Saako konepellin tehdä lasikuidusta?
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
-
- Ron Champion
- Posts: 651
- Joined: 31 Mar 2012, 22:35
Saako konepellin tehdä lasikuidusta?
Hei kaikille. Konepelti on kuulemma mukaan vittumainen taivutettava. Kysymys kuuluu saako sen tehdä lasikuidusta? Mites se tuulilasin teline? Kuuluuko samaan sarjaan?
Re: Saako konepellin tehdä lasikuidusta?
ei konepelti nyt niin paha rasti ole.
-
- Ron Champion
- Posts: 651
- Joined: 31 Mar 2012, 22:35
Re: Saako konepellin tehdä lasikuidusta?
Vapaaehtoinen löytyi. Kysymys kuuluu, että mitä se maksaa?pasi.t wrote:ei konepelti nyt niin paha rasti ole.
Re: Saako konepellin tehdä lasikuidusta?
alunperinhän näitä tehtiin kirjan perusteella. siinä konepelti tehdään eskortin kattopellistä
. konepelti,kupeet ja perä osa on tarkoitus olla peltiset/alumiiniset. keulapala ja lokasuojat lasikuitua. etu lokasuojia on aikojen alussa ollut alumiinisiakin. kojelautoja on kanssa ollut molemmista materiaaleista. tämäkin pitää varmaan kirjata sääntöihin.
kuten pasi totesi ei konepelti ole kummonen tehtävä. iso putki ja senpäällä pyöräyttää pyöristykset oikeaan paikkaan.

kuten pasi totesi ei konepelti ole kummonen tehtävä. iso putki ja senpäällä pyöräyttää pyöristykset oikeaan paikkaan.
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Saako konepellin tehdä lasikuidusta?
Taisi olla kirjassa pohjalevy tehty siitä escortin kattopellistä. Konepelti on alumiinia.
Lasikuitu on painavampaa kuin alu ja vaatii ekaks jonkun muotin tekemisen. Jos joku haluaa tehdä painavamman osan isommalla työllä niin ei se mua henkilökohtaisesti haittaa.
Ehkä sääntöjen puitteissa voisi sopia, että konepelti, kyljet ja takakontti on alua niin ei kenenkään tartte alkaa kokeilemaan jotain uutta.
Lasikuitu on painavampaa kuin alu ja vaatii ekaks jonkun muotin tekemisen. Jos joku haluaa tehdä painavamman osan isommalla työllä niin ei se mua henkilökohtaisesti haittaa.
Ehkä sääntöjen puitteissa voisi sopia, että konepelti, kyljet ja takakontti on alua niin ei kenenkään tartte alkaa kokeilemaan jotain uutta.
-
- Uusi jäsen
- Posts: 25
- Joined: 16 May 2010, 08:41
Re: Saako konepellin tehdä lasikuidusta?
Antakaa laittaa lasikuituinen konepelti ja takapaneeli.Ei kai se autosta sen nopeampaa tee ja jos tykkää askarrella niin ok.
En muuten olisi ottanut kantaa mutta on ko. osat jo valmiina...
En muuten olisi ottanut kantaa mutta on ko. osat jo valmiina...
-
- Site Admin
- Posts: 624
- Joined: 16 Jun 2006, 07:59
- Location: Pietarsaari
- Contact:
Re: Saako konepellin tehdä lasikuidusta?
kumpi on parempi "tulensuoja", alu vai lasikuitu?
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Re: Saako konepellin tehdä lasikuidusta?
Mitäs iloa on alumiinisesta konepellista kun ohjaamon ja konehuoneen eristää kuttaperkka pulpettiJohan Svahn wrote:kumpi on parempi "tulensuoja", alu vai lasikuitu?

-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Saako konepellin tehdä lasikuidusta?
Säännöt vaativat, että pulpettiin laitetaan alumiininen suoja konehuoneen puolelle.
Re: Saako konepellin tehdä lasikuidusta?
viedään seuraavaan kokoukseen tämä lasikuitu asia. toivoisin että ainakaan ennen kokousta ei kovin moneen autoon tulisi lasikuitu osia (konepelti/perä).
erinäisiä juttuja on kiertänyt myös hiilikuitu osien käytöstä. toivottavasti ainakaan pyöriviin osiin ei porukka ole hiilikuitua työntämässä. hiilikuitu asikin pitää laittaa seuraavaan kokoukseen.
erinäisiä juttuja on kiertänyt myös hiilikuitu osien käytöstä. toivottavasti ainakaan pyöriviin osiin ei porukka ole hiilikuitua työntämässä. hiilikuitu asikin pitää laittaa seuraavaan kokoukseen.
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Saako konepellin tehdä lasikuidusta?
onhan uudet rakentajat tietoisia että nokka-pulpetti osia ei kannata tilata englannista kun sieltä voi tulla ihan minkälaisia ja kokoisia vaan....sitävaan että täyttävätkö ne suomalaiset säännöt???
Re: Saako konepellin tehdä lasikuidusta?
korin lasikuitu osat kannattaa ostaa tervolalta niin tulee oikeanlaisia. ulkomaantuonneissa ottaa aina riskin. siellä löytyy monen näköisiä. meillä säännöissä keulana sallittu kaksi locost mallia (matala/korkea).
juu voidaan varmaan kokouksessa miettiä sanamuotoa siihenkin asiaa. säännöissähän jotain on asiasta nyttenkin.
juu voidaan varmaan kokouksessa miettiä sanamuotoa siihenkin asiaa. säännöissähän jotain on asiasta nyttenkin.
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Re: Saako konepellin tehdä lasikuidusta?
ööö... miksi hiilikuitu osat kiellettäisiin? Eikös ajatuksena ollut joskus että samoilla säännöillä mennään mitä muissa pohjoismaissa? Nyt kuitenkin esim. "saippuakoteloa" ei ole sallittu aikanaan, joten kisaaminen muualla kuin suomessa on melko turhaa touhua, jos ajattelee sijoituksia. Jotenkin ei nyt mahdu pieneen päähän.markku wrote:viedään seuraavaan kokoukseen tämä lasikuitu asia. toivoisin että ainakaan ennen kokousta ei kovin moneen autoon tulisi lasikuitu osia (konepelti/perä).
erinäisiä juttuja on kiertänyt myös hiilikuitu osien käytöstä. toivottavasti ainakaan pyöriviin osiin ei porukka ole hiilikuitua työntämässä. hiilikuitu asikin pitää laittaa seuraavaan kokoukseen.
Pitääkö luokasta tehdä niin tiukka sääntöjen mukaan että vain jonkun tietyn tekemät osat kelpaa?
Re: Saako konepellin tehdä lasikuidusta?
mun mielestä hiilikuituiset jarrut tai kardaanit ei ole tarpeellisia locost luokassa
pm sääntöjen seuraamisesta luovuttiin jotta saadaan ajaa suomessa/hrf kisoissa. nyt pitkään voimassa olevilla säännöillä on pyritty takaamaan rakentajille rakentelu rauha. säännöista löytyy kaikenlaista parantamisen varaa omankin auton tarpeisiin

pm sääntöjen seuraamisesta luovuttiin jotta saadaan ajaa suomessa/hrf kisoissa. nyt pitkään voimassa olevilla säännöillä on pyritty takaamaan rakentajille rakentelu rauha. säännöista löytyy kaikenlaista parantamisen varaa omankin auton tarpeisiin

-
- Aktiivi
- Posts: 116
- Joined: 30 Apr 2007, 09:44
- Location: Sillankorva
- Contact:
Re: Saako konepellin tehdä lasikuidusta?
Mitä ny mennä muokkaa noita sääntöjä. Eikö se oo kiva ettei tarvii joka talvi rakentaa autoa uusiks muuttuneiden sääntöjen takia... toki tarkenttaaha niitä aina voi. Ja mennäänhä näillä säännöilläki aikasta kovaa...
-AUTOSSA PITÄÄ OLLA AUTON MOOTTORI-
Jarkko Kellosalo
+358505912680
-SILLANKORVA-
Jarkko Kellosalo
+358505912680
-SILLANKORVA-