Page 3 of 3

Re: Historic Race 2011 - Kemora osakilpailut 3 & 4

Posted: 13 Jul 2011, 20:56
by tumpelo
Ei hätää Pasi, tää oli vaan vitsivitsi.

Selviskö se perimmäinen tasoituksen syy nuorison kalustossa?

T

Re: Historic Race 2011 - Kemora osakilpailut 3 & 4

Posted: 13 Jul 2011, 22:09
by pasi.t
ehkä, nielaisi nelosen ilmanputsarin. sitäpaitsi punainen on satun lempiväri.

Re: Historic Race 2011 - Kemora osakilpailut 3 & 4

Posted: 14 Jul 2011, 15:19
by markku
oliko 2010 parempi keli vai mikä selittää vauhtieron viime vuoteen? yleensä jurva ja veteli on ollut suht saman nopeuksisia. tänä ja viimevuonna on ollut isoja heittoja ajoissa. joitakin teknisiä ongelmiahan oli vetelissä tänävuonna tietysti. jurvan ajat oli kuitenkin keväällä hyviä.


tumpelon spykedelia väritys kaikille pakolliseksi jos se parantaa noin paljon aikoja 8) .

Re: Historic Race 2011 - Kemora osakilpailut 3 & 4

Posted: 14 Jul 2011, 17:27
by KakeK
juu no eihän se viimevuotinen kisan paras aika parantunut kuin sekunnin paikka :wink: . Jos ens vuodelle sama niin kehityskaari on oikeanlainen. No mediumi hidastaa kummiski.

Re: Historic Race 2011 - Kemora osakilpailut 3 & 4

Posted: 14 Jul 2011, 18:39
by markku
juu niin kehitystä tapahtuu :lol:


tarkoitin sitä että vetelin ja jurvan aikojen pitäisi olla lähellä toisiaan.

jos oletaan että jurvan aikajossa kaken aika on maxsimi onnistuminen 1.15.970. kisan aika 1.16.586 vetelin paras 1.16.631. ajat lähes samoja.

samoin mikan ajat jurvassa 1.15.5- 1.16 vetelissä 1.15.3-1.15.8 tai jotain.


noo tarkemmin kun katto niin viimevuonna pasi oli käressä vetelissä 8) . tonilla ja kumppaneilla oli nyt murheita yms niin selittää kyllä tulos tason heittelyä.

Re: Historic Race 2011 - Kemora osakilpailut 3 & 4

Posted: 14 Jul 2011, 22:25
by kippo
hankala ite oikein verrata aikoja mihinkään kun koskaan en ole ajanut moponkoneisella näin paljon missään mutta jos vertaa entisiin aikoihin nii ihan samoissa pyöritää joten itellä alustan tai autojen kehittely ei ole mennyt minnekkään mutta ihmekkös tuo kun en ole juurikaan yhtään satsannut aikaa kehittämiseen taikka tekemiseen. kun tossa vetelin viikonloppuna tuli pasille mainittua että pitäskö tarkastaa auraus kun en ole muuten sitä kattonut viime syksyn alastaron kolarin jäljiltä että siltäpohjalta :) .no olihan siinä jotain tekemistäkin ehkä kokohomma 5min. kesti muttakun ei vaan kotona ollu saanut sitäkään aikaiseksi :oops: että senverran on aikaa tällähetkellä harrastaa katotaa miten käy ensikesän kans toivotaa parasta pelätään pahinta nooh mihimpä se siitä muuttuis :shock:

Re: Historic Race 2011 - Kemora osakilpailut 3 & 4

Posted: 15 Jul 2011, 05:56
by Tomi Jutila
kisaviikonloppu lienee sitä onnistuneempi mitä vähempi yrittää,itte tulin siihen lopputuloksen.kun autoa on hieronu viikkokausia kotona ennakkoon ja lähes kaikkia osia on mukana vähintäänkin kahdet niin se ei vielä takaa yhtään mitään.
ekaks auto päättää olla kiertämättä yli kympin isoilla vaihteilla ja osien vaihto alkaa kardaanista jatkuen puolat-tulpat x2,pensapumppu,kaasarit levälleen x3,pensalinjojen putsaus,laturi yms. eikä se toimi siltikään. sitten loppupelissä heitäytyy flunssaisena märjälle asfaltille seljälleen klo 23 pilalle menneen kisan ja aika-ajon jälkeen ja rupeaa vaihtamaan koko moottoria,eikä se toimi vieläkään.viimeisenä oljenkortena laittaa sitten kaikki kauden 2009 sydeemit paikoilleen toiseen starttiin että josko nyt mutta ei, auto päättää polttaa sitten sytkän sulakkeen lähdön keräilyyn,jota koitat epätoivoisesti kypäräpäässä korjata tietenkään onnistumatta siinä. no kahden vuorokauden lähes yhtämittainen "vapaaehtoisen pakon" siivittämä ruuvaaminen loppui onneks siihen.sitten ajat kotiin sekä henkisesti että fyysisesti aika heikossa hapessa ja löydät sulakevian helposti kototalissa ja auto käy taas nätisti.
maanantai aamuna herätyskello soi 5.30 ja heräät täydestä unesta ja oot sekasin kun seinäkello ja tajuat että pahaa unta se vaan oli,eihän mulle noin käy kun oon niin hyvin aina valmistautunu kisoihin vai oliks se sittenkään unta.

Re: Historic Race 2011 - Kemora osakilpailut 3 & 4

Posted: 15 Jul 2011, 07:52
by pasi.t
:oops: juu, kyllä ottaa pattiin koko kemora, valmistaudut kunnolla koko tapahtumaan, vaikka mitään ei tehtykkään. meni kardaanin kans puljatessa ihan puihin. toki nyt tuntui toimivan, kun ei ajettu lujaa. ajat kannuksen ja kemoran väliä jumalattomassa kaatosateessa edestakaisn ihan turhan takia, ja sitte auto korjaa itse itsensä viimeisellä kierroksella. tai ainakin osittain korjasi. seuraavaksi penkkiin ja sitte takas kemoralle, sitte katotaan loppu kausi.

Re: Historic Race 2011 - Kemora osakilpailut 3 & 4

Posted: 15 Jul 2011, 15:43
by Tomi Jutila
pasi.t wrote::oops: juu, kyllä ottaa pattiin koko kemora, valmistaudut kunnolla koko tapahtumaan, vaikka mitään ei tehtykkään. meni kardaanin kans puljatessa ihan puihin. toki nyt tuntui toimivan, kun ei ajettu lujaa. ajat kannuksen ja kemoran väliä jumalattomassa kaatosateessa edestakaisn ihan turhan takia, ja sitte auto korjaa itse itsensä viimeisellä kierroksella. tai ainakin osittain korjasi. seuraavaksi penkkiin ja sitte takas kemoralle, sitte katotaan loppu kausi.

tossa kohtaa " auto korjaa itse itsensä viimeisellä kierroksella" lievä repeäminen myötävitutuksen merkeissä :shock: :shock: kyllä tää reisinki on joskus aika epäkiitollista hommaa.
heti maanantaina laitoin jo osia tilaukseen ja penkkiaikaa varaamaan....sunnuntaina näkyis kemorassa olevan vapaata....siittä se taas lähtee

Re: Historic Race 2011 - Kemora osakilpailut 3 & 4

Posted: 15 Jul 2011, 16:18
by tumpelo
Kuten jo muinaiset venäläiset astronautit totesivat: Jos se käy, älä koske siihen...

Kaveripiiristä löytyy parikin aktiivi-insinööriä, jotka ovat huoltopurkamalla rikkoneet jo useampia teknisiä kikottimia korjauskuntoon :)

T

Re: Historic Race 2011 - Kemora osakilpailut 3 & 4

Posted: 20 Jul 2011, 18:35
by pasi.t
8) penkissä käyty, eikä autossa mitään vikaa. tai siis on (voiman puute).
jotenki ei taas oikein jaksa lähteä nysväämään suht turhaan. onkos kellään voima kaupan osoitetta?

Re: Historic Race 2011 - Kemora osakilpailut 3 & 4

Posted: 20 Jul 2011, 20:36
by Jari Kauttonen
voimaa.com :roll: ai ei vai??? :mrgreen:

Re: Historic Race 2011 - Kemora osakilpailut 3 & 4

Posted: 22 Jul 2011, 08:07
by pasi.t
käytiinpä sit pyörähtään kemoralla, mennessä vettä satoi kaatamalla, mutta sade loppui ennen radalle menoa ja rata alkoi kuivua pikku hiljaa. eka sessiolla auto toimi n. 6 kierrosta ja parhaaksi ajaksi 1,27. rata oli märkä muttei taivaalta tullut lisää vettä. ei saanut ajettua märänkelin säätöjä eikä kuivankelin. taas alkoi rötäämään ja lisää harmaita hiuksia kerääntymään. mikä p..le oikein autoa vaivaa. lähes kaikki vaihettu ja penkissä toimi. epätoivoisia korjaus yrityksiä lisää, kun kerta vielä kerran pääsis radalle takaisin. rata kuivuu koko ajan lisää ja uudelleen yrittämään. ei v..u ei käy vieläkään ja aina vain pahenee. takas varikolle. nyt jotenki sortaa 2 pyttyä. no voi h..i, kun otettiin sukat pois niin löytyi taas ehkä vika. nyt se oli syönyt mun auton sukat. on varmaan joku fetissi noita sukkia kohtaan. no sukat pois ja radalle uudelleen, nyt auto kiertää ja poika kyllä kierrättää, nousi kait käyrä korkeelle, ei ihan moottoripyörä lukemiin mutta paljon kuitenki. alusta oli vesikelin vaikka rata jo suht kuiva, ajaksi 1,17,6 ja auton kylki täynnä öljyä. et silleen.

Re: Historic Race 2011 - Kemora osakilpailut 3 & 4

Posted: 22 Jul 2011, 16:39
by Tomi Jutila
no tuon voi katsoa positiiviseksi suunnaksi.

pasi muute sun sähköpaikka anomus iskelmä himos 2012 festareille on hyväksytty hellan kans..et tarvi 5km pitkää roikkaa.ei muutaku 2012 kesäkuun viimene vkl Satu ja styroksikoppi völjyyn ja jämsään 8)

Re: Historic Race 2011 - Kemora osakilpailut 3 & 4

Posted: 23 Jul 2011, 19:07
by pasi.t
8ajatus täytyy laittaa muistiin, kuulostaa hyvältä.