meillähän keula on ollut jäykkä ja perä lyyhistyy maata vasten . hyvä alusta mutta ei tajuttu ottaa lukkoo pois . täytyy koittaa kesällä molempia tapoja. ai niin ensin pitäs oppia ajamaan . olis kyllä hyvä koittaa formula tyyliäkin mopon koneella. joutuu vain ajotyyliä rauhoittamaan aika paljon . taitaa joutua testaamaan niin paljon ettei kisoihin kerkeä . mutta eipä ole testattukaan aikaisemmin.
volvo foorumilla oli juttua paukkuvasta lukosta joka kasattiin tavalliseen tasauspyörästöön. tilasivat niitä jostain porukalla enemmän. ainakin mitä keskusteluja seurasin niin valittivat että paukkuu, jumissa tai ei pidä. arvaamaton kun ei voi luottaa että pitää tai aukee kun kaasun nostaa.
Last edited by Anonymous on 24 Jan 2007, 19:48, edited 1 time in total.
markku wrote:volvo foorumilla oli juttua paukkuvasta lukosta joka kasattiin tavalliseen tasauspyörästöön. tilasivat niitä jostain porukalla enemmän. ainakin mitä keskusteluja seurasin niin valittivat että :arrow:paukkuu, jumissa tai ei pidä. arvaamaton kun ei voi luottaa että pitää tai aukee kun kaasun nostaa.
Moi!
Luin myös itse tuon ao. viestiketjun läpi ja sain semmosen käsityksen, että noi olivat ns. lokkereita, eli toiminnaltaan lähes on-off tyylisiä. Ajattelin itse tuollaista ajan mittaan hommata, mutta hyvä kun luin jutut läpi. Eli ei taida sopia kadulle, puhumattakaan ratakäytöstä. Nuo sopivat parhaiten off-road käyttöön. Joku käyttäjistä tosin mainitsi, että kadulla lokkeri toimii jotenkin, mutta tosiaan paukkuu. Paukkuminen ei viittaa pitkään käyttöikään. Eräs tuttu laittoi volvon 1031 perään danan lukon ja on ollut ilmeisen tyytyväinen.
meinaapas olla kiven alla nuo välitykset. vasta seittemästä tehnyt kaupat ja muutama huti (4.1) joita on väitetty 3.9 välsäksi. näkemättä en onneksi osta kun tutuilta. joulun aikaan pitäisi tulla yhden tyypin mukana useampi kotia. pidetään haku päällä jatkossakin. näistä saadaan varmaan tarvitsijoille ensi hätään peräruuvit . tuntuu 90 luvun välitykset vain olevan hinnoissaan. kun laittavat katu autoihin näitä kanssa.
Mikäs Tuossa Ladan perässä on niin hyvää, että niitä pitäisi ruveta haalimaan? Jonkun verran Ladojakin aikoinaan korjanneena ei tule ainakaan laatu ensiksi mieleen... Onko se ratkaisevasti kevyempi kun muut, tai saako niihin hyvin jarruja istumaan vai jotain ihan muuta?
juu hinta ratkaisee . laatu on yhtä surkea kuin foordillakin. helpommalla pääsee kun ajaa foordin osilla ja jaolla(vanteet ynnä muu). lukko ja kisa välitys on halvempi ladaan.
venäjältä tuli tietoo että ovat sekoittaneet välityksiä keskenään ja saaneet tulokseksi 3.72 . kuinkahan mahtaa vain pelata pitemmän päälle kun eivät ole välitys pareja alunperin. pitää varmaan koittaa kasata yksi (jos käyvät hampaille) niin saadaan jotain tietoa välitys ongelmaan.
jos joku tarttee osia perään niin nyt on kaveri tiedossa joka käy venäjällä 1-2 kertaa kuussa (joskus myös maassa). kulkee jkl töissä vaikka onkin itärajalta.
kasasimme 3.72 välityksen. tekniikka kätilön tuomio oli että sinä et ainakaan aja tällä sekoituksella. keskeyttelen kuulemma muutenkin riittävästi . välitykset menee toisiinsa mutta hammaskosketus ei ole lähelläkään oikeeta. voihan se hiotua kohdalleen mutta todennäköisempää on että hampaat irtoo. kemoran testin jälkeen tiedetään enemmän välityksen riittävyydestä. jurvassa rajoitin tulee ehkä riittävän myöhään.