Page 5 of 6

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Posted: 20 Sep 2011, 20:10
by Tomi Jutila
mika,mites se penaltyhomma kaikenkaikkiaan meni.en kerenny kysyyn paikanpäällä.
jäikö stop+go taulu vaan huomaamatta?? miten rivuutit liikaa??

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Posted: 20 Sep 2011, 20:28
by Jari Kauttonen
Kiitoos selvennyksestä. Jotenkin tuo eka versio pisteistä näytti "hieman" turhan tiukalta jos kauden tuloksia katselee. Mutta ONNEA koko mitalli kolmikolle!!

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Posted: 20 Sep 2011, 21:09
by Tomi Jutila
Jari wrote:Kiitoos selvennyksestä. Jotenkin tuo eka versio pisteistä näytti "hieman" turhan tiukalta jos kauden tuloksia katselee. Mutta ONNEA koko mitalli kolmikolle!!
kiitoksia vaan.

no tommosia kalkulaatioita sattuu kun savuton mies laskee spadduaskin kylkeen ulkomuistista kahvittomalla kahvitauolla.

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Posted: 20 Sep 2011, 21:23
by pasi.t
:D 709;niin ja seuraavistakin tiloista oli tiukkaa, toni tais voittaa teron yhdellä pisteellä. joten paras auton moottorinen pysyy edelleen tiimissä. josta suuri kiitos jarkolle renkaiden lainaamisesta. pääsiäiseen on vielä hieman aikaa, mutta tuodaan vanteet kohta takaisin.
perjantai alkoi osaltamme mustissa merkeissä. kuski tuumas ensimmäisen session jälkeen, että seuraavaks aika-ajoon, eihän tolla aja p..rukaan. aikana 18,8 tai jotain. onneks mekatsu ei antanut heti periks, ja passitti uudelleen radalle muutosten jälkeen, ajaksi 16,02, ja kuski hymyili ja tuumi, onhan toi aika pirullinen ajaa, mutta kello näyttää tykkäävän. tällöin oli auton moottoristen kierrosennätys 16,3. tai ainakin tietääksemme. (markku kyllä sanoi ajaneensa aikoinaan (4-5) vuottasitten 15,4 toyotalla, en muista, eikä jaksa penkoa.) loppu päivä ajettiin 0,5 s sisään eri säätöjä kokeillen.
aika-ajossa tuli onkelmia ja ruutu 14. tosi pettymys, koska oltiin siihen asti oltu radalla kolmanneksi nopeimpia. kiitoksia tomille hitsin lainasta ja mikalle öljyistä.
lähtö perseelleen. ja uusinta lähtö myös. maalissa 4. ja ruutu 4. ei paha.
seuraava lähtö perseelleen taas. (kehotin ottamaan kaikesta huolimatta riski lähdön ja kun äitiinsä on tullut, niin totteli.) aikansa subben takana kunnes taistelemaan sijoista 2 - 5. lopussa tomin kans vääntöä, mutta herrasmies on aina herrasmies. (tais tulla mainuttua jotain).
viikonloppu oli oikeastaan huikean mahtava, vaikka ei voitettukaan, niin tasaisuutensa vuoksi. vois kuvitella, että näillä eväillä ei paljon parempaa vois saavuttaa, joten kuskille hattua.
t. mekaanikko

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Posted: 20 Sep 2011, 21:42
by markku
EDIT: asia tarkastettu 704 vihkosta. oikea aika oli 1.16.4 jurvassa ja 1.16.2 vetelissä reeneissä optimi olosuhteissa ajettuna. kisoissahan ei jurvassa ole koskaan päästy mihinkään.

nyttenhän mulla aika jäi todellakin 1.15.6 ekalähdöstä kun toinen lähtö meni vituilleen ja siitä ajaksi vain 1.15.8. en tiedä mikä sitten on nopein autonmoottori aika kisoissa ajettuna. aikapaljon mikaa jäljessä kuitenkin :lol: . nyttenhän oli erittäin hyvät olosuhteet.

pehmeistä jousista kello tykkää mutta on aika vikuri ajettava :twisted: jäykillä jousilla auto on lepposa ajettava mutta kello ei tykkää kuten keväällä nähtiin. yritin ajaa jäykillä koko kesän mutta ei pitänyt pokka ja vaihdoin pehmeän alustan jurvaan. ilmeisesti kannatti :lol:

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Posted: 20 Sep 2011, 22:09
by pasi.t
:?: virallinen oli 1,16,3.. jotain.
siis viime kaudelta paras autonmoottorisella ajettu aika virallinen ajanottolaitteisto paikallaan.

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Posted: 20 Sep 2011, 22:25
by tumpelo
Edit kun muutkin...
Tää oli vastaus ennen aiempia edittejä, nyt homma selveni mullekkin.


Virallisuudesta en tiedä mutta Mylapsista

3 725 Markku 9 11:33.141 7.570 1:15.660 7 124.568 ja
DNF 725 Markku n 6 8:11.799 1:15.813 5 124.316

Vai luenko väärin?

T

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Posted: 20 Sep 2011, 22:29
by Mika Hirvonen
Paras locost kierros ekassa lähdössä 1:13.997 ja paras auton moottorilla 1:15.660
Tokassa vastaavasti 1:14.075 ja 1:15.813

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Posted: 21 Sep 2011, 00:48
by kippo
aika paljon on kirittävää auton koneiseilla mopoisiin nähden liekö tietoa vai taito vaiko sääntöjä :?:

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Posted: 21 Sep 2011, 08:01
by Johan Svahn
Mikan kierrosajat ei lasketa vai miten se meni :mrgreen: :mrgreen: 8)

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Posted: 21 Sep 2011, 08:22
by markku
no mulla ainakin suurin syy hitauteen on ratin ja penkin välissä :oops: . autokaan ei varmaan ole hyvä mutta varmasti sillä kovempaa pääsis jos olis kunnon kuski :twisted:

eihän sinne kärkeen jää ylivoimasia kuin kake ensivuodelle. jossei sitten tule joku uusi tähti mikan tilalle. kakekin oli jonkin verran mikaa hitaanpi jurvassa. tosin toisesta erästä kakella ei ollut mahdollisuutta saada kunnon aikaa pöyrähdyksensä jälkeen kun minä peittelin hitaanpana edessä.

keli tais olla aika optimi nyt jurvassa. viileetä niin vehkeet oli tehoissaan ja radassa hyvä pito kun sai vain renkaat ensin lämpöseksi. uskon että tero ja toni kaiken sattuessa kohdalleen olisi voinut mennä minua kovempaakin kun katsotaan kevään aikoja.
terohan ei saanut nopeita kierroksia kuivalla ajettua kun oli kaikenlaisia pikku juttuja. puuttuvat vaihteetkaan ei varmasti auttanut asiaa.
tonillakin oli teknisiä murheita viikonlopun aikana.

uskon että tilanne tasoittuisi silläkin että pasi,jarkko ja kennet olisi kanssa viivalla. viiden kärkeen olisi varmasti tunkua sen jälkeen :lol: . harmi vain kun kaikilla on toyota niin ei tulisi moottori kirjoa lisää.

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Posted: 22 Sep 2011, 10:03
by tumpelo
Hei, mä voin vaihtaa moottorimerkkiä jos 2 litran 8 reikänen sallitaan ?:)

Tosin kärkeen tuskin kerkee silläkään. Mutta eikös tänäkesänä ole kaikki osallistuneet päässeet jo ajaan kilpaa, Mikakin heti kun hylättiin takariviin :P

"Otin" muuten lokakuun vapaaksi että pääsee heti tuoreeltaan muokkaamaan autoa ensikaudelle :twisted: Jatkossa kustaan kumoon kaikki alle kaksilitraiset :D

T

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Posted: 22 Sep 2011, 10:55
by kippo
markku wrote: harmi vain kun kaikilla on toyota niin ei tulisi moottori kirjoa lisää.

olisin seuraavan tehnyt eri koneella mutta kun 1.8 16v:een ei hyväksytty kahta muutosta kun meni laskennallisesti 202.5hv. muistaakseni :evil:

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Posted: 22 Sep 2011, 11:11
by markku
puuttuuko siitä imu vai pako aukot jos se on 8 reikänen. vai tarkoititko 8 mukinen :lol:

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8 offto

Posted: 23 Sep 2011, 09:45
by tumpelo
No Markun tavalla laskien reikiä on aika paljon enemmän. Mutta itse laskeskelin vaan lohkon isompia reikiä, tehdastekosia, joita kai ammattikielellä kutsutaan myös "sylintereiksi".

Aika hyvä slalom pätkä sunnuntain toisesta lähdöstä tuli talteen, vielä kun keksitään miten sen saa käännettyä alasylöisin, kamera kun sattui roikkumaan ylösalaisin...

Alkaa sattua pääppyliin kun katsoo käsinseisonnassa (läppärillä tietty helpompaa...)

T