syyskokous 2010

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Re: syyskokous 2010

Post by pasi.t »

:lol: kampiakselille ei käsittääkseni ole minkäänlaisia rajoituksia, muuten kuin iskua ei saa jatkaa. hinta noin 3000 €.
ei tämä kanki juttu ole "meille" mikään erityinen ongelma. laitamme 16 tappisen kanget.

tuo oli täyttä puppua. eihän niitä taida saada laittaa. kampurakin pitää olla kait jotain muuta.
sorry.
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Re: syyskokous 2010

Post by pasi.t »

:oops: 6.1.2 Sallitut muutokset
Kannen kanavia saa vapaasti työstää, mutta materiaalia ei saa lisätä. Venttiilien halkaisijaa saa suurentaa. Nokka-akselit, venttiilien nostajat, työntötangot, jouset, lautaset ja lukot ovat vapaat. Puristus suhdetta saa muuttaa työstämällä kantta tai lohkoa. Säädettävä nokka-akselin pyörä sallittu. Eri moottorityyppien osia ei saa vaihtaa keskenään. Sylintereitä saa porata niin paljon kun alkuperäiset sylinteriputket myöntää. Männät vapaat. Kiertokankia ja kampiakselia saa työstää. Vauhtipyörä ja kytkinasetelma ovat vapaat. Voitelujärjestelmä, öljypumpun-kapasiteetti ja paine ovat vapaat. Kuivasumppujärjestelmä sallittu. 2 litran öljynkerääjä pakollinen.

mitähän tuo oikeastaan tarkoittaa.
viitaten jälleen kerran kiertokankiin. ja nyt on kysymyksessä mun moottori.

onko 4age ja 4age blacktop erimoottori tyyppejä
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Re: syyskokous 2010

Post by markku »

jos oikein ymmärsin asian viimekokouksessa :oops: . niin löysensimme tulkintaa aika reilusti. jako meni ymmärtääkseni näin: volvon 8v remmikoneet vuosimallista riippumatta luetaan yhdeksi
toyota 3sge moottorit vuosimallista riippumatta yhdeksi.
toyota 16v (age)luetaan vuosimallista riippumatta yhdeksi.
toyota 20V luetaan vuosimallista riippumatta yhdeksi.
opel 16v (gsi) luettiin vuosimallista riippumatta yhdeksi.

ainakin näistä moottoreista juteltiin yksilöiden kone vaihtoehtoja. toivottavasti joku muistaa oliko muita?

3sge oli puhe ettei tuomo saa laittaa 240 heppasta yläkertaa nykyisen 200 heppasen päälle.
20v toyotasta oli puhe että kannuslaiset saa käyttää vanhemman (oliko silver) kankia.
volvossa sai laittaa uudemman alakerran päälle vanhempaa kantta.

männistä oli puhe että rajatapaus moottorit saa porata ylikokoon.

minkäverran porukalla on softeja renkaita? meneekö siirtymä 2012 vai olisiko mahdollista vaihtaa kesken ensi kauden? esim: kahdessa ekassa kisassa ajetaan softeilla kaikki ajot. kahdessa viimeisessä saisi käyttää halutessaan softia harjoituksissa. aikaajo ja kisalähdöt olis medium. tulisi ainakin selvää dataa asioista jos joku ajaisi treenit softilla ja aikaajossa sit reilusti kovempaa mediumilla :roll: . kertokaa paljonko renkaita on varastoissa?

onko hallitus päässyt minkälaiseen yhteisymmärrykseen painosta/turvallisuusasioista tai renkaista? minkälaisia vaihtoehtoja on tulossa hallitukselta?
Last edited by Anonymous on 17 Oct 2010, 15:33, edited 1 time in total.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: syyskokous 2010

Post by Jari Kauttonen »

Mulla 2 settiä iskemättömiä softeja, toisaalta ei paljon paina vaikka muutatte mihin tuon rengas tyypin. Kyllä nuo saa joko hukattua tai ajettua ihan vaan ajamisen ilosta sitten joskus...
Mutta kuten aiemmin totesin, en jaksa uskoa että tuolla loppupeleissä paljoa noita aikoja hillitään. :roll:
Dohc4x4
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 251
Joined: 19 Jun 2006, 21:46
Location: Sein

Re: syyskokous 2010

Post by Dohc4x4 »

Tietääkö joku miksi norjassa on sallittu vain soft:it ?

Alastarossa oli juttua muutaman auton rakentajan kans että heilläkin oli softit ostettuina.
Pete
0405883436
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Re: syyskokous 2010

Post by Johan Svahn »

Dohc4x4 wrote:Tietääkö joku miksi norjassa on sallittu vain soft:it ?
Ehkä sen takia koska heillä ei ole sama ongelma kun meillä..
Sama rengas kaikilla. Softissa parempi pito.
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Re: syyskokous 2010

Post by markku »

[quote="Dohc4x4"]Tietääkö joku miksi norjassa on sallittu vain soft:it ?

varmasti samasta syystä kun siellä on otettu käyttöön uudet korit ja umpipohjat yms. siellä halutaan olla niin nopeita kun mahdollista :lol: . sama ajatus ei varmaankaan meillä ole :?: .

mulle käy kumpi vaan rengas. ei vaikutusta aikoihin :? kuskin vaihdolla isompi vaikutus :lol: .
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: syyskokous 2010

Post by kippo »

markku
meinaatko tulla ensikesänä viivalle vai millon ois tarkoitus :?:
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Re: syyskokous 2010

Post by markku »

tuskin kannattaa pidättää hengitystä odottaessa :lol: . voi meikäläisen korjata kuolo ennen sitä 8)
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: syyskokous 2010

Post by Mika Hirvonen »

Syyskokouksen 2010 pöytäkirja liitteenä.
Attachments
LocostFinlandrysyyskokouksenpöytäkirja2010.pdf
(48.75 KiB) Downloaded 162 times
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Post Reply