Ainakin Leinolla näyttää olevan ratti samalla puolella kuin muillakin kokolihaa syövillä heteromiehillä , vaikka prätkän pannu pellin alla... Mieluusti rakentais tuota tulevaa projektia samalla mallilla mutta onko kuinka paha rasti saada ohjausakseli ja pakosarjat sopimaan samalle puolelle, vai rakennanko suosista oikealta ajettavan?
...kysyy nimimerkki "epätietoinen"
Vasemmalta ajettava Yamaha-locost
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
- Tero Harju
- Jäsen
- Posts: 79
- Joined: 01 May 2007, 08:58
- Location: Seinäjoki
- Contact:
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Vasemmalta ajettava Yamaha-locost
tee oikeekätinen.
miks tekisit vasurin??
miks tekisit vasurin??
Re: Vasemmalta ajettava Yamaha-locost
kyllä sen akselin saa mahtuun jos haluaa vasemman puoleisen ohjauksen mutta varmaan helpompi on laittaa oikeanpuoileinen ohjaus
- Tero Harju
- Jäsen
- Posts: 79
- Joined: 01 May 2007, 08:58
- Location: Seinäjoki
- Contact:
Re: Vasemmalta ajettava Yamaha-locost
Nokun sikskun katoku...
Oikeastaan suurin syy taitaa olla omassa fiiliksessä, toisaalta toistakymmentävuotta kun on rataa kiertänyt ulkokaarteen puolella, voishan tuo olla vaihtelua ruveta ajamaan sisäkaarteessa
Käytännön syyt, alkaen nyt vaikka painopisteestä (moottori kallellaan vasemmalle, pistetäiskö kuski oikealle?) tietysti puhuvat kovasti sen puolesta että pistetään kuski seuraavassa autossa eri puolelle kuin vanhassa.
Ja tietysti kun katsoo vaikka kummalla puolella istuu jurvan kärkikaksikko niin pitäiskö ottaa vinkistä vaari
Ihan sama tietysti millaisen auton tekee, tärkeintä on että sen kanssa pääsee sinuiksi. Nykyisen auton kanssa vasta viimesunnuntain viimeiset kierrokset alkoivat tuntua siltä että arvaa etukäteen mitä auto tekee kun sen paiskaa kaarteeseen, joten enempi pitää ruveta taas treenaamaan tuota ajamistakin, sen lisäksi että asuu tallilla vähän myöhempään.
Oikeastaan suurin syy taitaa olla omassa fiiliksessä, toisaalta toistakymmentävuotta kun on rataa kiertänyt ulkokaarteen puolella, voishan tuo olla vaihtelua ruveta ajamaan sisäkaarteessa
Käytännön syyt, alkaen nyt vaikka painopisteestä (moottori kallellaan vasemmalle, pistetäiskö kuski oikealle?) tietysti puhuvat kovasti sen puolesta että pistetään kuski seuraavassa autossa eri puolelle kuin vanhassa.
Ja tietysti kun katsoo vaikka kummalla puolella istuu jurvan kärkikaksikko niin pitäiskö ottaa vinkistä vaari
Ihan sama tietysti millaisen auton tekee, tärkeintä on että sen kanssa pääsee sinuiksi. Nykyisen auton kanssa vasta viimesunnuntain viimeiset kierrokset alkoivat tuntua siltä että arvaa etukäteen mitä auto tekee kun sen paiskaa kaarteeseen, joten enempi pitää ruveta taas treenaamaan tuota ajamistakin, sen lisäksi että asuu tallilla vähän myöhempään.
-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
Re: Vasemmalta ajettava Yamaha-locost
Mun runko oli alunperin tehty vasuriksi niin en ruvennut sitä sit muuttamaan. Parilla "ylimääräisellä" nivelellä ohjauksesta selviää ja kun sijoittelee konetta vastaavasti oikean reunan suuntaan niin jää paremmin tilaa ohjaukselle. Mulla menee ohjausakseli pakosarjan alta ja siitä kahdella nivelellä ylös kuskille.
Muistaakseni joku joskus sanoi että vasurin puoleisesta autosta ei tule niin nopea kuin oikean puoleisesta...tiiä sitten aika näyttää
Muistaakseni joku joskus sanoi että vasurin puoleisesta autosta ei tule niin nopea kuin oikean puoleisesta...tiiä sitten aika näyttää
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Vasemmalta ajettava Yamaha-locost
Ei kai sillä loppupeleissä ole hirveästi väliä millä puolella se ratti on.
Tee kompromissi ja osta Formula... ratti on siinä keskellä
Tee kompromissi ja osta Formula... ratti on siinä keskellä
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Re: Vasemmalta ajettava Yamaha-locost
Omani on vasuri ohjauksella ja mopon koneella. Auton saa melko lähelle tasapainoon tankkien, yms. sijoittelulla. Jälkeen ajateltuna melkein väittäisin kuitenkin että oikealta ohjattava olisi ollut helpompi tehdä ja antanut enemmän vapauksia tavaroiden sijoittelulle.
Seuraavasta on tulossa oikealta ajettava, tai ainakin ostin jo aikoinaan siihen oikeakätisen ohjauksen. Tosin silloin joskus aikaisemminkin myin Kakelle silloisen oikean puolisen hammastangon...
Seuraavasta on tulossa oikealta ajettava, tai ainakin ostin jo aikoinaan siihen oikeakätisen ohjauksen. Tosin silloin joskus aikaisemminkin myin Kakelle silloisen oikean puolisen hammastangon...
- Tero Harju
- Jäsen
- Posts: 79
- Joined: 01 May 2007, 08:58
- Location: Seinäjoki
- Contact:
Re: Vasemmalta ajettava Yamaha-locost
Todellakin himottaa vanha formulaford tai nelonen, mutta kattellaan niitä sitten kun on saatu 10v taiteilijajuhlat nykykamppeilla hoideltua, silloin ehkä toivottavasti jo on varaakinMika Hirvonen wrote:Tee kompromissi ja osta Formula... ratti on siinä keskellä