Page 2 of 3

Re: Historic Race 2011 - Kemora osakilpailut 3 & 4

Posted: 07 Jul 2011, 22:51
by Tero Kellosalo
Tomi Jutila wrote:seura tekee kaltaisekseen....tero innostu jurvan kisassa vetää pitkälti toista sekkaa kovempaa kun soolona,se pistää yrkkään lisää kun on kirittäjiä :wink:
Mikäs sielä peräsä hiihellä... :wink:

Re: Historic Race 2011 - Kemora osakilpailut 3 & 4

Posted: 10 Jul 2011, 19:43
by Tomi Jutila
702 erä1:

pääsuutin irti ja venttiilinjousi ilmeisesti poikki,8:s

erä2

sammu lähdönkeräilyyn, pääsulake 10A palo olis pitäny olla 30A kun laitoin flektin päälle.ei ollu oma eikä tiimin laittama vaan ihan verokirjalla maksetun autosähkärin laittama.kotona isompi nalli ja laakista käyntiin.kittisähköissä vissiin vähempi virran tarve kun yamahan omissa mitkä viimeisenä oljenkortena otettiin käyttöön...niimpä kyl mä sen ny tiiän ja vian olis kerenny kyl korjata lähdönkeräilyssä jos oli vaan tajunnu/varasulake oli vieressä.

Re: Historic Race 2011 - Kemora osakilpailut 3 & 4

Posted: 10 Jul 2011, 21:23
by pasi.t
:( olipa huonoa tuuria sullakin. onneksi ei ole kallis vika, meinaan sitä sulaketta.
tonin auto tais ehkä itse korjata itsensä, kun huolto ei osaa. ihan lopussa oli kuulemma nielaissu jotakin, ja alkoi ottamaan kierroksia. sinällään harmi, ku olis tehnyt vaikka pari päivää aiemmin sen.

Re: Historic Race 2011 - Kemora osakilpailut 3 & 4

Posted: 10 Jul 2011, 22:17
by Tero Kellosalo
Mukava viikonloppu kaikkineensa.. Sateella vaan ei päässy minnekkää.. Mut auto täysin ehjä..vaikka vois olla rikkikki..viitaten videoihin.. :lol: Nyt Lomalle!! :wink:

Sade kisan ohjelma numero.. :D :shock: http://www.youtube.com/watch?v=JzsoRQA1po4
Eihän se ollu ees liki ettei Markkuun osunu.. :wink: http://www.youtube.com/watch?v=FtApIh8MTM4

Re: Historic Race 2011 - Kemora osakilpailut 3 & 4

Posted: 10 Jul 2011, 22:59
by KakeK
Kisat ok.2 ja 2. Lauantaina sateellä vääntöä mikan kans 1 tilasta tuloksena locostien nopein kierrosaika. Sunnuntai kuivahko kisa mika karkas kun joutu jutilan vanhemman kans ajaa kilpaa, takaa ei uhkaajia ja köröttelyä maaliin toisena.

Re: Historic Race 2011 - Kemora osakilpailut 3 & 4

Posted: 11 Jul 2011, 00:55
by markku
ensinnäkin kiitos terolle hyvästä väistöstä. meilläkin sentakia kalusto lähes ehjänä :mrgreen: .


meillä viikonloppu oli ainakin suht tapahtuma rikas :roll: . mutta kivaa oli koko rahalla :lol: :mrgreen:

perjantaina:
hyvissä ajoin paikalle. ajamaan kun lähdin niin tajusin heti ettei pyöränkulmien suuntaus ollut onnistunut toivotulla tavalla. oikealle käänty omia aikojaan ja vasemmalle ei oikein ollenkaan :oops:. eka yrityksellä ajaksi kuitenkin 1.18.00. toisen kerran kun menin radalle niin toisella kierroksella vedin pääsuoran päästä täydestä laukasta ulos. meni metsänrajaan asti. kaikki pohjapellit irti ja tukivarret solmussa. hinurilla oli aika homma hakea auto pois niin kaukaa. mutta kun varikolla katsottiin ettei jako ollut sekaisin niin vesa pajoitti auton takaisin nippuun illan aikana. hyvä huoltomies on kullan arvoinen :lol:

lauantai:
vapaa harjoitus piti aloittaa sattuneesta syystä hieman varoen :oops: . sitten kun nostettiin vauhtia niin joku ystävällisesti rasvasi radan ajaksi 1.18.2.
aika ajoon hölmöilin ja menin viimesten joukossa jonoon odottamaan radalle pääsyä. ei ainuttakaan vapaata kierrosta ja aika jäi huonoksi 1.18.1. kisan 5 lähtöruutu oli järkytys. odotin paljon huonompaa ruutua. tuntui usealla menevän aikaajot käsilleen.
sade kelin kisa alkoi kohtuullisesti mutta lopussa rupesi lipsumaan ja putosin kipon perästä.locostien 4. ajaksi huono 1.31.2. sunnuntain kisaan vasta 9 ruutu kun subaruissa oli useita nopeampia sateessa. oliskohan kannattanut vaihtaa sadekelin alusta :mrgreen:

sunnuntai:
aamulla ei roppa päästänyt warm uppiin ollenkaan :? kisassa lähtö epäonnistui täydellisesti. hyytyi ja vaikka yritin kytkimellä herätellä niin ei meinannut millään lähteä liikkeelle. lähes kaikki varman tuli ohi ennenkuin pääsin liikkeelle. yritin riehua sitten ylemmäksi auto kerrallaan. osan kanssa sai vääntää oikein tosissaan :lol: . sitten kun sain vapaata paanaa niin ajoin teron kiinni nopeasti mutta ohitus yritys meinasikin päätyä huonosti kuten teron videosta näkyy. vika oli minussa kun en huomannut sisälinjalle valunutta nestettä josta lähdin kirjoittamaan. jarruttaamaan aloitetiin teron kanssa molemmat hyvissä ajoin. pyörähdyksen jälkeen ei oikein enää syttynyt ajamaan. köröttelin maaliin. luokan 5 ajaksi 1.17.6.
:lol: nopein autonmoottorisen kierrosaika viikonloppuna kuitenkin :lol:

jos harraste puolen raja oli 1.17.5 niin jäin hyvin harrastepuolelle 8) . kippokin lunasti paikan harraste puolelle vaikka en olisi ikinä uskonut niin käyvän :lol:

kiitokset varikko seurasta psykedelia/korrek osastolle 8)

yritän laittaa jossain vaiheessa videoita hölmöilyistä nettiin

Re: Historic Race 2011 - Kemora osakilpailut 3 & 4

Posted: 11 Jul 2011, 13:37
by tumpelo
Ensinnäkin Kemoraa voitais siirtää selkeesti lähemmäs Tamperetta...
Toiseksi pitäisi olla joku motorhome, jossa kisaviikonlopun varustus on valmiksi pakattuna itse koskematta... Teltta ja ruokailuhommat menikin jo tuohon malliin, kiitokset "palveluntuottajille" ja mekaanikoille :)

Mutta muuten oli kyllä erinomaisen hauskaa. Pääsi jopa hetkittäin ihan ajamaan kilpaakin. Olkoonkin että se perustui pitkälle juurikin kilvanajokumpaneiden tekniikkamurheisin. Mutta sehän on toisaalta osa motorsporttia.

Teippauskin täytti tarkoituksensa, maaginen 1:20 meni lopultakin rikki.

Tätä lisää!

T

Re: Historic Race 2011 - Kemora osakilpailut 3 & 4

Posted: 11 Jul 2011, 22:46
by Mika Hirvonen
Hyvä viikonloppu kaikin puolin. Perjantaina meni ekassa vedossa uusi hiilikuituinen etulokari kun lokarin rauta antoi periksi. Mitään muuta tekniikkamurhetta ei koko viikonloppuna tullut eteen.
Perjantaina kokeiltiin uusia juttuja, jotka eivät oikein toimineet. Kisat vedettiin vanhoin eväin ja vauhti tuntui kelvolliselta.
Lauantaina oli hyvää sadekelin kisaa Kaken kanssa.
Sunnuntaina pääsin alussa vähän karkaamaan niin jäi kisailut vähemmälle.

Re: Historic Race 2011 - Kemora osakilpailut 3 & 4

Posted: 12 Jul 2011, 00:11
by kippo
tupla voittajana maalissa

hieno viikonloppu takana kaikin puolin ja suur kiitos mikalle lainassa olleiden puolien jodosta jotta pystyttiin
kilpailemaan edes kunnolla käyvällä autolla

aikaajot.
olivat ainut miinus vasta 6.ruutu ja huonolla ajalla mutta helposti harrasteporukkaan josta+.saa

1.lähtö
teetteli aika paljon töitä jotta pysyin harrasteporuukan kärkisijoilla maaliin asti markku kovin hätyytteli viimiselle ringille asti kunnes teki pikku virheen ja sain ajella harrasteporuukan kärkimiehenä maaliin asti ja sain jopa kolmannen palkinnon suorituksesta :D

2.lähtö
kehnolla vesikelin ajalla vasta 8.ruutu mutta vissiin locostien kolmas. huonon lähdön jälkeen paljon töitä että sai nostettua itsensä locostien kolmanneksi ja harraste porukan ekaksi mutta onnistui kuitenkin tero kyllä yritti jonkun aikaa kiusailla taustapeilissä mutta sitten hävis jonnekkin joten lopun aikaa meni maaliin peilejä seuraillen ja varoen jottei ajaa itseään kisa porukkaan koska olisin hävinnyt siinä sarjassa reilusti koska mika karkas puolikierrosta ja kake pitkänsuoran mitan mutta kumminkin tupla voittajana maaliin joka palkittiin jälleen kolmos pytyllä. voitin harraste sarjan ja kuivalla ilman hilavitkuttimia sarjan ihan perus sääntö locostilla ei kallistuksen vakaajaa eikä vaijereita joustoissa :D

Re: Historic Race 2011 - Kemora osakilpailut 3 & 4

Posted: 13 Jul 2011, 13:36
by tumpelo
Hmmm

Voi olla että vaikutan katkeralta mutta mitäpä jos muutettais hiukan harrasteluokan sääntöä? Ajan lisäksi edellytetään että varikolla autoa ei kilpailupäivää kohti säädetä yli 20 minuuttia ilman selvää viankorjausta :) Ja vähintään tunnin nokoset riippumatossa tai vastaavassa lähtöjen välissä pitää myös ottaa.

Aikansa kun säätää sääntöjä niin tässähän voi vielä ruveta pärjäämään :twisted:

Tuomo

Re: Historic Race 2011 - Kemora osakilpailut 3 & 4

Posted: 13 Jul 2011, 14:57
by markku
öööö :oops: luetaanko vääntyneet tukivarret viaksi vai säätämiseksi :?:

pitää yrittää muistaa ottaa riippumatto mukaan :lol:

Re: Historic Race 2011 - Kemora osakilpailut 3 & 4

Posted: 13 Jul 2011, 15:27
by kippo
tumpelo wrote:Hmmm

Voi olla että vaikutan katkeralta mutta mitäpä jos muutettais hiukan harrasteluokan sääntöä? Ajan lisäksi edellytetään että varikolla autoa ei kilpailupäivää kohti säädetä yli 20 minuuttia ilman selvää viankorjausta :) Ja vähintään tunnin nokoset riippumatossa tai vastaavassa lähtöjen välissä pitää myös ottaa.

Aikansa kun säätää sääntöjä niin tässähän voi vielä ruveta pärjäämään :twisted:

Tuomo
noo olipas hyvä kun otin la/su päikkärit pakussa kun en ollut tietoinen tosta riippumatosta ja puolien vaihtoon ja tankkaukseen kului noin 10min per päivä

mutta toi tukivarsien vaihto menee kyllä minusta vähä yliyrittämisen puolelle ja se ei sovi minusta harrasteporukan toimintaan :)

Re: Historic Race 2011 - Kemora osakilpailut 3 & 4

Posted: 13 Jul 2011, 16:29
by markku
no höh :mrgreen: ajellaan seuraavalla kerralla sitten vääntyneillä :lol: . olikos riippumaton värillä väliä mulla kun on punainen :?:

Re: Historic Race 2011 - Kemora osakilpailut 3 & 4

Posted: 13 Jul 2011, 16:47
by tumpelo
Kai se punanenkin menee, vaikka onkin hiukan agressiivisen puolella.

T

Re: Historic Race 2011 - Kemora osakilpailut 3 & 4

Posted: 13 Jul 2011, 17:47
by pasi.t
:oops: tuleeks tämäkin sääntöihin? samoin auton väritys.