Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 20 Loka 2017, 08:09



Vastaa viestiin  [ 88 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
 Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8 
Kirjoittaja Viesti
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Avatar

Liittynyt: 13 Helmi 2007, 22:10
Viestit: 3056
Paikkakunta: Jämsä
Viesti Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8
tumpelo kirjoitti:
. TOisaalta koppiautolla voi vielä jälki-ilmottautuakin ko. lähtöön...



niimpä :roll: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :roll: :shock: hoxhox. 8)
eihän se ny NIIN täynnä ollukkaan

_________________
Locost Finland Ry:n hallituksen puheenjohtaja 2015-
040 5062611
tomi.jutila@luukku.com

TJ 733 FIN

-Jos taitamaton tekee haluttoman kanssa tarpeetonta, meneekö turha työ hukkaan-


15 Syys 2011, 06:25
Profiili
Ron Champion
Ron Champion

Liittynyt: 22 Maalis 2008, 08:23
Viestit: 1143
Paikkakunta: Halkosaari
Viesti Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8
No antaa sirkusmiesten johtaa näytöstä jurvas. Pieni alustava arvio ettei ainakaan aikataulu tuu pitään paikkaansa, no ei puheekkaan.....

_________________
Kari
0407360022 kmkoivisto@hotmail.com
www.kktec.fi


15 Syys 2011, 08:25
Profiili
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Avatar

Liittynyt: 13 Helmi 2007, 22:10
Viestit: 3056
Paikkakunta: Jämsä
Viesti Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8
joo tosta aikataulusta on muuttunu avoin gt ja touring eri lähdöiksi

_________________
Locost Finland Ry:n hallituksen puheenjohtaja 2015-
040 5062611
tomi.jutila@luukku.com

TJ 733 FIN

-Jos taitamaton tekee haluttoman kanssa tarpeetonta, meneekö turha työ hukkaan-


15 Syys 2011, 16:04
Profiili
Ron Champion
Ron Champion

Liittynyt: 22 Maalis 2008, 08:23
Viestit: 1143
Paikkakunta: Halkosaari
Viesti Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8
Mikähän olis selitys ettei voida ajaa gt lähdös :roll:

_________________
Kari
0407360022 kmkoivisto@hotmail.com
www.kktec.fi


15 Syys 2011, 17:22
Profiili
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 15 Kesä 2006, 21:02
Viestit: 1212
Paikkakunta: kuikka
Viesti Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8
niin affella sovittiin jurvan kilpailunjohtajan kanssa että on sama kumpaan ilmoittaudutaan :roll: .

_________________
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi


15 Syys 2011, 18:02
Profiili WWW
Ron Champion
Ron Champion

Liittynyt: 25 Marras 2007, 12:01
Viestit: 637
Paikkakunta: Tampere
Viesti Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8
KakeK: Mikähän olis selitys ettei voida ajaa gt lähdös ?

Tää on helppo: Autojen nopeus ja painoero, tietty. Loco 600 ja Possu 1300kg tms.
On paljon turvallisempaa kun parrakuta ja imppi vetää vetää samassa lähdössä. Tai valconi ja viiatti...
Volvo ja imppi...
vitosrellu ja kamaro...
nsu ja 2,6 kapri...
imppi ja kolmossarjan bembula...
Ja jos ohjelma pitää paikkansa 133 fiiu ja 911 GT3 cuppi porkula. Nuo edellämainituthan on kaikki lähes samanpainoisia (parit keskenään) ja nopeusprofiili on hyvin samankaltainen, kuten vaikka huippunopeus, kiihtyvyys, jarrupaikat ja kaarrenopeudet. Rakenteetkin vastaa optimaalisella tavalla toisiaan turvallisuutta ajatellen.

T

_________________
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.


15 Syys 2011, 18:25
Profiili
Ron Champion
Ron Champion

Liittynyt: 22 Maalis 2008, 08:23
Viestit: 1143
Paikkakunta: Halkosaari
Viesti Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8
No onneksi aukes mahdollisuus testailla vähä eri luokan peliä viikonloppuna ettei tarvi lauantaita ihan päivystää vaan :wink:

Ps: Pilttuussa kaksi mustaa ainakin lauantaina.

_________________
Kari
0407360022 kmkoivisto@hotmail.com
www.kktec.fi


15 Syys 2011, 22:07
Profiili
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 15 Kesä 2006, 21:02
Viestit: 1212
Paikkakunta: kuikka
Viesti Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8
olihan taas viikonloppu :oops:

perjantain ekassa reenissä vaihdoin neloselta suoraan ykköselle. venttiilit ei oikein tykänny.

lauantain vapaa meni vielä jotenkuten mutta aika ajo sateessa meni ihan käsilleen kun puski aivan tolkuttomasti. luokan 4 lähdön 8.

sunnuntain ekalähtö onnistui startista hyvin :lol: . tottakai se otettiin sitten seis punaisella lipulla toiselta kierrokselta. yksi subaru oli pistäytynyt lippupisteeseen tervehdys käynnille.
toinen startti ei sitten enää onnistunutkaan vaan jäi sutimaan. muutaman auton onnistui ohittamaan ja maalissa luokan ja lähdön 4. sijoitukseksi muuttui sitten 3 kun mika sai mustan. ajaksi 1.15.66. hieman parempi aika olisi saanut olla kun kärjessä mika 13.99 ja kake 1.15.00. :lol: viikonlopun nopein autonmoottorisen aika kuitenkin :lol: kakkosruutu toiseen lähtöön.

toinen lähtö onnistui jotenkin. tomia metsästin ja kertaalleen pyörähtänyttä kakea yritin epätoivoisesti peitellä. sijoista 2-5 ajettiin. lipesin hiekalle/ nurmikolle ja kake pääsi sisäkautta rinnalle. loppu suoraa tultiinkin sitten rinnan kiihdytys kisaa. ilmeisesti kake ei huomannut minua kun lähti hakemaan sisälinjaa kurviin. jolloin meikäläisen etupyörä osuu ilmeisesti kaken pakoputkeen (vanne sisältä ruvella) ja kakesta tuli matkustaja. pyörimisen päätteeksi osui vielä keula edellä meikäläisen kupeeseen. molemmilta kisa loppu siihen. erittäin epämiellyttävä kauden päätös. ajaksi tuolla sekoilulla 1.15.8.
mulla ei mennyt kun ylätukivarsi ja alumiini vanne lasikuitu osien lisäksi.

kakelta meni keulakontaktissa syyläriä ja lauhdutinta. toivottavasti edes kone säästyi.

_________________
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi


18 Syys 2011, 22:58
Profiili WWW
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Avatar

Liittynyt: 13 Helmi 2007, 22:10
Viestit: 3056
Paikkakunta: Jämsä
Viesti Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8
jurvassa ajettiin oikeen kahdella autolla,avo ja koppi mopolla :wink:
v1600 luokan citikka oli ihan kiva kuivalla mitänyt järjestäjä sekoili ponderin kans eikä aika-ajosta tullut aikaa ja liputtivat tekniikkalipulla pois vasta ihan loppuosassa,eip siinä mittään takarivin taaviks vaan :shock:
koppiautokisassa tulikin sitten vettä ja sitikka muuttu jukur pässiks kun alle ruuvattiin jotain siviili renkaita,ei pysähtyny eikä kääntyny.kerran piti vetää tarkoituksella nurtsille kun meinas mennä pyörät lukossa toisen perään. :roll:
toka erä oli melkeen kuivalla,eka kierros oli vielä hyvä mutta taas tuli vettä ja alla sileet renkaat...omaks huviks rupesin nakkeleen autoo liippiin vasurilla että olis ollu jotain ohjelmaa.kuuluttaja perkele kuulemma huuteli että olis ollu hallinnan kans vaikeuksia mutta hanskassa oli kokoajan mitänyt luiston kulma hieman suurehko...talla pohjaan kyllä etuveto siittä oikeni.senverta jäi kipinää koppiautoihin että jollakin pitäis päästä ensvuonna vauhtiajoihin jos locostilla ei pääse.


locost puolella aika-ajoon keli pahimmoilleen puolikuiva rata.jostain ihmeen syystä kuski malttoi eikä ruvennu reuhaamaan tuttuun tyyliin,lieneekö edellisyön "meditointi" auttanut asiaan.paalupaikka neljällä kymmenyksellä mikaan.
eka erä kärkeen mutta mika meni aika pian ohi kunnes tuli punaset kun diimeemi eli vetässyt ratatuomaripisteeseen.uus startti ja mika kärkeen ja meni menojaan mutta kaken kans sitten olikin vääntöä voitosta kun mikan stop&go muuttu mustaks lipuks.aika tiukasti väännettiin kaken kans,hierottiin renkaitakin yhteen ja pari kertaa aika läheltä vetästyjä ohituksia puolin ja toisin.kake sen kuiteskin vei ja ikuisen kakkosen titteli muuttu yksinkertaiseksi ykköseksi :wink:
parc fermeessä kuuntelin jotta kone kolisee pahasti ja motti meni vaihtoon pikapikaa erien välissä,2h 20 min meni aikaa ja hyvin kerkes toiseen erään.
lähöstä kaken peesiin kunnes kake pyörähti ja pääsin kärkeen kunnes mika tuli takaa ja meni menojaan kärkeen tehden siinä sivussa uuden luokan kierrosennätyksen.sitten alko kone puutuun ja markku,kake ja toni sai kiinni.kake ja merkku helpotti paineita keskeyttämällä kolariin muttaa toni sitten aiheutti punasia pilkkuja naamaan oikeen huolella,just sain pidettyä kakkos sijan tonin käytyä kahdesti jo rinnalla.
varikolla ynnäsin sarjapisteet ja huomasin nousseeni sarja kakkoseks,onneks toni ei tullut ohi muuten kake ois vieny hopeet.kieltämättä varikolla vähän hampaita nauratti senverta onnistunu viikonloppu oli vaikka puhdas vauhti olis riittäny ehkä sijaan 5,no maalissa ne pytyt ja pisteet jaetaan.
tää viikonloppu paikkas aikahyvin kemoran rypömiset jotta kaudesta jäi aika hyvä maku kuiteskin,viiden vuoden pyttyputkikaan ei IHAN katkennu,mitä nyt joutu kritereitä vähän löysäämään että pytty kaikista maaliin ajetuista poislukien penaltyä JA suuria teknisiä vaikeuksia sisältäneistä lähdöistä.
vaikka luokan automäärä oli ennakoitua pienempi loppukaudesta niin kilpailu sitäkin kovempaa ainakin sijoista 2-6,jos joku meinaa että täältä saa pyttyjä helpolla niin tervetuloa yrittämään.

ens vuonna varmasttikkin ajot jatkuu mutta tarvii kattoo poistuuko 702 runkona radoilta,tarvii tässä syksyllä heti kattoo että tulisko tehtyä uus auto kesäks,tekniikka itesessään ei vaihdu.

_________________
Locost Finland Ry:n hallituksen puheenjohtaja 2015-
040 5062611
tomi.jutila@luukku.com

TJ 733 FIN

-Jos taitamaton tekee haluttoman kanssa tarpeetonta, meneekö turha työ hukkaan-


19 Syys 2011, 16:55
Profiili
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 11 Syys 2006, 16:54
Viestit: 1742
Paikkakunta: Espoo
Viesti Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8
Tapahtumarikas viikonloppu. Perjantaina treenattiin pääasiassa Formulaa. Pari kertaa kokeilin Locostia, mutta erityyppisten autojen ajaminen peräkkäin on yllättävän vaikeaa.
Locostia ei ollut otettu pois kärrystä Ahveniston jälkeen ja niillä säädöillä mentiin koko viikonloppu... tai no sunnuntaina ajettiin ilman etuvakaajaa, mutta muuten ei säädelty. Rengaspaineita ei kai lasketa säätämiseksi vai miten se oli?

Lauantaina oli pari kisaa formulalla ja locost aika-ajot. Formulakisat ihan jees ajomäärään nähden. Aikas jännää lähteä ajamaan kisaa märällä kelillä ilman että on metriäkään päässyt ennen sitä märällä ajamaan.
Harjoittelemaan tultiin, joten pokaali oli ihan mukava yllätys. Tokastakin olisi ollut palkinto tulossa, mutta jotain hajosi penkin ja takasiiven välistä ja meno loppu siihen.

Locost aika-ajo hieman epäonnistui. Panosti kaikki vikalle kierokselle, koska rata kuivui koko ajan. Suunnitelma/kierros epäonnistui yhden SS auton tullessa eteen pahassa kohtaa ja tuloksena kakkosruutu.

Sunnuntaina vuorossa locost kisat. Ajofiili oli hyvä heti aamusta koska ei tarvinnut ajaa kuin yhdellä autolla. Ekassa lähdössä auto toimi hyvin ja ajokin maistui. Vedin puoleenväliin asti täysilla ja sitten säästelin renkaita. Paras kierrosaika niukasti alle 1:14. Lopputulokseksi kuitenkin hylkäys liian sudittelun takia lämmittelykierroksella.

Tokaan lähtöön ei aikaa ja lähtopaikka sen mukainen. Kivasti sai ohitella, mutta melko helppoa oli kuitenkin nousta porukan kärkeen.

Viikonlopusta ja koko kaudesta jäi postitiivinen maku suuhun. Kiitos siitä kaikille mukana olleille.

_________________
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com


19 Syys 2011, 22:45
Profiili WWW
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Avatar

Liittynyt: 13 Helmi 2007, 22:10
Viestit: 3056
Paikkakunta: Jämsä
Viesti Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8
cuppihan menikin tiukaks,ynnäsin pisteet:

mika 66 pist.
tomi 57 pist.
kake 56 pist.

jälkiedit: mestari mestaruutensa ansainnut.

_________________
Locost Finland Ry:n hallituksen puheenjohtaja 2015-
040 5062611
tomi.jutila@luukku.com

TJ 733 FIN

-Jos taitamaton tekee haluttoman kanssa tarpeetonta, meneekö turha työ hukkaan-


Viimeksi muokannut Tomi Jutila päivämäärä 20 Syys 2011, 19:52, muokattu yhteensä 1 kerran



20 Syys 2011, 16:29
Profiili
Ron Champion
Ron Champion
Avatar

Liittynyt: 19 Loka 2007, 13:25
Viestit: 625
Paikkakunta: Masku
Viesti Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8
Mites noi pisteet oikeen lasketaan? Eikös Mikalle tullut 6 voittoa tällä kaudella? Selventääkö joku mulle hiukan? Kiitoos...

_________________
http://www.jmkmotorsport.com
jari@jmkmotorsport.com


20 Syys 2011, 17:18
Profiili WWW
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 15 Kesä 2006, 21:02
Viestit: 1212
Paikkakunta: kuikka
Viesti Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8
tuommoset ohjeet piste juttuihin on hrf sivuilla. kyseiseen lähtöön osallistuneiden määrä vaikuttaa pisteisiin.

HRF RATASARJAN SARJASÄÄNNÖT

HRF ry järjestää jäsenilleen jäsentenvälisen ratakilpailusarjan, josta sarjan lopputuloksiin huomioidaan osakilpailumäärä -1. Kilpailija ei saa vähentää mahdollista hylättyä kilpailusuoritusta. Kerhomestaruuksista ajetaan luokittain.

1. Voidakseen osallistua HRF:n ratasarjaan tulee kilpailijan olla HRF:n jäsen.

2. AKK Motorsport ry:n sääntöjen mukaiset ja voimassa olevat kilpailulisenssi sekä rataleima ovat pakollisia.

3. Eri luokkiin tarkoitettujen kilpa-autojen on täytettävä kulloinkin voimassaolevat säännöt.

4. Ratasarjassa ajetaan kilpaa luokissa, joihin ilmoittautuu sarjan alkuun mennessä vähintään 5 kilpailijaa ja joissa osallistutaan vähintään puoleen ko. luokan lähdöistä.

Osakilpailuissa pisteet jaetaan luokittain seuraavan taulukon mukaan:

Sijoitus Osallistujia Osallistujia Osallistujia Osallistujia Osallistujia
vähintään 5 4 3 2 1
1. 11 9 8 7 6
2. 9 8 7 6 -
3. 8 7 6 - -
4. 7 6 - - -
5. 6 - - - -
6. 5 - - - -
7. 4 - - - -
8. 3 - - - -
9. 2 - - - -
10. 1 - - - -
jne. 1 - - - -
Pisteitä laskettaessa huomioidaan vain sarjaan ilmoittautuneet. Muiden kilpailijoiden sijoitukset ja osanotto eivät vaikuta pistejakoon. Lähdön osallistujien määrän määrittelyssä ratkaisee kilpailun 1. lähdön lähtöruuduissa olleiden sarjaan ilmoittautuneiden kilpailijoiden määrä. Mahdolliseen uusintalähtöön osallistuneiden kilpailijoiden määrä ei vaikuta tähän.

Sijoittumisen saavuttamiseksi kilpailijan ajamien täysien kierrosten lukumäärän on ylitettävä 2/3 kilpailun kokonaiskierrosmäärästä. ( esim. 10 kierroksen kilpailussa on ajettava väh. 7 täyttä kierrosta )

Sarjaan voi ilmoittautua myös kesken sarjan, mutta tällöin huomioidaan vain ilmoittautumisen jälkeen ajetut kilpailut.

5. Loppusijoituksia laskettaessa luokittain tasapisteiden sattuessa ratkaistaan sijoitus sen eduksi, jolla on enemmän saavutettuja kokonaispisteitä sarjassa. Jos tämä ei tuo ratkaisua, ratkaisevat keskinäiset paremmat sijoitukset. Mikäli nekin menevät tasan, ratkaisee sen kilpailun tulos, missä oli eniten osallistujia ko. luokassa.

6. HRF:n "Pistehai-palkinnon" voittaa se kilpailija, joka on kerännyt yhteensä eniten pisteitä yhdessä luokassa luokasta riippumatta.

7. Sarjasäännöistä, niiden tulkinnasta ja sarjapisteytyksestä päättää HRF:n hallitus.

vaikka hylätty jääkin tauluun niin hieman enemmän uskoisin mikalla olevan pisteitä :oops:

_________________
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi


20 Syys 2011, 17:37
Profiili WWW
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Avatar

Liittynyt: 13 Helmi 2007, 22:10
Viestit: 3056
Paikkakunta: Jämsä
Viesti Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8
korjataas vähä:

mikalla 6 voitto = 66pist
dq.ta ei voi vähentää joten miinustetaan 8pist jurvan keväästä eli noi kuus voittoo jää saldoks.

toi dq jää voimaan,sitä ei voi vähentää huonoimpana pois.
sen kysyin tabelilta samalla kun rupesin miettiin että vähennetäänkö dns.
vähennetään,sen voi jättää huonoimpana pois.

no hopee ratkes viimesen lähdön viimesessä kurvissa kun toni pysy just ja just mun takana.muuten oltas oltu kaken kaa tasoissa ja kake ois vieny kakkostiloillaaan hopeet.

_________________
Locost Finland Ry:n hallituksen puheenjohtaja 2015-
040 5062611
tomi.jutila@luukku.com

TJ 733 FIN

-Jos taitamaton tekee haluttoman kanssa tarpeetonta, meneekö turha työ hukkaan-


Viimeksi muokannut Tomi Jutila päivämäärä 20 Syys 2011, 20:13, muokattu yhteensä 2 kertaa



20 Syys 2011, 19:51
Profiili
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 11 Syys 2006, 16:54
Viestit: 1742
Paikkakunta: Espoo
Viesti Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8
Mikä viheltäen tulee se sudittaen menee.. vai miten se meni.

_________________
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com


20 Syys 2011, 19:53
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 88 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com