näkyvyys/luokan jatko

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Post Reply
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

näkyvyys/luokan jatko

Post by markku »

alkaa porukka epäillä locostluokan jatkoa kun ei autoja ilmesty lisää :cry:. nyt oli pikku viittaus luokan tilaan jo vm lehdessäkin jurvan kohdalla. autoja on tekeillä paljon mutta ei meinaa valmistua millään. nyt tarvittas hyvää puhemiestä joka veis luokkaa eteenpäin ja sais porukan innostumaan luokasta :lol:. murheena on se että tällä hetkellä ajavat ja autoa tekevät eivät pidä tarpeeksi meteliä tekemisistää. josta johtuen ulkopuoliset luulee ettei locost rintamalla tapahdu mitään.

MITÄHÄN ASIALLE VOITAISIIN TEHDÄ? :twisted:
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
PMC
Jäsen
Jäsen
Posts: 84
Joined: 12 Jun 2006, 13:46
Location: Hollola
Contact:

Post by PMC »

Itse näkisin, että ainakin seuraaviin ongelmiin pitäisi saada parannusta:

Kun on tullut puhetta Locost luokasta moottoriurheilua harrastavien ihmisten kanssa, niin yksikään ei ole tiennyt mitään luokasta! Edes muissa rata-autoluokissa mukana olevat henkilöt eivät ole tienneet mitään Locostista. Onko kellään suhteita esim. VM:n suuntaan? Pieni Locost rakennusartikkeli "moottoriklinikalla" lisäisi kummasti luokan tunnettavuutta?

Etelä-Suomessa ei ole tietääkseni Locost projekteja käynnissä? Suurin osa Locost harrastajista taitaa asua aika pienen ympyrän sisällä?

Mistä uudet Locost harrastajat löytyvät? Itse näkisin, että uudet Locost harrastajat löytyvät ennemmin muista moottoriurheilulajeista ja autojen rakentelijoista kuin toisista rata-autoluokista? Itsekin löysin Locost luokan netistä "vahingossa" toisenlaista projektia etsiessä. Ilman Kellosalojen Internetsivuja en olisi todennäköisesti aloittanut Locostin rakennusta. Norjan kuljettajalistaa selatessa tulee vastaan tuttuja nimiä muista lajeista. Esim. Roy Snellingen oli aikansa parhaita motocross ajajia pohjoismaissa..

Locost harrastajat rakentavat autonsa itse, mutta olisiko esim. näille sivuille mahdollista kerätä lista Suomen osatoimittajista / hinnoista. Projektin aloittamista suunnittelevalle olisi paljon helpompaa jos tietäisi, että xx henkilö myy lasikuituosat xx € hintaan ja xxx tekee tukivarret hintaan xxx € jne. Englannissa suuri osa uusista rataLocosteista tehdään valmiista "Kiteistä" Monia rakentajia helpottaisi, jos Locostin voisi rakentaa Suomessakin Kitistä kilpailukykyiseen hintaan.

Suomessa on useampi valmis / lähes valmis Locost, joilla ei ole ajettu tänä vuonna kilpaa. Onko yksikään auto vielä vaihtanut omistajaa? Esim. meidän tiimimme voisi olla valmis ajattamaan ensi kaudella kahta autoa, jos löytyisi budjettiimme sopiva auto / rullaava kori.

Monet rakentajat tekevät autojaan "piilossa". Minua ainakin kiinnostaisi seurata muiden projektien etenemistä. Kuten sanoin aiemmin, niin ilman Kellosalojen projektisivuja en olisi varmaan hommaan innostunut. Kaikkien rakentajien ei tarvitse alkaa omia sivuja tekemään, mutta voisihan tämän sivuston Projektit osioon kertoa rakennuskuulumisiaan. Minä voisin liittää juttuihin tarvittavat kuvat, jos saisin ne sähköpostilla?

Rakennusterveisin,
Jani Kaukiainen
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Post by markku »

kaikki halukkaat mukaan kehittämään locostin toimintaa. esim syyskokous/pikkujoulut missä? olis taas hallituksen valinta vuorossa. joten halukkaat pääsee varmasti puikkoihin.

viimevuonna sain kisajuttuihin locosti myönteisyyttä tuttujen kautta.

voishan sitä taas yrittää myydä 704 autoa. jos nyt kelpais jollekkin :oops:. tosin kotiväki haluais auton siirtyvän siviililiikenteeseen (kauppakassiksi) sivuvaunu uralin kaveriksi :lol: .
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
SporttiJanne
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Posts: 2
Joined: 08 Sep 2006, 18:08
Location: Naantali
Contact:

Post by SporttiJanne »

Meidän kahden auton projekti taitaa olla yksi noista vähin äänin tehtävistä. On hienoa, että jotkut jaksavat ja ehtivät pitää ääntä projekteistaan eri tavoin - toivottavasti jaksavat edelleen. Itsellä työ (muitten autojen trimmailu) vie kuitenkin suurimman tarmon isomman metelin pitämiseen.

Niin, kyllä me Etelä-Suomessa olemme - tai ainakin Lounais-Suomessa..

Vuosia Englannin suuntaan alan kauppaa käyneenä monet tarvittavat osat ja tarvikkeet lokost-autoihinkin löytyy edustamani yrityksen valikoimista. Englannista kuituosatkin tulivat. http://www.sporttiauto.com

Kun nyt saisin päätettyä minkä moottorin omaan autoon laittaisin, niin saataisiin hommaa eteenpäin. (Toisen auton kone lienee Fiiatin?).

Syyskokous tai jokin muu kehityspalaveri kiinnostaisi kyllä - mitä lähempänä - sitä parempi.

Nähdään ja jutellaan Alastarossa lisää (?).
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Post by Mika Hirvonen »

Locost tuntuu todella mielenkiintoiselta luokalta, mutta harva tietää siitä Suomessa. Itse törmäsin näihin sivuihin ihan vahingossa etsiessäni tietoa endurancesta. Itsellä heräsi kiinnostus niin paljon, että olisi tarkoitus aloittaa auton rakennus syksyn aikana. Parhaillaan on Yamaha moottorin etsintä käynnissä. Tämän tyylisistä rakennuspuuhista ei kauheasti ole kokemusta, joten aikaa menee paljon jo pelkästään asioden opiskeluun ja tiedon etsintään.

Mika
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

mistä tietoutta?

Post by pasi.t »

:?: ei muuta kuin rohkeasti puhelin käteen ja soitto sellaiselle tai paremminki sellaisille henkilöillö jotka ovat jo rakentaneet auton. veikkaan että kukaan ei panttaa tietoa. itse olen istunut kymmeniä tunteja puhelimessa ja säästänyt paljon aikaa ja rahaa, siis soitelkaa.. :idea:
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Post by markku »

jaa siitäkö ne isot puhelin laskut johtuu :shock:. ei vaan puhelin on hyvä väline. asiat selviää monesti kerralla puhelimessa. jos jotain ei ole tiedetty on asiaan yritetty löytää vastaus aina joku on asiaa miettinyt/kokeillut. ensikertaa kilpaautoa rakentavalta loppuu motivaatio kun tulee vaikeuksia ja sitten projekti venyy. turha kaikkien on hakata päätä seinään kun osa on jo päänsäryn kärsinyt. ainakin minulle saa soittaa vaikka asia tuntuisi kuinka vähäpätöiseltä ja samaa uskon muistakin. koska kaikille tärkeää on että locost luokka kasvaa ja voi hyvin :lol:.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
PMC
Jäsen
Jäsen
Posts: 84
Joined: 12 Jun 2006, 13:46
Location: Hollola
Contact:

Post by PMC »

Olisiko joukossamme ketään kirjoitustaitoista? Mitä mieltä porukka olisi siitä, jos joku kirjoittaisi pienen jutun Locostista. Tehtäisiin valmis paketti, jossa olisi kuvat ym. info mukana. Sitten toiminnassa mukana olevat voisivat tarjota juttua paikallisiin lehtiin. Ainakin täällä meidän suunnalla on lehdissä usein harrastejuttuja eri moottoriurheilumuodoista. Tällä tavoin voitaisiin tavoittaa potentiaalisia harrastajia, jotka eivät käy kisoja katsomassa?

T:Jani
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Post by markku »

passaa mulle :lol: . kunhan mun ei tarvitse kirjoittaa :oops:. ei sitä itkemättä kukaan lukis kuitenkaan. mutta jos joku korkeammin koulutettu kirjottas :wink: tulis vähemmän kirjoitus virheitäkin . kaikki näkyväisyys on hyvästä jos nimi on oikein vai mites se menikään :roll: .
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Post by Johan Svahn »

toivottavasti minä en joudu kirjottamaan.. :D :D välillä tuntuu että ruotsikaan ei luista.. :D

idea on hyvä, mutta olisi hyvä jos kisoissa olisi ainakin 10-15 autoa mukana. Muuten ihmiset ihmettelevät että miksi on noin vähän autoja.. mitä siihen vastataan? no, kestää niin kauan rakentaa Locostia.. :?
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
Post Reply