Page 2 of 3

Re: Historic Grand Race 2011 - osakilpailut 5 & 6

Posted: 15 Aug 2011, 18:50
by KakeK
pe 11-12 olis tarkotus koittaa keretä paikalle.

Re: Historic Grand Race 2011 - osakilpailut 5 & 6

Posted: 17 Aug 2011, 13:40
by Tomi Jutila
no paljastuihan viimein se SUURI salaisuus eli perjantain treenit klo 11-18/60e
sitä ennen kannattaa pyrkiä varikolle yli 3.3m korkeilla kamppeilla.

Re: Historic Grand Race 2011 - osakilpailut 5 & 6

Posted: 17 Aug 2011, 15:49
by markku
mistäs tuo tieto tuli :?:
hgr sivuilla oli tuolleen :

KILPA-AUTOJEN HARJOITTELU AHVENISTOLLA ENNEN HISTORIC GRAND RACEA (Huom. Alustava tieto)

Keskiviikkona 17.8. klo 9.00 – 18.00 on Ahveniston radan yleinen kilpakaluston harjoittelupäivä. Ratamaksu on 60 € per ajoneuvo / päivä (maksu varikon kahvioon). Keskiviikon melurajana on 110db.

Perjantaina 19.8. klo 12.00 – 18.00 harjoittelumahdollisuus, jossa harjoittelu tapahtuu ajoneuvotyypeittäin ryhmittäin (tarkempi aikataulu julkaistaan paikan päällä). Ratamaksu 50 €/kilpuri (maksu kilpailutoimistoon). Melurajana on sama kuin kilpailupäivinä eli 110db.

ovat sitten tarkentaneet asiaa :lol: antaneet tunnin lisää 10e maksua vastaan :lol: toivottavasti sataa perkeleesti :mrgreen:

Re: Historic Grand Race 2011 - osakilpailut 5 & 6

Posted: 17 Aug 2011, 15:52
by Tomi Jutila
ihan postissa tuli rösyyrit tänään

Re: Historic Grand Race 2011 - osakilpailut 5 & 6

Posted: 17 Aug 2011, 16:50
by tumpelo
Keskisen Suomen Locoshamaani vois pikkuhiljaa lopetella sen sateen manauksen...

T

Re: Historic Grand Race 2011 - osakilpailut 5 & 6

Posted: 17 Aug 2011, 17:11
by markku
no tänne asti ne paperit kerkeää vasta kisojen jälkeisellä viikolla :roll: .


eikö iso T halua jännitystä elämään :lol: . hyvinhän se meni sulta vetelin sadekelinkisakin :shock: . aina ei voi ajaa auringonpaisteessa :lol:

olis edes jotain jännitystä kisassa. voisi joku vahingossa lipsauttaa vaikka ulos. kuivalla tietää että jätkät ohittaa vähintään kierroksella kisassa :oops:

Re: Historic Grand Race 2011 - osakilpailut 5 & 6

Posted: 17 Aug 2011, 17:40
by KakeK
Piti varuuks käydä vääntääs uudet kumit jos vaikka sattuis satamaan ettei tarvi liukastella merkis olevilla niiku kemoralla :wink:

Re: Historic Grand Race 2011 - osakilpailut 5 & 6

Posted: 17 Aug 2011, 18:32
by markku
no höh eikös sun pitänyt antaa tasotusta. vaihda vain kaikki sellasiin loppuun ajettuihin. eikös säädöt hierottu sellasilla kohdalleen ahvenistolla :lol:

Re: Historic Grand Race 2011 - osakilpailut 5 & 6

Posted: 22 Aug 2011, 14:26
by markku
affen viikonloppu luovittu läpi. oli lievästi kolmijakoinen viikonloppu.

reeneissä rupes auto kolisemaan ja vika uskottiin paikannetuksi huonosti kiinnitettyihin takapyöriin. :roll:

aikaajossa locostien 3 sija vaikka aika jäikin yllättävän huonoksi. 1.27.6 mutta sijoitus oli paljon parempi mitä odotettiin :twisted: .
:lol: nopein autonmoottorisen kierrosaika kilpailuviikonlopun aikana kuitenkin :lol:

kisa 1. lähtöön mennessä kun tein burniksia niin jotain antoi selkeästi periksi takakselilta. ajattelin että ajan yhden kierroksen että saan ajan. lähtöön järjestäydyttiin. syttyi punaiset. sitten syttyi oranssi. lähtö keskeytetty. laitoin vehkeen vapaalle ja laskin kierrokset. punaiset sammutettiin niin rupesi autoja viuhumaan autoja molemmin puolin ohi. ei uskaltanut jäädä ruutuun seisomaan kun pelkäsi että joku ajaa kontista sisään. raakasti vain liikkeelle. tottakai homma pantiin punaisella lipulla poikki. uusiksi kaikki lähdön keräilyt ja lämppäri kierrokset. lähtö onnistui jotenkuten kun yritin lähteä mahdollisimman varovasti. ihan hyvällä sijoituksella kuitenkin ekakertaa varikko mäkeen. kardaanin ääni tunnelin kattoputkia vasten muodostui kuitenkin niin infernaaliseksi että oli viisaampi heittää kesken varikon kohdalle. ei aikaa ja siitä johtuen viimeinen ruutu 2 lähtöön. :evil:

kisa 2. auto saatiin parsittua jonkinlaiseen kuntoon. lähdössä tapahtui juuri niin kuin eniten pelkäsin. jäin pussiin hitaiten taakse heti lähdön jälkeen. keskiporukka karkasi liian kauaksi kun pujottelin auto kerrallaan ylemmäksi. sulatin renkaat muutamalle ensimmäiselle kierrokselle kun yritin päästä keskikastin perään. homma meni aivan vituiksi. aika surkea 1.28.3. :? . jos jotain hyvää haetaan niin ainakin sai ohitella.
laitan toisesta lähdöstä jossain vaiheessa videoo tubeen.

eteen: http://www.youtube.com/watch?v=zny1rILa93k äänet ei taaskaan synkassa. tai sit on erikoisia kiihdytys/jarrutus paikkoja :lol:

taaksepäin: http://www.youtube.com/watch?v=QfF4CSQ72hU


tomille iso KIITOS sähköliiman lainaamisesta. erittäin hyvä kone hitsata :mrgreen:

Re: Historic Grand Race 2011 - osakilpailut 5 & 6

Posted: 22 Aug 2011, 14:59
by Tomi Jutila
702 kootut selitykset affelta:
auto pelas hienosti koko reissun,kemoran mörkö saatu tapettua. :lol: aika ajossa ihan jees suoritus mutta vasta 5. ruutu heikolla ajalla?
eka lähtö yritys oli varsin erikoinen,kamerasta näkyy aika hyvin että minä,vanha ja markku ollaan paikoillaan niinkun pitääkin keltaisen vilkuttua kun muut lähti?
toka yritys onnistu paremmin.kun kake triftaili suolenkillä olin vähänaikaa toisena mutta suiza tuli aika pian peileihin eikä neulansilmästä kiihdytyksessä ollut mitään jakoa kun ei kulku riitä ja suoralla menee väki ohi,pikkusen yleisölle valejännää stadionilla mutta ei siinä todellista kisaa ole kun kierrosajoissa eroa 2 sek.maalissa 3.s
toka startti jees svenssoni jäi taakse ekassa kurvissa mikä oli tavoite,vähän kakee peesasin kunnes kake sai kumit kuumaks ja sillä oli kiire johonkin kun karkas taas maalissa 3.s
molemmat erät olivat vallan saatanan tylsiä,ei juuri minkäänlaisia kiksejä :cry: semmosta yksin ajelua.hirveellä yliyrkällä olis voinu saada kaken ja mun autot samaan nippuun rengaskasaan mutta plääh olkoot ... ehjä auto tallissa on paljon kivempi.
kulkupuoli on pahasti hukassa,mitään vikaa koneessa tuskin on kiertää hienosti ja käy nätisti niinkun uuden koneen pitää mutta jostainsyystä paukku puuttuu,jotain kertoo puristukset 12 bar kun pitäis olla 15 bar????
mutta yleisesti ihan hyvä reissu kun ei suurempia ongelmia eikä pyttyputki katkennu ja sai lainailla sähköliimakonetta tarvitsijoille sillä liimattiin linkkejä,panhardia,minin ja corvetten pakosarjoja ym.

Re: Historic Grand Race 2011 - osakilpailut 5 & 6

Posted: 22 Aug 2011, 22:02
by Mika Hirvonen
Ihan jees viikonloppu.
Perjantaina kokeiltiin pari pikku juttua ja saatiin auto semmoseen perus iskuun.
Auto on suht nopea mutta hintana on se että etu vasempia menee noin 1 kpl per lähtö. Ei ihan locostia, mutta onneksi renkaita on vielä muutama Botniaringille.

Lauantain ekä lähtö meni uusiksi jonkun lähtöjärjestelmäongleman takia. Muutamalla kuskillakin oli liipaisin aika herkässä :)
Toka lähtö oli sitten ihan vakio. Moottori ei kisassa käynyt ihan puhtaasti jostain syystä. Olisiko joku vähän lämmennyt liikaa, kun oli 2x renkaiden lämmityksiä?
Aika liukasta oli niin ajat ei mitenkään erikoisia.
Sunnuntain warmupissa uusi oma ennätys. 1:24.5jotain. Ei paha. Kisassa jäätiin siitä pari kymppiä, mutta kelikään ei ollut ihan optimi.

Seuraavaksi sitten Botnialle.

Re: Historic Grand Race 2011 - osakilpailut 5 & 6

Posted: 23 Aug 2011, 21:01
by tumpelo
Jepjep, kivaa oli. Lähtöjä tars vähän harjotella...

Ja kiitos Mikalle materiaalista, Tomille elektroniliimasta ja Markulle pulteista ym. ylläpidosta. Ja toiselle Mikalle kiitos varikkopilttuusta.

Mites tää ny muuten menee sen harrastehomman kanssa kun kävin Botnialla reenaamassa tänään?

T

Re: Historic Grand Race 2011 - osakilpailut 5 & 6

Posted: 24 Aug 2011, 07:49
by Tomi Jutila
Tomi Jutila wrote:jotain kertoo puristukset 12 bar kun pitäis olla 15 bar????
tossa mittailin koneen puristukset eikä jäljellä ollu kun 11 bar jotta kyllä toi 2x 3. sijaan tarvii olla tyytyväinen
tommosen huomas jo perseessä kun ei jaksanu mennä nelosella ekaa mutkaa ja kaasun päällä sai oikeen seistä.jurvaan tarvii laittaa toinen pata tolla ei kerkiä siellä mihinkään.

Re: Historic Grand Race 2011 - osakilpailut 5 & 6

Posted: 24 Aug 2011, 08:45
by Jari Kauttonen
Tomi Jutila wrote:
Tomi Jutila wrote:jotain kertoo puristukset 12 bar kun pitäis olla 15 bar????
tossa mittailin koneen puristukset eikä jäljellä ollu kun 11 bar jotta kyllä toi 2x 3. sijaan tarvii olla tyytyväinen
tommosen huomas jo perseessä kun ei jaksanu mennä nelosella ekaa mutkaa ja kaasun päällä sai oikeen seistä.jurvaan tarvii laittaa toinen pata tolla ei kerkiä siellä mihinkään.
toi puristuspaine mittaus ei oikein kerro mitään, se on hiukan sellainen näppituntuma selvitys, mittaa ohivuodot se kertoo kannen ja venttiilien vuodot samalla.

Re: Historic Grand Race 2011 - osakilpailut 5 & 6

Posted: 24 Aug 2011, 13:30
by Tomi Jutila
kone on ns. uusi ja siinä ollut aina heikot puristukset,venat ym. kaikki mahdollinen laitettu.tossa mittasin toisesta koneesta ja päältä 14 kaikki.tarvii toi hengetön tutkituttaa talvella.