markku wrote:viedään seuraavaan kokoukseen tämä lasikuitu asia. toivoisin että ainakaan ennen kokousta ei kovin moneen autoon tulisi lasikuitu osia (konepelti/perä).
erinäisiä juttuja on kiertänyt myös hiilikuitu osien käytöstä. toivottavasti ainakaan pyöriviin osiin ei porukka ole hiilikuitua työntämässä. hiilikuitu asikin pitää laittaa seuraavaan kokoukseen.
Itse olen vähän miettinyt hiilikuidusta tehtyä kardaania. Jos hiilikuidut kielletään, mutta lasikuitua ei kielletä sitten teen kardaanin lasikuidusta. Komposiittikardaanilla on keveyden lisäksi mukavat vaimennusominaisuudet, joita olisi kiva testata käytännössä.
Eli ehdotan että jos seuraaviin sääntöihin 2016 alkaen on tarkoitus kieltää hiilikuitu kokonaan samalla voisi määritellä että pyörivät osat pitää olla teräksestä. (vaikka komposiittikardaani kiinnostaa edelleen)
En lähtisi muuttamaan pyöriviä osia teräkseksi. Suurimmalla osalla on aluvanteet, alulevikepalat, alunavat jne. Pyörivät osat metallista vois olla järkevä.
KakeK wrote:En lähtisi muuttamaan pyöriviä osia teräkseksi. Suurimmalla osalla on aluvanteet, alulevikepalat, alunavat jne. Pyörivät osat metallista vois olla järkevä.
Luonnollisesti samaa mieltä. Jatko kysymys, mitä jos teen kardaanini alumiinipolyuretaanikomposiitista? Ikäänkuin sandwich rakenne.
KakeK wrote:En lähtisi muuttamaan pyöriviä osia teräkseksi. Suurimmalla osalla on aluvanteet, alulevikepalat, alunavat jne. Pyörivät osat metallista vois olla järkevä.
Luonnollisesti samaa mieltä. Jatko kysymys, mitä jos teen kardaanini alumiinipolyuretaanikomposiitista? Ikäänkuin sandwich rakenne.
tokkopa se kartaani sitä vauhtia lisää tuo kyllä sillä rautasellakin autot liikkuu,kunhan muistaa syödä ne sandwichit varikolla eikä radalla
KakeK wrote:En lähtisi muuttamaan pyöriviä osia teräkseksi. Suurimmalla osalla on aluvanteet, alulevikepalat, alunavat jne. Pyörivät osat metallista vois olla järkevä.
Luonnollisesti samaa mieltä. Jatko kysymys, mitä jos teen kardaanini alumiinipolyuretaanikomposiitista? Ikäänkuin sandwich rakenne.
tokkopa se kartaani sitä vauhtia lisää tuo kyllä sillä rautasellakin autot liikkuu,kunhan muistaa syödä ne sandwichit varikolla eikä radalla
Ei kysymys ole vauhdista vaan rakentamisesta. Komposiitit ja sandwich rakenteet ovat teknisesti mielenkiintoisia.
Moro Tero,
Et ole yksin teknisen pipertämisen kanssa
Suurimmalle osalle" oikeista kilvanajajista" vaan taitaa olla mahdoton ymmärtää että kaikkien touhut ei välttämättä lähde menestymisen pakosta vaan tekemisen ilosta. Piperrellään vaan menemään, ihastellaan hienoja keksintöjä ja palataan kivikaudelle kun "jäädään kiinni".
Nimim. näpertelijä.
Ja nyt talliin tekemään uutta ram air imuresonaattoria ja mitoittamaan yliäänipakoporttia. Simulointi antaa yli 135hp/l...
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Pyörivät ehdottomasti ei kuidusta, kuten muutenkin HRF luokissa.
Eiköhän sitä teknistä hippastelua pääse harrastamaan jossain muissakin kohteissa
Meillähän on säännöt 2015 asti tehtynä, joten ei varmaankaan ole sopivaa muuttaa näitä totuttuja materiaaleja kesken kauden.
Täsmennystähän tämä taas vaatii, joten kirjataan ne käytetyt materiaalit kyljille, konepellille, perälle sekä pulpetille.