suorituksista paras,pysyi pää kylmänä kokoajan eikä kanttarit ylittynyt ja muutenkin suoritus oli siisti.pientä lisämomenttia aiheutti polkimille tullut öljy,lattia oli huleillaan öljyä puolet kisasta,onneksi ei päkiöillä vaan kantapäillä :shock:
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Post by Tomi Jutila »

yamahan öljypaineista vielä...tehdas ilmoittaa kuumalle koneelle 0.4 bar,bilteman mittarin asteikko on barin tarkkuudella viisari ei ihan makaa nollatapin päällä mutta ehkäpä se näyttää juuri sitä 0-3-0.4 baria.on aika vaikea tuollaisesta hehtaarimittarista sanoa. kun mulla 0.35 kello tuikkii välillä niin olisko paine sitten kannenpäästä mitattuna juuri tuossa 0.3-0.4 haarukassa??
Post Reply