Syyskokous 2009

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: Syyskokous 2009

Post by Mika Hirvonen »

Pohjoisespalla on kanssa yks semmoinen aika locost henkinen yöpymispaikka :lol:
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Syyskokous 2009

Post by Tomi Jutila »

Mika wrote:Pohjoisespalla on kanssa yks semmoinen aika locost henkinen yöpymispaikka :lol:
täh...missä,jaa jollain epsalla,kuka se on...hesalaisten sisäpiiri hjuumoria :wink:
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: Syyskokous 2009

Post by Jari Kauttonen »

Mä ehdotan alueittaisia katsastajia. Suomi on kuitenkin "iso" maa eli vaikka läänikohtaiset "vastuu" henkilöt, silloin olisi periaatteessa aina kisoissa joku ketä voi katsastaa.
Pitäisi toimia, kun säännötkin on päivitetty viime vuonna hyvin tulkittaviksi :roll:
Täällä saataisiin 5 mannersuomen katsastajaa ja yksi ahvenanmaalle, mikäli sieltäkin joku innostuu rakentamaan autoa :?: :wink:

En toki vastusta yhtä katsastajaa, vaan ajattelin että tällä tavalla taakkaa saataisiin hiukan jaettua? Voitaisiin vaikka nimetä sitten yksi pääkatsastaja joka viime kädessä sanoo miten asia on?
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Re: Syyskokous 2009

Post by pasi.t »

ajatus useammasta katsastajasta on kyllä mielestäni hyvä, ei pelkästään yksi henkilö saa "mulkun" mainetta. ongelma on kuitenkin, että joku voi katsoa "väljemmin" runkoa kuin toinen. jos näille katsastajille sais vaikka koulutuksen esim. markun toimesta silleen, että linja pysyisi kaikilla samanlaisena, niin homma vois toimia. ja loppu katsastuksen ennen kisaa vois hoitaa vaikka kahden katsatajan toimesta siis kumpikin yhtäaikaa auton kimpussa. kaikkihan kuitenkin lähtee rakentajasta itsestään, kuinka huolella lukee säännöt. runkotarkastajan tulisi kuitenkin ymmärtää jotain hitsaamiseta, että huomaisi mahdolliset feikki saumat.
nyt mielipitetä kehiin, että asia saadaan hodettua kokouksessa.


pasi tervola
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: Syyskokous 2009

Post by Mika Hirvonen »

Tomi wrote:
Mika wrote:Pohjoisespalla on kanssa yks semmoinen aika locost henkinen yöpymispaikka :lol:
täh...missä,jaa jollain epsalla,kuka se on...hesalaisten sisäpiiri hjuumoria :wink:
Juu sillä on Hotel Kämp. Olisko Suomen kallein hotelli. :)

Mulla ei ole ollut mitään valitettavaa nykyistä katsastusmenetelmää vastaan... päinvastoin.
Useamman katsastajan systeemissä olisi vähemmän kuormitusta per katsastaja. Pasin ehdotus tuntuu ihan varteenotettavalta.
Voisin mahdollisesti tarjota apuani täällä etelässä, jos riittävä määrä konsultointia/koulutusta on saatavilla nykyisiltä alan osaajilta.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
mäkkäri
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 340
Joined: 08 Sep 2008, 17:11

Re: Syyskokous 2009

Post by mäkkäri »

Mäkin voin ilmottautua vapaaehtoseks.
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: Syyskokous 2009

Post by Jari Kauttonen »

Juurikin tuon takia olisi silti se yksi "mulkku" eli hän joka sitten sanois viimeisen sanan.
Tuo Pasin ehdotus kahdesta katsastajasta kisoissa on hyvä, silloin voidaan ainakin tulkinnoista keskustella.

Kuten sanoin, nykyinenkin on hyvä ajattelin vaan hiukan tän taakan jakamista ja sitä, että ei tarvisi aina puolen suomen läpi ajella katselemaan autoja. :roll:

Joo ja toi hitsaus homma on erityisen tärkeää!! Valitettavan usein näkee hienoa saumaa jota oikein kehutaan. Ja samalla valitettavan usein tulee todenneeksi että saumat on "hitsattu" alamäkeen, eli niillä ei ole rakenteellista lujuutta vajaan tunkeaman vuoksi niin kuin muissa asennoissa hitsatuissa saumoissa. Noiden löytäminen pitäisi ainakin "opettaa"
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Re: Syyskokous 2009

Post by Johan Svahn »

jos joka kunnassa on oma katsastaja niin tulisiko siitä mitään?? ihan oikeasti! Montako kokkia tarvitaan keittiössä?
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
tumpelo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 637
Joined: 25 Nov 2007, 12:01
Location: Tampere

Re: Syyskokous 2009

Post by tumpelo »

Hoplaa,

Mulla ei ole pienintäkään valituksen aihetta nykysysteemistä mutta en jarruta jos kehitetään. Erityisesti jos Mr M ei ehdi/jaksa/halua koko rulettia hoitaa. Päämulqvistin tehtävät vois kai mennä Markullekko? Vai Pasille? Vai Toholammille? Lisää ehdokkaita? Vapaaehtoisia uusia katsastajia on jo ilmoittautunut (Mäkkäri olis meitsille sopivan lähellä vaivattavaksi :))

Löytyykö pohjoisemmastakin joku vapaaehtoinen? Syntyykö organisaatioksi 1+3. Riittääkö se 20 auton ja 2 vuosittaisen uuden projektin vauhtiin? Montako katsastajaa tarvitaan kisassa? Montako Locost runkokatsastusta / vuosi on nykyinen tahti?

Nyt vois heitellä faktuaalisia numeroita aiheesta asian arvioimiseksi ihan tuolta työmääränkin pohjalta. Kokonaan toinen juttu on sitten se osaaminen mitä katsurilta vaaditaan mutta eikös sitä olis hyvä harjoittaa niin että löytyy tarvittaessa bäck uppia?

Tumpelo
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: Syyskokous 2009

Post by Jari Kauttonen »

Johan Svahn wrote:jos joka kunnassa on oma katsastaja niin tulisiko siitä mitään?? ihan oikeasti! Montako kokkia tarvitaan keittiössä?
Riippuen keittiön koosta, ehkä kokkeja tarvitaan useita, ehkä riittää yksi. :mrgreen:
Kuten sanoin, itselleni on oikeesti ihan sama kuinka monta niitä on, ajattelin vaan että voisi helpottaa hiukan taakkaa, mutta jos joku nyt sitten haluu vetää ympäri suomea ja olla paikalla jokaisessa kisassa niin antaa sitten yhden hoitaa asia!

Tuolla ehdottamallani systeemillä on toki huonot puolet juurikin tuo että toinen tulkitsee toisella tavalla kuin toinen, mutta Pasin ehdotus Markun järjestämästä koulutuksesta yhdistettynä yhteen pää piruun, joka viime kädessä sanoo miten asiat on, uskon että tämä jopa voisi toimia???
Tuo läänijako oli nyt vaan heitto, oikeestihan noita varmaan riittää jos olisi esim 2 tai 3 ketä katsastaisi autoja.
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Re: Syyskokous 2009

Post by markku »

jos kaikki huolehtisi että oma auto on sääntöjen mukainen niin ei tarvittaisi yhtään katsastajaa. jatkossa porukka voi kiivetä rahojen kanssa tuomari torniin ja tehdä protestin kilpakumppanin autosta kun niin varmoja ollaan joka toisen auton laittomuudesta. tai sit voi opetella säännöt :lol: helpottaa kummasti.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Re: Syyskokous 2009

Post by Johan Svahn »

juu, tuntuu että sääntöjen lukeminen on vaikeata..
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
koura13
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Posts: 48
Joined: 20 Jan 2007, 20:46
Location: NURMO
Contact:

Re: Syyskokous 2009

Post by koura13 »

jaa , ompa arpomista , miksi mun kalenteris on merkintä että sovittu edellises kokouksen että on tampereella 17.10.-09 kl 16.00 ????????????????????????????????????????????????????????????
mahtavaa.
putte 0400 690022
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Re: Syyskokous 2009

Post by KakeK »

Juu no olihan se päivä jollain muistis :wink:. Sillä mä vähä sitä kyselinki ajois....
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Re: Syyskokous 2009

Post by pasi.t »

:shock: sääntöjen lukeminen on ollut vaikeaa kautta aikojen, toiset lukee mitä riveissä on kirjoitettu ja toiset rivien välistä. varmaan 80% tuomaritorniin rahanipun kanssa menneistä tekee vastalauseen toisen tekniikasta, nyt käsitykseni mukaan on lähinnä kysymys rungosta ja auttaa lähinnä uusia rakentajia ja lievittää pääkatsastajan taakkaa kisapäivänä. toki kaikkien tulee itse rakentaa rungot ja myös tekniikka sääntöjen mukaiseksi, kaikilla luokilla ei ole tällaista hyvää henkeä, että käydään "auttamassa" kesken auton rakentamisen. tämä on mielestäni kyllä hyvä tapa ja voitaisiin säilyttää ainakin jonkusen vuoden vielä.
tavalla tai toisella.
pasi tervola
Post Reply