Mitä vermeitä sadekelille?

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Post Reply
User avatar
Tero Harju
Jäsen
Jäsen
Posts: 79
Joined: 01 May 2007, 08:58
Location: Seinäjoki
Contact:

Mitä vermeitä sadekelille?

Post by Tero Harju »

Kun on ajellut toistakymmentä vuotta koppiautoilla, pisti vähän miettimään nämä sadekelit että mitä sitä sitten kisoissa vetäistään päälle... vai vetäistäänkö lähdöt matkan mukaan kasvavan rangaistuspainon kera (kastuva ajopuku) ..?

Eli oletteko vetäisseen ajopuvun päälle normi sadetakkia vai mitä?

Kysyy nimim. "epätietoinen"

:roll:
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: Mitä vermeitä sadekelille?

Post by Mika Hirvonen »

Kisoissa on käytettävä määräysten mukaisia ajovarusteita. Harjoituksissa kuminen sadeasu on ihan toimiva.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Mitä vermeitä sadekelille?

Post by Tomi Jutila »

yksinkertaisesti:sateella ajaessa kastuu ja pahasti
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: Mitä vermeitä sadekelille?

Post by kippo »

kyllä lauantain sadekisan jälkeen oli lievästi sanottuna jätkä märkänä pienimmistäkin a-housuista sai puristettua ainakin kahvikupillisen vettä niin paljokohan kakskerros ajopuvusta olisi tullut tää on kyllä kieltämättä tämän avoautoilun haittapuolia mutta kivaa oli koko rahalla ja läheltäpiti tilanteilta ei taaskaan vältytty :)
User avatar
Tero Harju
Jäsen
Jäsen
Posts: 79
Joined: 01 May 2007, 08:58
Location: Seinäjoki
Contact:

Re: Mitä vermeitä sadekelille?

Post by Tero Harju »

Testattu botniaringillä märän kelin pidottomuus tänään 718:n kanssa, onneksi oltiin eri puolilla rataa niin ei päässyt innostumaan enempää :P

Kun ekat pisarat ilmestyi visiiriin, ei pitänyt sitä vielä mitään - ennen kuin yritin jarruttaa normilinjalla 2. mutkaan. Vielä kun yritti pikku kisaa tulla jonkin legendsin kanssa niin puolikas spinnaushan siitä kaiken luisuttelun jälkeen lopuksi seurasi.

Näin ensimmäisen ajanotollisen testin perusteella todettakoon että kärki saa olla jatkossakin suht. rauhassa, mutta kyllä sitä hyvänä päivänä porukan puolta väliä jo kovasti hätyytellään :wink:

Tuntuisi vaimennuksen ääripäitä ja puoltaväliä testattuani siltä, että parhaiten taittuu omaan makuun melko pehmeä takapää, mutta tuota pirkaleen lukkoa on pakko saada löysemmäksi ettei tartte perhana joka mutkassa odottaa apeksin yli ennen kuin voi kunnolla siirtyä vedolle.

Pitänee vielä ennen kisaa pikkuisen paloitella tuota katiskaa, huoltaa rusahtava synkro nelosvaihteesta ja ihmetellä sitä perää.

EDIT: huima tilanne pariin otteeseen seurasi uusista kisamonoista, jotka ovat kärjestään minulle aivan liian suuret - kyllä kylmäsi kun jarrupoljinta ei meinannut välillä löytyä ollenkaan kun kengän kärki jumittaa jalan polkimien yläpuolisiin rakenteisiin. Ja kaikki tämä vain kun ei sattunut olla sitä "numeroa liian pientä" kokoa joka vanhoissa tossuissa toimi ahtaassa tilassa ihan ok.

Eli myydäänkin edullisesti kerran jalassa olleet uudet ompin mustat kengät...
Post Reply