Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Post by Tomi Jutila »

tumpelo wrote:. TOisaalta koppiautolla voi vielä jälki-ilmottautuakin ko. lähtöön...
niimpä :roll: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :roll: :shock: hoxhox. 8)
eihän se ny NIIN täynnä ollukkaan
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Post by KakeK »

No antaa sirkusmiesten johtaa näytöstä jurvas. Pieni alustava arvio ettei ainakaan aikataulu tuu pitään paikkaansa, no ei puheekkaan.....
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Post by Tomi Jutila »

joo tosta aikataulusta on muuttunu avoin gt ja touring eri lähdöiksi
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Post by KakeK »

Mikähän olis selitys ettei voida ajaa gt lähdös :roll:
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Post by markku »

niin affella sovittiin jurvan kilpailunjohtajan kanssa että on sama kumpaan ilmoittaudutaan :roll: .
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
tumpelo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 637
Joined: 25 Nov 2007, 12:01
Location: Tampere

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Post by tumpelo »

KakeK: Mikähän olis selitys ettei voida ajaa gt lähdös ?

Tää on helppo: Autojen nopeus ja painoero, tietty. Loco 600 ja Possu 1300kg tms.
On paljon turvallisempaa kun parrakuta ja imppi vetää vetää samassa lähdössä. Tai valconi ja viiatti...
Volvo ja imppi...
vitosrellu ja kamaro...
nsu ja 2,6 kapri...
imppi ja kolmossarjan bembula...
Ja jos ohjelma pitää paikkansa 133 fiiu ja 911 GT3 cuppi porkula. Nuo edellämainituthan on kaikki lähes samanpainoisia (parit keskenään) ja nopeusprofiili on hyvin samankaltainen, kuten vaikka huippunopeus, kiihtyvyys, jarrupaikat ja kaarrenopeudet. Rakenteetkin vastaa optimaalisella tavalla toisiaan turvallisuutta ajatellen.

T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Post by KakeK »

No onneksi aukes mahdollisuus testailla vähä eri luokan peliä viikonloppuna ettei tarvi lauantaita ihan päivystää vaan :wink:

Ps: Pilttuussa kaksi mustaa ainakin lauantaina.
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Post by markku »

olihan taas viikonloppu :oops:

perjantain ekassa reenissä vaihdoin neloselta suoraan ykköselle. venttiilit ei oikein tykänny.

lauantain vapaa meni vielä jotenkuten mutta aika ajo sateessa meni ihan käsilleen kun puski aivan tolkuttomasti. luokan 4 lähdön 8.

sunnuntain ekalähtö onnistui startista hyvin :lol: . tottakai se otettiin sitten seis punaisella lipulla toiselta kierrokselta. yksi subaru oli pistäytynyt lippupisteeseen tervehdys käynnille.
toinen startti ei sitten enää onnistunutkaan vaan jäi sutimaan. muutaman auton onnistui ohittamaan ja maalissa luokan ja lähdön 4. sijoitukseksi muuttui sitten 3 kun mika sai mustan. ajaksi 1.15.66. hieman parempi aika olisi saanut olla kun kärjessä mika 13.99 ja kake 1.15.00. :lol: viikonlopun nopein autonmoottorisen aika kuitenkin :lol: kakkosruutu toiseen lähtöön.

toinen lähtö onnistui jotenkin. tomia metsästin ja kertaalleen pyörähtänyttä kakea yritin epätoivoisesti peitellä. sijoista 2-5 ajettiin. lipesin hiekalle/ nurmikolle ja kake pääsi sisäkautta rinnalle. loppu suoraa tultiinkin sitten rinnan kiihdytys kisaa. ilmeisesti kake ei huomannut minua kun lähti hakemaan sisälinjaa kurviin. jolloin meikäläisen etupyörä osuu ilmeisesti kaken pakoputkeen (vanne sisältä ruvella) ja kakesta tuli matkustaja. pyörimisen päätteeksi osui vielä keula edellä meikäläisen kupeeseen. molemmilta kisa loppu siihen. erittäin epämiellyttävä kauden päätös. ajaksi tuolla sekoilulla 1.15.8.
mulla ei mennyt kun ylätukivarsi ja alumiini vanne lasikuitu osien lisäksi.

kakelta meni keulakontaktissa syyläriä ja lauhdutinta. toivottavasti edes kone säästyi.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Post by Tomi Jutila »

jurvassa ajettiin oikeen kahdella autolla,avo ja koppi mopolla :wink:
v1600 luokan citikka oli ihan kiva kuivalla mitänyt järjestäjä sekoili ponderin kans eikä aika-ajosta tullut aikaa ja liputtivat tekniikkalipulla pois vasta ihan loppuosassa,eip siinä mittään takarivin taaviks vaan :shock:
koppiautokisassa tulikin sitten vettä ja sitikka muuttu jukur pässiks kun alle ruuvattiin jotain siviili renkaita,ei pysähtyny eikä kääntyny.kerran piti vetää tarkoituksella nurtsille kun meinas mennä pyörät lukossa toisen perään. :roll:
toka erä oli melkeen kuivalla,eka kierros oli vielä hyvä mutta taas tuli vettä ja alla sileet renkaat...omaks huviks rupesin nakkeleen autoo liippiin vasurilla että olis ollu jotain ohjelmaa.kuuluttaja perkele kuulemma huuteli että olis ollu hallinnan kans vaikeuksia mutta hanskassa oli kokoajan mitänyt luiston kulma hieman suurehko...talla pohjaan kyllä etuveto siittä oikeni.senverta jäi kipinää koppiautoihin että jollakin pitäis päästä ensvuonna vauhtiajoihin jos locostilla ei pääse.


locost puolella aika-ajoon keli pahimmoilleen puolikuiva rata.jostain ihmeen syystä kuski malttoi eikä ruvennu reuhaamaan tuttuun tyyliin,lieneekö edellisyön "meditointi" auttanut asiaan.paalupaikka neljällä kymmenyksellä mikaan.
eka erä kärkeen mutta mika meni aika pian ohi kunnes tuli punaset kun diimeemi eli vetässyt ratatuomaripisteeseen.uus startti ja mika kärkeen ja meni menojaan mutta kaken kans sitten olikin vääntöä voitosta kun mikan stop&go muuttu mustaks lipuks.aika tiukasti väännettiin kaken kans,hierottiin renkaitakin yhteen ja pari kertaa aika läheltä vetästyjä ohituksia puolin ja toisin.kake sen kuiteskin vei ja ikuisen kakkosen titteli muuttu yksinkertaiseksi ykköseksi :wink:
parc fermeessä kuuntelin jotta kone kolisee pahasti ja motti meni vaihtoon pikapikaa erien välissä,2h 20 min meni aikaa ja hyvin kerkes toiseen erään.
lähöstä kaken peesiin kunnes kake pyörähti ja pääsin kärkeen kunnes mika tuli takaa ja meni menojaan kärkeen tehden siinä sivussa uuden luokan kierrosennätyksen.sitten alko kone puutuun ja markku,kake ja toni sai kiinni.kake ja merkku helpotti paineita keskeyttämällä kolariin muttaa toni sitten aiheutti punasia pilkkuja naamaan oikeen huolella,just sain pidettyä kakkos sijan tonin käytyä kahdesti jo rinnalla.
varikolla ynnäsin sarjapisteet ja huomasin nousseeni sarja kakkoseks,onneks toni ei tullut ohi muuten kake ois vieny hopeet.kieltämättä varikolla vähän hampaita nauratti senverta onnistunu viikonloppu oli vaikka puhdas vauhti olis riittäny ehkä sijaan 5,no maalissa ne pytyt ja pisteet jaetaan.
tää viikonloppu paikkas aikahyvin kemoran rypömiset jotta kaudesta jäi aika hyvä maku kuiteskin,viiden vuoden pyttyputkikaan ei IHAN katkennu,mitä nyt joutu kritereitä vähän löysäämään että pytty kaikista maaliin ajetuista poislukien penaltyä JA suuria teknisiä vaikeuksia sisältäneistä lähdöistä.
vaikka luokan automäärä oli ennakoitua pienempi loppukaudesta niin kilpailu sitäkin kovempaa ainakin sijoista 2-6,jos joku meinaa että täältä saa pyttyjä helpolla niin tervetuloa yrittämään.

ens vuonna varmasttikkin ajot jatkuu mutta tarvii kattoo poistuuko 702 runkona radoilta,tarvii tässä syksyllä heti kattoo että tulisko tehtyä uus auto kesäks,tekniikka itesessään ei vaihdu.
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Post by Mika Hirvonen »

Tapahtumarikas viikonloppu. Perjantaina treenattiin pääasiassa Formulaa. Pari kertaa kokeilin Locostia, mutta erityyppisten autojen ajaminen peräkkäin on yllättävän vaikeaa.
Locostia ei ollut otettu pois kärrystä Ahveniston jälkeen ja niillä säädöillä mentiin koko viikonloppu... tai no sunnuntaina ajettiin ilman etuvakaajaa, mutta muuten ei säädelty. Rengaspaineita ei kai lasketa säätämiseksi vai miten se oli?

Lauantaina oli pari kisaa formulalla ja locost aika-ajot. Formulakisat ihan jees ajomäärään nähden. Aikas jännää lähteä ajamaan kisaa märällä kelillä ilman että on metriäkään päässyt ennen sitä märällä ajamaan.
Harjoittelemaan tultiin, joten pokaali oli ihan mukava yllätys. Tokastakin olisi ollut palkinto tulossa, mutta jotain hajosi penkin ja takasiiven välistä ja meno loppu siihen.

Locost aika-ajo hieman epäonnistui. Panosti kaikki vikalle kierokselle, koska rata kuivui koko ajan. Suunnitelma/kierros epäonnistui yhden SS auton tullessa eteen pahassa kohtaa ja tuloksena kakkosruutu.

Sunnuntaina vuorossa locost kisat. Ajofiili oli hyvä heti aamusta koska ei tarvinnut ajaa kuin yhdellä autolla. Ekassa lähdössä auto toimi hyvin ja ajokin maistui. Vedin puoleenväliin asti täysilla ja sitten säästelin renkaita. Paras kierrosaika niukasti alle 1:14. Lopputulokseksi kuitenkin hylkäys liian sudittelun takia lämmittelykierroksella.

Tokaan lähtöön ei aikaa ja lähtopaikka sen mukainen. Kivasti sai ohitella, mutta melko helppoa oli kuitenkin nousta porukan kärkeen.

Viikonlopusta ja koko kaudesta jäi postitiivinen maku suuhun. Kiitos siitä kaikille mukana olleille.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Post by Tomi Jutila »

cuppihan menikin tiukaks,ynnäsin pisteet:

mika 66 pist.
tomi 57 pist.
kake 56 pist.

jälkiedit: mestari mestaruutensa ansainnut.
Last edited by Tomi Jutila on 20 Sep 2011, 19:52, edited 1 time in total.
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Post by Jari Kauttonen »

Mites noi pisteet oikeen lasketaan? Eikös Mikalle tullut 6 voittoa tällä kaudella? Selventääkö joku mulle hiukan? Kiitoos...
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Post by markku »

tuommoset ohjeet piste juttuihin on hrf sivuilla. kyseiseen lähtöön osallistuneiden määrä vaikuttaa pisteisiin.

HRF RATASARJAN SARJASÄÄNNÖT

HRF ry järjestää jäsenilleen jäsentenvälisen ratakilpailusarjan, josta sarjan lopputuloksiin huomioidaan osakilpailumäärä -1. Kilpailija ei saa vähentää mahdollista hylättyä kilpailusuoritusta. Kerhomestaruuksista ajetaan luokittain.

1. Voidakseen osallistua HRF:n ratasarjaan tulee kilpailijan olla HRF:n jäsen.

2. AKK Motorsport ry:n sääntöjen mukaiset ja voimassa olevat kilpailulisenssi sekä rataleima ovat pakollisia.

3. Eri luokkiin tarkoitettujen kilpa-autojen on täytettävä kulloinkin voimassaolevat säännöt.

4. Ratasarjassa ajetaan kilpaa luokissa, joihin ilmoittautuu sarjan alkuun mennessä vähintään 5 kilpailijaa ja joissa osallistutaan vähintään puoleen ko. luokan lähdöistä.

Osakilpailuissa pisteet jaetaan luokittain seuraavan taulukon mukaan:

Sijoitus Osallistujia Osallistujia Osallistujia Osallistujia Osallistujia
vähintään 5 4 3 2 1
1. 11 9 8 7 6
2. 9 8 7 6 -
3. 8 7 6 - -
4. 7 6 - - -
5. 6 - - - -
6. 5 - - - -
7. 4 - - - -
8. 3 - - - -
9. 2 - - - -
10. 1 - - - -
jne. 1 - - - -
Pisteitä laskettaessa huomioidaan vain sarjaan ilmoittautuneet. Muiden kilpailijoiden sijoitukset ja osanotto eivät vaikuta pistejakoon. Lähdön osallistujien määrän määrittelyssä ratkaisee kilpailun 1. lähdön lähtöruuduissa olleiden sarjaan ilmoittautuneiden kilpailijoiden määrä. Mahdolliseen uusintalähtöön osallistuneiden kilpailijoiden määrä ei vaikuta tähän.

Sijoittumisen saavuttamiseksi kilpailijan ajamien täysien kierrosten lukumäärän on ylitettävä 2/3 kilpailun kokonaiskierrosmäärästä. ( esim. 10 kierroksen kilpailussa on ajettava väh. 7 täyttä kierrosta )

Sarjaan voi ilmoittautua myös kesken sarjan, mutta tällöin huomioidaan vain ilmoittautumisen jälkeen ajetut kilpailut.

5. Loppusijoituksia laskettaessa luokittain tasapisteiden sattuessa ratkaistaan sijoitus sen eduksi, jolla on enemmän saavutettuja kokonaispisteitä sarjassa. Jos tämä ei tuo ratkaisua, ratkaisevat keskinäiset paremmat sijoitukset. Mikäli nekin menevät tasan, ratkaisee sen kilpailun tulos, missä oli eniten osallistujia ko. luokassa.

6. HRF:n "Pistehai-palkinnon" voittaa se kilpailija, joka on kerännyt yhteensä eniten pisteitä yhdessä luokassa luokasta riippumatta.

7. Sarjasäännöistä, niiden tulkinnasta ja sarjapisteytyksestä päättää HRF:n hallitus.

vaikka hylätty jääkin tauluun niin hieman enemmän uskoisin mikalla olevan pisteitä :oops:
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Post by Tomi Jutila »

korjataas vähä:

mikalla 6 voitto = 66pist
dq.ta ei voi vähentää joten miinustetaan 8pist jurvan keväästä eli noi kuus voittoo jää saldoks.

toi dq jää voimaan,sitä ei voi vähentää huonoimpana pois.
sen kysyin tabelilta samalla kun rupesin miettiin että vähennetäänkö dns.
vähennetään,sen voi jättää huonoimpana pois.

no hopee ratkes viimesen lähdön viimesessä kurvissa kun toni pysy just ja just mun takana.muuten oltas oltu kaken kaa tasoissa ja kake ois vieny kakkostiloillaaan hopeet.
Last edited by Tomi Jutila on 20 Sep 2011, 20:13, edited 2 times in total.
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Post by Mika Hirvonen »

Mikä viheltäen tulee se sudittaen menee.. vai miten se meni.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Post Reply