Syyskokous 2011

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

mäkkäri
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 340
Joined: 08 Sep 2008, 17:11

Syyskokous 2011

Post by mäkkäri »

Toihan onki näköjään jo ens viikonloppuna. Täytyykös kotona anoo pitkääki lomaa tota varten?
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Re: Syyskokous 2011

Post by markku »

muutama viikko ja siihen sitten tarpeen mukaan jatkoa :lol:
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: Syyskokous 2011

Post by Mika Hirvonen »

Onhan se hyvä varata aikaa palautumiseen. :)
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
tumpelo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 637
Joined: 25 Nov 2007, 12:01
Location: Tampere

Re: Syyskokous 2011

Post by tumpelo »

Tuota noin,

Sponsseja on ilmoittautunut vielä kovin vähän, joten tarjoilusta ei toistaiseksi ole tietoakaan. Haluaako joku tulla aiemmin tekemään "lauantaimakkara/makaroni/majoneesisalaattia" tms?

Tai onko ns. muita ehdotuksia?

Tuollahan on käsittääkseni paitsi sauna myös takka, ja takkapuut kuuluvat kuulemma hintaan. Paikalla saa olla 03 saakka tilan puolesta. Siivouksesta vastaa sotkijat (mutta tälläporukallahan ei mitään siivottavaa synny).

T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Re: Syyskokous 2011

Post by KakeK »

pitääks kaljat ja lonkerot olla omasta takaa kuten myös makkarat vai ponssaako yhdistys mitään? vai pitääkö tulla niin paljon ennen että kerkee kaupasta kantaa? :D
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: Syyskokous 2011

Post by Mika Hirvonen »

Jep omat eväät mukaan niin saa mitä haluaa.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Re: Syyskokous 2011

Post by Johan Svahn »

Locost meininki :mrgreen:
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
VP Partanen
Jäsen
Jäsen
Posts: 74
Joined: 12 Apr 2011, 20:57

Re: Syyskokous 2011

Post by VP Partanen »

Ei pääse osallistumaan vaikka kiinnostusta olisi, Mutta anna ääneni pakkipakon poistamiselle jos semmonen tulisi vaikka asialistalle :D
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Re: Syyskokous 2011

Post by pasi.t »

:lol: tais "kokous" venyä, ku ei kuulu mitään.
Antti Tuomainen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 553
Joined: 06 Oct 2011, 15:36
Location: Vaasa

Re: Syyskokous 2011

Post by Antti Tuomainen »

no eikö ne "muutamasta viikosta" tuossa ylempänä jo puhunu?
Iteku tekkee, niin saa semmosen ku tullee.
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: Syyskokous 2011

Post by Mika Hirvonen »

Hyvä kokous oli. Itse livahdin jo kahdeksan aikoihin kotiin päin, joten en tiedä kuinka rankkaa oli loppuillasta. Saunassa ainakin lämpöä riitti niinkuin keskiverto R1:sen syylarissa. :)

Mitään mullistavaa ei päätetty. Harrastajan näkökulmasta kaikki pysyy ennallaan. Puheenjohtajanakin jatkaa Mika vaikka sukunimi muuttui Särkeläksi.

Luokan tekniikkasäännöistä keskusteltiin ja päätettiin tehdä seuraavanlaisia hienosäätöjä sääntöihin.

-palataan sääntöön, jossa auton maavaran ali sää jäädä ainoastaan 20cm pohjapanssari ja pakoputkisto. Muutaman vuoden säännöissähän on ollut, että auton edessä oleva suojapelti saa myös olla maavaran alapuolella, joka aiheutti hankaluuksia katsastajalle. Maavaraa ei käytännössä voinut mitata perinteisin keinoin.
-hieman tarkennetaan sääntojen numerointia siten, että turbokielto ja jäähdyttäjän sijoitus pätee sekä auton, että mopon koneille.
-vakio ilmanputsarikotelo (siis moottorissa alkuperäisenä oleva ja muuttamaton) saa tulla konepellistä läpi. Mekaaniset osat eivät edelleenkään saa tulla korin muotojen ulkopuolelle.
-todettiin myös, että moottoripyörän koneiden tulee jatkossakin olla vakioita. Tämä tarkoittaa sitä että läppärunkoja/kasuttajia ei saa vaihtaa vakiosta muun mallisiksi. Ventiilin kulmia ei saa muutella, ainoastaan "läppääminen" korjausmielessä sallittu. ECU pitää olla siitä moottorityypistä jota käytetään. Vakio ECU pitää olla välissä vaikka käytetään "powercommander" tyylisiä ratkaisuja. ECU juttu pätee tietenkin myös auton koneisiin.

Eri moottorityyppien osien sekoittamisesta keskusteltiin. Mopon koneissa voi käyttää uudemman moottorin osanumerolla olevaa varaosaa, jos se mitoiltaan vastaa alkuperäistä. Eli koodilla ei niin väliä kunhan mitat ei muutu. Esim. Yamahalla koodit muuttuu usein vaikka osa on sama.
Auton koneissa todettiin nykyisen käytännön olevan hyvä. Saman moottorimallin osia saa yhä sekoittaa keskenään (4AGE 20v ja 16v osat saa mennä sekaisin). Moottoriperheen sisäisiä siitoksia ei vieläkään suvaita. (esim 4AGE ja 7AGE osien sekoittaminen ei käy).

Nämä jutut ulkomuistista. Virallisempaa tietoa tulossa kunhan byrokratian raskaat rattaat saadaan liikkeelle.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Re: Syyskokous 2011

Post by markku »

tais se 7a moottori olla fe loppunen. 7 afe. koska muutenhan siinä sais käyttää ge 16v kantta kun siinä olisi jo sellainen :lol:
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Re: Syyskokous 2011

Post by pasi.t »

:shock: niin kyllä ainakin se suomessa myytävä toitsun kone, mutta ilmeisesti jossainpäin maailmaa on kait toi 7age, kun sitä ei ei ainakaan tällähetkelä saa täältä.
lähinnä tossa vaivaa toi kuutiotilavuus, tai paremminkin aiheuttaa kysymyksiä.
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Re: Syyskokous 2011

Post by markku »

sain tuollaisen linkin sähköpostiin ennen kokousta.

http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_A_engine

siinä ainakin nimenomaan sanotaan ettei olisi tehty ge kannella toyotan toimesta. tosin siitä löytyy kyllä linkki sivulle missä kerrotaan miten 7a ja ge yhdistetään. tosin kyseessä on vigi sivusto niin en tiedä paikkaansa pitävyydestä.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: Syyskokous 2011

Post by Mika Hirvonen »

Joo sanotaan "Toyota never made a wide-valve angle 7A-GE based on the 7A", mutta wikistä ei tosiaankaan koskaan tiedä.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Post Reply