HGR -08

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Post by markku »

miks kukaan ei vaivaudu nykyään kirjoittamaan yhteenvetoja kisa viikonlopuista nettiin :?:
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Post by Tomi Jutila »

ahveniston kisa meni oikeastaan niin kuin pitäis aina mennäkkin.
perjantaina haettiin joitain kaasarin säätöjä mutta palattiin kuitenkin takaisin vanhoihin paitsi pensanpinnat joita nostettiin entisestään.

aika ajossa ajoin ekan nopean poikkeuksellisesti jo heti ekalla täydellä kiekalla,tarkoituksena oli ajaa varma aika alle jota vois yrittää parantaa myöhemmin.kierros onnistui loppupelissä täydellisesti ja kun rata voideltui huolellisesti öljyllä ja tarun kurvissa oli tuplakeltaiset ei aikaa voinut enää parantaa,tuloksena koko porukan nopein aika.

ekassa erässä pääsin startista kärkeen ja annoin mennä täysiä vaikka muut eivät enään peilistä näkyneet.parikierrosta ennen maalia alkoi mielikuvitus tuottaa jotain outoa ääntä joten suoralla en kierrättänyt ihan täyttä.maalissa ykkösenä,tero toinen ja hirvosen mika uudella autolla hienosti kolmas.

toisessa startissa pääsin taas kärkeen ja annoin mennä taas täysillä kunnes pari kierrosta ennen maalia lähes koko rata öljyssä.vauhti piti pudottaa ihan köröttelyksi ja luulin että muut tulee heittämällä ohi...mutta eipä peileistä näkynytkään ketään joten taas lähtö ja luokka voitto.jarkko toinen,tero kolmas

auto toimi lähes täydellisesti.molemmat paalut,nopeimmat kierrokset, luokka/lähtövoitot ja sarjamestaruuden varmistaminen.tällaista kisaa pitää sitten muistella kun kaikki ei natsaakkaan....
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Post by Mika Hirvonen »

Ok, mulla nyt sitten eka kisa takana. Perjantaina ajot jäi viiteen kierrokseen, kun vesiletku rikkoontui. Letku oli asennuksessa vaurioitunut sisältä, joten ei voi syyttää kuin itseään.
Lauantaiksi saatiin värkättyä uusi letku ja ajot jatkui koko loppu viikonlopun ilman suurempia ongelmia. Aika-ajossa taisin olla Locostien kolmas ja sillä ruutu 8. Kisassa itse lähtö oli aika huono, koska en ollut koskaan lähtenyt autolla paikaltaan tosissaan liikkeelle. Ekassa mutkassa sain aika hyvin paikattua ja lopulta ajettiin Teron kanssa kisaa oikeastaan koko ajan. Kippo tuli meistä molemmista ohi, mutta keskeytyksen takia sain ekan poksun heti ekalla yrittämällä. Ihan jees.
Sunnuntain kisa oli vähän pettymys radalla olleen veden/öljyn takia. lähtö vielä huonompi kuin ekassa kisassa. Auto melkein stumppasi ruutuun ja porukka lappasi ohi molemmilta puolin. Alussa oli hyvää vääntöä Tonin kanssa ja parink kierroksen jälkeen saatiin Tero kiinni. Luulen että olis ollut hyvää vääntöä loppuun asti, mutta öljy sotki ainakin mun suunnitelmat kokonaan.
Ajo tuntui koko ajan paremmalta ja autoakin saatiin säädettyä moottorin ja iskareiden osalta paremmaksi. Uskon, että autossa on potentiaalia parempaankin. Toistaiseksi kuskilla ja autolla on vaan liian vähän kierroksia alla.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Post by pasi.t »

:D nyt ei kerkiä vielä kommentoimaan eikä kirjoittamaan kun toi peukalo on edessä.
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Post by kippo »

eipä ole mun viikonlopusta paljon kirjoittamista ja perjantaina revennyt rintalihas on niin kipee ettei tahdo kirjoittaminenkaan onnistua kui vasurilla (ei ollutkaan kylkiluut murtunu)
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Post by hege »

Viikonloppu meni omalta osalta hyvin. Kaks lähtöä ja kummastakin saan debytanttikorttiin merkinnät ettei tarvi ensvuonna käydä rataleimaa uudestaan.

Löyty syy miksei tiedonkeruu ole mutamana kertana aiemmin toiminut (gps antennin liitin on huono) eikä isompia haavereita ollut. Mitä nyt vaihdekeppi meni kerran rikki (kiitokset Kipolle hitsausavusta)... Myös toinen takasatula löystyi ekassa harjottelussa. Ei kuitenkaan tarvinnut kertaakaan keskeyttää ajoa tai jäädä radan varteen odottelemaan hinausautoa.

Harjottelun piikkiin meni, ajanut tolla autolla aiemmin n. 10 kierrosta ahvenistolla. Vähän jännitti ajella, ainakin Mika tietää syyn miksi :wink:

Saa nähdä alastaron kisan suhteen että ehditäänkö tehdä auto ratakuntoon... Muutoksia pitäis tehdä melko paljon ennenkuin taas uskaltaa radalle.

Ois in-car kuvaa kaikista ajoista paitsi ekasta kisalähdöstä jolloin osuin yhteen Kyntäjän kanssa (sori vielä kerran). Kunhan kerkeän taas editoimaan ja netin ääreen niin vois lähetellä pätkiä youtubeen.
Dohc4x4
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 251
Joined: 19 Jun 2006, 21:46
Location: Sein

Post by Dohc4x4 »

Tutkalla mitattuja nopeuksia lähtösuoralla, tutka oli mäen päällä.

Lauantain kisa-aikoja

702 Jutila 174 km/h
707 Kellosalo 176
722 156 pari ja 163 paras

Sunnuntain kisasta mitattuja

702 Jutila 175 km/h monta peräkkäin
711 Kippo 173
707 Kellosalo 150
709 Tervola 147, 152 ja paras 164
721 Hirvonen 153
722 Kyntäjä 153
719 Tallbacka 153

Kellosalo ja Kippo taisi ajaa niin ruuhkassa että ajoissa on varmaan
tarkistamista, johtuen mittauspaikan ja tutkan pitkästä välimatkasta
sekä ruuhkasta (monta kohdetta joista osa jarrulla ja osa kiidyttää)



Roadsportista (warm up) Junnonaho 192 km/h
Sunnuntaina Junnonaholle (kisa) 183
R. Flomanin BMW:lle muutama (kisa) 177 ja paras 183
Pete
0405883436
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Post by Mika Hirvonen »

Nopeasti laskettuna 721:n teoreettinen huippunopeus on 168km/h.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Post by hege »

Bogeylocostin tiedonkeruun mukaan 172.943 km/h gps nopeutta kierroksen 4 alussa. Kun rata oli tän jälkeen liukastettu niin suunnilleen 160-165km/h pääsuoran jarrutukseen. Varmaan toi tutka huijaa vähän alaspäin kun se ottaa kulmassa ylhäältä katottuna?

Ekalla kierroksella (tokan kierroksen alussa) toi 153 oli totta... :)

Incar videoa toisesta lähdöstä: http://www.youtube.com/watch?v=APAUx9rWoLc
Post Reply