1.10 2011 jurva

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

1.10 2011 jurva

Post by markku »

jurvaan olisi tarkoitus mennä päristelemään 1.10. ajetaan loputkin viat ulos autosta :lol: .
onkos muita silloin liikenteessä :?:
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Re: 1.10 2011 jurva

Post by Johan Svahn »

markku wrote:jurvaan olisi tarkoitus mennä päristelemään 1.10. ajetaan loputkin viat ulos autosta :lol: .
onkos muita silloin liikenteessä :?:
minä.. :mrgreen: Kotimatkalla ohitan Jurvan risteyksen :mrgreen:
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
tumpelo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 637
Joined: 25 Nov 2007, 12:01
Location: Tampere

Re: 1.10 2011 jurva

Post by tumpelo »

Mjaah.

Maanantai tuli kyllä jo pöristeltyä Alastarolla. Renkaita olis kyllä vielä...

T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: 1.10 2011 jurva

Post by Mika Hirvonen »

Jurva on liian kaukana :(
Perjantaina piti mennä Alastaroon, mutta rata ehdittiin varata. Torstaina ehkä Alastaroon, jos kelit suosii.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: 1.10 2011 jurva

Post by Jari Kauttonen »

Jos luoja suo ja uusi kone saapuu niin tarkoitus olisi mennä ens viikolla Alastarolle rikkomaan se heti :mrgreen:
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Re: 1.10 2011 jurva

Post by markku »

no juu alastaroon ja jurvaan on meiltä suunnilleen sama matka. jurvassa vaan on jotenkin kivempi käydä :lol: . olisko mutkaset tiet kivempia tai jotain. nyt tosin on vietävä tavaraakin siihen suuntaan.


jokos jarin ekan koneen poksahduksen syy on selvinnyt :?:
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: 1.10 2011 jurva

Post by Jari Kauttonen »

eipä ole kiinnostanut vaivata päätä sen kanssa, paskana mikä paskana. Veikkaisin että on saanut kipeää jo ennen kun tuli mulle. Paha sanoa kun konetta ei avattu silloin kun tuli.
Uuden kanssa mennään samalla setillä, eli kone kun tulee niin suoraan paikalle. Teen muutaman muutoksen voitelupuolelle, eli lauhduttajan linjat vetelen eri tavalla mitä ekassa setissä oli + lisään paine ja lämpömittarit. Sumpun pohjaa pitää sen verran tutkia että onko imupuolella jotain ahdistusta niin kuin Kake sanoi että hänellä oli.

Nyt uudessa koneessa on takuu ja tarkoitus olisi se saada takuun aikana vielä radalle.
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Re: 1.10 2011 jurva

Post by markku »

nyt täytyy sanoo että vituttaa. eipä tullut mieleenkään tarkistaa takalinkkejä jurvan rysäyksen jälkeen. etu tukivarren kyllä vaihdoin.

jurvaan mentiin ennen puolta päivää. vesa kävi heittämässä yhden löysän vedon heti saavuttuamme radalle.

kake lähti radalle seuraavaksi. ajo ei kauhean helpon näköistä ja kommentti radalta pois tulon jälkeen oli odotettu. "aivan hirveä ajettava". no kaiken muun ymmärsin paitsi sen että vaeltelee jarrutuksessa. aikaa tuntui kuitenkin pukkaavan ihan kivasti.

kapo lähti sitten radalle seuraavaksi. kommentit oli samanlaiset kun kakella.

siinä vaiheessa sentään vaivauduimme hieman katsomaan lokasuojan väliin. kolme neljästä nelilinkin kiinnityskorvasta vääntynyt poikki. onneksi pääsimme hiipakan jonin tallille hitsailemaan auton nippuun. laitoin tähän autoon taakse samat kellosalon korvat kun on tukivarsien kiinnitys edessä. taidan talven aikana laittaa pitkät kiinnikkeet taakse jos sitten pysyisi korissa kiinni.

kun auto saatiin hakattua lekalla suunnilleen oikealle kohdalle niin jatkoimme ajelua.

kaikki herrat kävivät uusinta ajelulla.

kaken kommentit olivat edelleen samat. kellosta tosin ei linkkien muutosta huomannut. kake ajoi 1.15.1 -1.15.2 väliin 6 kierrosta.
vesa taas näytti että meidän team:issa huoltomies on kuskia nopeampi :roll:
kapo työnti kanssa 1.20 alle

nyt auto saa levätä ensivuoden puolelle. katellaan sitten saako vanhasta rungosta vai vaihdetaanko romut uuteen runkoon.

kiitokset tuomolle auton lainasta muutamalle kierrokselle :lol: nyt tietää ettei omalla kerkeä hyvien kyytiin :cry:
Attachments
vesa jurvassa.JPG
vesa jurvassa.JPG (183.74 KiB) Viewed 2097 times
kake jurvassa.JPG
kake jurvassa.JPG (186.04 KiB) Viewed 2097 times
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: 1.10 2011 jurva

Post by Tomi Jutila »

menikö ny kakella vollen tekniikan vaihdoks? aikonaan kun annoin kippoon ajaa mopolla niin semmone ilmestyki sittemmin alle. :roll:
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Re: 1.10 2011 jurva

Post by markku »

no eiköhän zuzugi kortonkin kuitenkin ole nopeampi :lol:

tumpelon tojon tekniikka todettiin paljon järkevämmäksi locostiin kuin volvon. pelaa joka alueella tasaisen hyvin.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Re: 1.10 2011 jurva

Post by KakeK »

joo sitte ku mopon koneella ei enää kerkee nii laitetaan volvo :mrgreen: keli oli aika optimi et ei tiedä mitä olis omalla menny.
vulvan paukut piisais varmaan 14.5 paikkeille.
tumpelo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 637
Joined: 25 Nov 2007, 12:01
Location: Tampere

Re: 1.10 2011 jurva

Post by tumpelo »

Vähän harmittaa että mun pulkka oli mahdotonta saada kenttäoloissa KaKelle ajettavaksi. Vähän yritettiin mutta tämän pohjanmaan "paskamidaksen" jäljiltä oli heti alkukierroksilla 712:kin takalinkeistä vasemmalta ylhäältä ja oikealta alhaalta pultit poikki ja kardaani tunnelin pohjalla. No onneksi Midaksella on herkkä korva ja nopeat varpaat niin selvittiin uusilla pulteilla. Ja päästiin jatkamaan ajoa. Midas eikun Kake oli ilmeisesti jo tehnyt tarvittavat johtopäätökset eikä suostunut mun rakentamaan laitteeseen enää persettään laskemaan.

Tuli vaan mieleen että onko nää autonmoottoriset oikeesti niin pelottavia että ne pitää heti yrittää rikkoa :D

Markku lopulta rohkeni istua tojotan taakse melkeinpä päivän päätteeksi ja saatiin katsomon täydeltä hyvää mieltä. Kaikkia muita oikein ruinaamalla ruinasin antamaan raskasta kenkää ja lopultakin kuulin itsekin katsomossa miten piimmsi parkuu :D :D :D

Ohjaamossa näkyneiden käsien määrän perusteella laitoin videokameran valmiiksi kun Markku palasi 712 kanssa varikolle. Taisi vaan mies huomata että kuvataan, joten jäykin irronnut kommentti oli "kyllä tällä nyt jotenkin pääsee tiettyyn rajaan saakka"; Valtava pettymys kun olin ihan odottanut K-24 tason avautumista säädöistä.

Toisaalta huojensi ettei sillä muutkaan nyt heti vedelleet hirveän paljon lujempaa kuin itse olen päässyt, toisaalta hirvittää mitä kaikkea pitää saada muutettua, kuskin lisäksi, että pääsisi edes keskikastiin ensikaudella.

Ainut miinus (josta jo toivuin) oli se, että Markku on rakentanut autonsa kireitä urheilijanuorukaisia varten sellaisella hoikkis mitoituksella että meikäläisen siro persaus ei sopinut laskeutumaan edes penkkiin asti. Jäi hirviömoottori tälläerää testaamatta. Ehkäpä hyvä niin ettei ala harmittaa...

Kiitokset houkuttelusta Markulle ja hauskasta päivästä koko porukalle.

T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Re: 1.10 2011 jurva

Post by KakeK »

Tuntuis olevan ettei mosterimoottoristen autontekniikka kestä 5 ringin settiä kauempaa kun oikein annetaan isän kädestä rankaisua :twisted:
Muutaman ringin ajon jälkeen mietiskelin markun auton puikois että larssin tai eskortin perä olis jo paukkunut ensikäsittelys.
Tietysti jos ajellaan helliä 1.16++ aikoja niin tekniikka voi pysyä nipuskin hetken aikaa. Kyl toi mopotekniikka vaan kestääkin yllättävän hyvin väärinkäyttöä kevyemmällä varustuksellakin :mrgreen:
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Re: 1.10 2011 jurva

Post by markku »

juu yletin tuomon auton polkimille hyvin :mrgreen: . kun laitettiin penkin taakse kaikenlaista ressunippuja yms :oops: . kurveissa heilahdin n5cm sivuttain kun penkistä ei hirveästi tukea ollut sivuttain :lol: . mutta savut tuli otettua renkaista ja kaasuakin yritettiin painaa hetkittäin :twisted: . erittäin helppo moottori ajaa :!: muistaa laittaa jonkin pykälän sisään ja painaa kaasua niin aina mennään.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
mäkkäri
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 340
Joined: 08 Sep 2008, 17:11

Re: 1.10 2011 jurva

Post by mäkkäri »

Mäkin vähän olin suunnitellu että lähen testaan uusia jarruja ja voimansiirron kestävyyttä. Mutta perjantaina tuli käsky mennä firman radalle lauantaiks ku sinne tuli jotain jokkisfiiatteja ajeleen.. Kävin sitten niitten kans ajelemassa. Bongaa kuvista yks kilpa-auto :wink:
Attachments
IMG_2965.JPG
IMG_2965.JPG (40.71 KiB) Viewed 2055 times
IMG_2964.JPG
IMG_2964.JPG (43.5 KiB) Viewed 2055 times
Post Reply